Men vad har vi här?
Kommentit (12)
Endast ett norskt flygbolag som gör reklam för sina lågprisflyg.
jobbat, handlat, tagit det lungt bara... =) Själv?
vad ska vi pata om? jag vill inte skriva eller läsa om persu. om vi skriver bara på svenska, kanske ingen persu förstår?
så vad ska vi prata om?
Jag är också finsk medborgare men mitt modersmål är svenska. Hur som helst, väntar ni andra på att snön ska smälta och vi får klaga på det heta sommarvädret igen? ;-)
Jag har inte röstat eftersom personen som jag ville rösta bor inte i Åbo.
snön ska smältas så att vi kan börja cycla igen! pojken (4v) väntar ännu på våren och så gör jag.
sexan (tror jag)
Det är lättast att inleda en diskussion med okända om man talar om väder och vind. Politik och religion ska man inte diskutera om man vill vara korrekt.
här i östra helsingfors var det soligt och varmt. kunde nästan lukta (?) våret!
komma i skick igen efter vintern. Man borde ploga dem då det är plusgrader så asfalten kommer fram och sedan genast sopa bort sanden medan snön ännu smälter och gör vägytan fuktig. Då dammar det inte så mycket heller och cykeldäcken får inte punktering av det vassa gruset som man sandar med på vintern. Roligt att det blivit ljust på både morgonen och kvällen igen och fåglarna kvittrar. Nu önskar jag er alla god natt!
solen sken. Visst känns det att det ännu är vårvinter. På skuggsidan av gatan var vägarna helt isiga, i solen rann smältvattnet.
hoppas att någon hör ditt önske!
dom som är ännu kvar, vad säger ni om cyckelbanor? jag skulle gärna cyckla mina arbetsresorna men det är så hemskt halt!
Vad har du gjort idag?