Raskaana olevat! Kysymys ruoasta!
Uskallatteko syödä salaatteja yleisissä noutopöydissä kuten esimerkiksi työpaikkaruokalassa? Niistähän on ollut viimeaikoina jonkin verran juttua, että bakteeriarvot ovat yli sallitun rajan ja porkkanaraasteista löytynyt listeriaa.
Kommentit (8)
ja kohta 9 kuukautta olen syönyt yliopiston ruokalassa tuoresalaattia...pitserioissa ym. en ole syönyt, koska tiedän että niitä salaatteja saatetaan säilytellä kauan lämpimässä.
Minulla on raskausaikana tosi herkkä makuaisti, ja olen onneksi välttänyt ruokamyrkytyksen ( panini-leivästä jota ei oltu kuumennettu kunnolla ja säilytetty liian lämpimässä) ihan sillä etten voinut syödä sitä koska se tuoksui nenään niin epäilyttävältä. Samoin on käynyt parin muun ruuan kohdalla. En muutenkaan pysty raskausaikana syömään mitään, missä tökkii joko maku, haju tai ulkonäkö.
Itse olen henkilöstöravintolassa töissä ja aika järkyttävällä tavalla aikuiset ihmiset käyttäytyy!
Nuuhkitaan nenä kiinni salaattiasitoissa ja tiputellaan sinne hiuksia, sorkitaan omilla välineillä kulhoihin ja maistellaan niillä.
Leivän leikkaamisessa ei käytetä siihen varattua servettiä vaan pidetään kiinni leivästä paljaalla kädellä, keksejä räpelöidään kuin kakarat lastenjuhissa. YÖK!!!
Vaikka itse olen hygieeninen ja tarkka, niin samaa ei voi sanoa asiakkaista, turha sitten keittiön puolelle tulla valittamaan kun ruuasta löytyy hiuksia ja vaikka mitä :(
tosin harvoin tulee noutopöydästä otettua.
missä ei ole pakastevihanneksia, koska usein on esim. herne-maissi-paprikaa. Ja välttänyt myös sellaisia, mitkä ovat seisovassa pöydässä ja seassa on selkeästi jotain edeltävän päivän kanafilettä pilkottuna tms... kotona olis eri juttu, mutta jos joku kana on ensin tunti tolkulla seissyt lämpimänä pöydässä ja sitten laitettu vielä salaattiin, niin enpä tiedä...
ole syönyt salaatteja, joissa on esim. hernemaissipaprikaa, koska niitä ei yleensä kuumenneta ja niissä on siten listeriavaara.
Iloisena oon vetänyt salaatteja kun ne maistuu ja niitä himoan.