millä tavalla teette itse lohkoperunat?
Kommentit (10)
leikkaan ne lohkoiksi ja laitan pellille kuoripuoli alaspäin. Öljyä niskaan pullasudilla ja ripottelen päälle mausteita sen mukaan, millaisen ruoan kanssa niitä syödään. Joskus teen tulisia pottuja, joskus miedompia yrttisiä. Sitten vaan uuniin. En sekoittele tai kääntele pottuja, vaan ne saavat olla uunissa kunnes ovat hieman ruskistuneet ja muutenkin kypsän oloisia.
meillä: Hyvä ja tehokas harjapesu rosamundille, lohko sopiviksi paloiksi (ei tarvitse kuoria). Huuhtele ja kuivaa perunalohkot. Kaada reilunkokoiseen pakastuspussiin perunalohkot, oliiviöljyä ja lisää mausteita oman makusi mukaan, sulje pussi ja pyörittele sen verran, että mausteet ja öljy tarttuvat perunoihin.
Kaada perunat pellille ja pelti uuniin. Paistoaika riippuu lohkojen koosta, voi olla 20-40 minuuttia.
pyöräytän öljyssä, maustan ja paistan uunissa.
heitän paistopussiin, öljyä ja mausteita sekaan, ravistelen pussia hetken ja laitan pellille paistumaan.
Opin tänä talvena uuden tavan tehdä hyviä lohkoperunoita uunissa.
Huuhtelen lohkotut perunat kylmässä vedessä ja laitan sitten kiehuvaan veteen. Sitten kun vesi taas kiehuu, annan olla 3-5 min ja valutan perunat.
Perunat vuokaan tai pellille leivinpaperin päälle ja lisään oljyä ja mausteeksi vaikka paprikajauhetta ja ripaus suolaa. Uuniin 20-30 min noin 225 - 240 astetta.
Tälleen kun olen tehnyt, perunoihin tulee ohut rapea pinta ja siltä pehmeän kuohkea. Perunat yleensä jotain jauhoista lajiketta.
ripottelen pintaan suolaa ja pippuria, timjamia jos on, ja lorottelen oliiviöljyä
paista kypsiksi, noin 40 min kuumassa uunissa
kuoripuoli alaspäin
Vierailija kirjoitti:
Opin tänä talvena uuden tavan tehdä hyviä lohkoperunoita uunissa.
Huuhtelen lohkotut perunat kylmässä vedessä ja laitan sitten kiehuvaan veteen. Sitten kun vesi taas kiehuu, annan olla 3-5 min ja valutan perunat.
Perunat vuokaan tai pellille leivinpaperin päälle ja lisään oljyä ja mausteeksi vaikka paprikajauhetta ja ripaus suolaa. Uuniin 20-30 min noin 225 - 240 astetta.Tälleen kun olen tehnyt, perunoihin tulee ohut rapea pinta ja siltä pehmeän kuohkea. Perunat yleensä jotain jauhoista lajiketta.
Lohkon perunat astiaan johon laitan hieman öljyä. Sitten hieron mausteet perunoiden pintaan, kaadan astiaan/pellille ja uuniin.