Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kestä lapsen lemmikkikuumetta!

Vierailija
17.03.2011 |

Olen niin väsynyt töihin ja 3 lapsen hoitoon ja nyt 10-vuotiaalla esikoisella on ihan hirveä lemmikkikuume. (kani, marsu, hamsteri tms.) Nuorimmainen alkaa olla sen ikäinen, että hieman helpompi elämä siintää ilman vaippoja, rattaita yms., niin esikoinen haluaa meille ehdottomasti lemmikin. Tiedän, että lemmikki rajoittaa tosi paljon matkustelua ja lomanviettoa yms. Kuinka olette ratkaisseet lemmikin hoidon lomien aikana? Toimiiko sellainen oikeasti, että 10-vuotias hoitaa AIVAN kaikki lemmikkiin liittyvät asiat (ruoka, häkin puhditus, hoitopaikat lomien aikana)?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuuta, kyllä se on aikuisen vastuulla oikeasti. Lemmikki voi olla nimellisesti lapsen, ja lapsi voi tehdä rutiininomaisesti hoitohommat, mutta aikuisen vastuulla ne silti on, että ne tehdään oikein. Ja eläin pääsee lääkäriin jne, jos on tarve.

Lemmikki on tosi hyvä juttu lapselle, monessa eri mielessä, mutta en suosittele, jos perheessä aikuiset eivät halua.

Vierailija
2/11 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokikaan ei itse esim. siivoa häkkiä,mutta huolhtii ruokaa ja vettä karvakorvalleen.

olin aivan vastaan,että ei ikinä mitään,koskaan,milloinkaan...mutta koska hamsteri on niin helppohoitoinen ja ennenkaikkea helppo hävittää, ja vielä kustannuksiltaankin minimaalinen,otettiin se.

et sinä voi olettaa,että 10 vuotias nyt aivan kaikki itse hoitaisi..... ei sellaista saa kiristää.lapsi on lapsi.

ottakaa hamsteri:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanihan pystyy olemaan viikonlopun yksin kotona.Kun on ruokaa ja juomaa.Käyttää vessalaatikkoa ja on helppo lemmikki.Enemmän seuraa kun jostai hamsterista joka on aivan yöeläin.Kanin kun ottaa suoraan kasvattajalta luovutusikäisenä niin oppii helposti ja on helppo eläin.Lemmikistä on hyötyä meillä 7 v hoitaa kaninsa melkein yksin.

Vierailija
4/11 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittävästi saatavilla.

Pidemmiksi lomiksi voi viedä esim joihinkin lemmikkieläinkauppoihin hoitoonkin

Vierailija
5/11 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitaa heppoja tallilla?

Vierailija
6/11 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi etu, että lemmikki voisi olla viikonlopun yksin kotona. Se ei kuitenkaan ratkaise koko ongelmaa: olemme vuodessa keskimäärin 6 viikkoa poissa kotona, josta kesällä 4 viikko putkeen. Epäilenpä, että löytyykö mistään hoitopaikkaan kuukaudeksi..

Vierailija
7/11 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hamsteri ainakin jaksaa pitkiäkin automatkoja eikä stressaannu helposti

Vierailija
8/11 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tytön ykkösuosikkilemmikki enää (ei ole kovin sosiaalinen ja on yöeläin)

Vierailija
9/11 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettiin kolme rottapoikaa. Ja ihmettelen miksei ikinä aiemmin olla edes moista ajateltu. Aivan ihania ja seurallisia otuksia! Kun pojista aika jättää niin varmasti otetaan rottia lisää. Pärjäävät viikonlopun hyvin yksinkin ja helppo ottaa matkalle mukaan jos tarvetta.

Toki miinuksena, että häkiksi ei sovi mikä vain koppi vaan vaativat paljon liikkumatilaa, kiipeilyä jne.. ja häkki putsattava 1-2 kertaa viikossa.

Mutta itse en ole kokenut kovinkaan työläänä.

Ja meille tosiaan muutti kerralla 3 rottaa, mutta jos on PALJON ihmisseuraa, niin pärjäävät yksinäänkin. Rotat rakastavat rapsuttelua ja silittelyä. Meillä 10 vuotias huolehtii pääsääntöisesti rotista, mutta minä siivoan häkin, koska se on ISO ja kaksiosainen ja hankala siivota.

Suosittelen ehdottomasti!

Vierailija
10/11 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksettavia otuksia.

Vierailija
11/11 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pitkillä matkustusajoilla ei voi oikein ottaa muita lemmikkejä kuin ehkä koiran ajatuksella, että se kulkee sitten aina mukana. Riippuu teidän matkustelusta kuinka realistista se on.

Voisitteko sopia niin, että lapsi hoitaisi vaikka naapureiden lemmikkejä pahimpaan hellyydenkaipuuseen. Moni lemmikinomistaja olisi ihan kiitollinen siitä, että joku kävisi leikkimässä kissan kanssa tai veisi koiraa vaikka vähän ulos.