Ongelmia sisarusten kanssa kulkemisessa
Kommentit (4)
ongelmana se että molemmat lapset suht isokokoisia ja liikutaan erittäin paljon... Mutta ehkä mun täytyy nyt kulkee vaan sen seisomalaudan kans ja sitten kun ilmat lämpenee niin otan pienemmän tarvittaessa reppuun. Kiitokset vastauksestasi ja vinkistä!
ootko miettinyt pyörän peräkärryä? Ainakin jos liikutte silloin kun pienempikin on hereillä niin voisi toimia ja noitahan saa suht edullisesti.
Meillä myös isompi tuon 2,5v. ja ollaan kokeiltu sisarusrattaita ja vaunuja seisomalaudalla. Sisarusrattaat, meillä Phil & Teds toimi muuten hyvin mutta ostoksille ei jäänyt tilaa. Me kun käydään usein kaupassakin rattailla samalla kun ulkoillaan, vaikka olis autokin käytössä.
Seisomalaudalla en myöskään jaksa pitkiä matkoja työntää vaikka tyttö kevyt onkin. Asento on sellainen että tulee kyllä selkä kipeäksi jos joka päivä laudan kanssa liikkuu.
Itsekin oon miettiny että miten meillä kesällä liikutaan kun kohta 6v. polkee pyörällä ja me yritetään jotenkin pysyä tuon kakkoja ym. tutkivan naperon ja vauvan kanssa perässä.
Onneksi muillakin näyttää olevan samoja ongelmia, mies pitää mua jo ihan sekopäänä kun mietin pelkkiä rattaita...
Käytössä alunperin britaxin b- dualit. Ne kuitenkin kävi todella raskaiksi kun tuo meidän 2v on isompi kokoinen. Pienet renkaan edessä ei toimineet ollenkaan talvella. Noh fiksuna ajattelin, että kyllä se 2v kävelee jo, (on siis kova kävelemään) mutta ei siitä tullut mitään. Ehdittiin hankkia matkarattaat meidän vajaa 1v:lle. No eihän nekään lumessa kulkeneet.
Kokeiltiin myös yhdistelmää rattikelkka ja kantoliina. Ei toiminut. Kun toinen karkasi rattikelkasta tai heittäyty maahan kiljumaan niin eihän sitä meinannu ylös saada ku toinen istu liinassa.
Kaikki menot pitäis kulkea rattailla kun ei meillä ole autoa päivisin käytössä. Kesällä toki helpottaa, mutta tuskin tuo lapsonen vielä ehtii oppia pyöräilemään tarpeeksi itsenäisesti (osaa siis jo polkea). Ongelmana myös 2 kerroksinen rivitalo asunto (ja yllätys asutaan 2. kerroksessa) . Jostain pitäis siis löytää rattaat jotka kulkee säällä kuin säällä kohtuu helposti. Ja lisäksi ne pitäis saada kannettua portaat alas. Eli kevyet pitäs olla että ehtii nopeaa alas ennen ku lapset kerkiää portaisiin/ auton alle.
Miehen hiukset harmaantuu ku 2 vuoden aikana on menossa neljännet rattaat :D Ensin oli emmaljungan vaunut, sitten matkarattaat, b- dualit ja taas matkarattaat. Kaikki virhe ostoksia. (B- dualit oli ainoastaan tuplat.) Nyt pohdin emmaljungan tuplia. Ne ei vaan täytä kevyiden kriteeriä kovin hyvin (paino 18,9kg), mutta niissä olis ainakin hyvät renkaat. Luulis siis niiden kulkevan. Mies tosin on sitä mieltä, että vähän halvemmat voisin löytää.. :D
Meillä syntyy ensi kesänä toinen pikkuinen, isompi pieni on silloin vajaa 1v5kk vanha. Sisarusrattaat ovat törkeän kalliita, enkä oikein mielelläni lähde ostamaan toimimatonta systeemiä - tai ylipäätään sellaista, joka ei miellytä.
Olen miettinyt jopa sitä, etten osta tuplia ollenkaan, vaan mennään ainakin syksy niin, että vauva on liinassa ja isompi rattaissa (selkänojan saa makuuasentoon) tai sitten isompi repussa ja vauva rattaissa. Meidän isompi on kevyt ja pieni, vasta mitattu neuvolassa ja oli 9,2kg/73cm, siis reilu 1v nyt.
Mun vauvat eivät ole koskaan viihtyneet rattaissa, eikä tuo 1-vuotias oikein viihdy vieläkään, varsinkaan kun on hereillä. Istuu jonkin aikaa, mutta sitten alkaa vääntää ja kääntää, yrittää kääntyä ympäri, vapautua valjaista, hyppiä paikoillaan, tiputtautua rattaista jne.
Varmaan kävelisimme puistoon (reilu 2km) kimpassa ainakin silloin tällöin, matkustaisimme bussilla ja autolla. Mutta varsinaista lenkkeilyä en oikein näe tulevaisuudessa, ainakaan lasten kanssa. Tämä vuotias tai aiemmatkaan vauvat eivät ole ekan 3-4kk aikana kuin itkeneet suoraa huutoa vaunuissa/rattaissa, sitten on alkanut mennä paremmin, mutta ei nyt niin kaksisesti kuitenkaan.
Nykyisiin rattaisiin, mitä meillä on, ei sisarusistuinta saa.