Miten mulla oli semmonen käsitys, että menkat alkavat vasta imetyksen loputtua?!?
Ekan kohdalla kun niin kävi. Mutta nyt toisen kohdalla menkat alkoivat ja syön vielä minipillereitä( voikohan sillä olla vaikutusta?? ). En tiedä mistä mulla oli semmonen käsitys...
Kommentit (18)
mulla on alkanut kaikkien 4 kans kuukaus synnytyksen jälkeen,vaikka olen imettänyt.
muutamassa kuukaudessa alkaa, vaikka imettäisi 3 vuotta..
Mutta mulla alkoi esikoisen kanssa kun vielä täysimetin ja vauva oli 3kk, tokan kanssa imetin myös, mutta vauva söi kiinteitäkin (oli reilu 7kk). Tunnen äitejä, joilla kuukautiset ovat alkaneet kuukauden päästä synnytyksestä.
alko aiemmin. Imetys ei ole tae siitä.
Sulla oli väärä mielikuva. Mutta ehkä tosiaan noi pilleritkin vaikuttaa.
Monihan tulee raskaaksikin vaikka vielä imettää. Myös ennen kuin ekat menkat tulee.
Mutta eihän se tarkoita ettei olisi poikkeuksia.
ei vielä kuulu, vauva on 8 kk. Jotkut tosiaan voi tulla raskaaksikin vaikka kuinka nopeasti synnytyksen jälkeen. Lienee yksilöllistä.
mullakin alko vasta kun lopetin imetyksen kokonaan lapsen ollessa 1v. nyt tokan kanssa olis kiva, että pysyisivät menkat pois yhtä pitkään. ei oo ikävä...
Mulla alkoi ensimmäisen jälkeen 18 kuukauden kuluttua ja toisen jälkeen 22 kuukauden kuluttua.
ja kaikilla alkoi kuukautiset neljän kuukauden päästä synnytyksestä.
Tunnen kyllä niitäkin, joilla on alkanut vasta imetyksen loputtua, mutta eihän meillä naisilla muutenkaan kaikki jutut mene samalla tavalla.
Imetys ehkäisykeinonakin toimii vain tilastollisesti, eli suurissa joukoissa tullaan keskimäärin harvemmin raskaaksi, jos imetetään pitkään. Meidän tuttavapiirissämme on useampi (rakas) imetysaikana alkunsa saanut yllätysvauva. Alle vuoden ikäerolla tai vain aavistuksen yli edellisestä vauvasta.
menkat alkoi 4 viikkoa synnytyksestä
ku enpä oo ainut...:)
olisi kyllä ollut kiva olla ilman menkkoja vielä...:/
ap
oli se minullekin suuri yllätys, luulin samalla tavalla kuin AP.
olin aika pettynyt
Mulla alkoi ensimmäisen jälkeen 18 kuukauden kuluttua ja toisen jälkeen 22 kuukauden kuluttua.
on 3kk-6kk viimeistään, vaikka imetystä siis 3v ;)
Eipäs yleistetä. Mulla on kaksi lasta joita molempia imetin reilun vuoden. Molemmilla kerroilla menkat alkoi vasta yli kk päästä imetyksen lopettamisesta.
Mulla alkoivat lapsen ollessa puolitoistavuotias.
4: eivät usein ala :
yhtä usein alkavat;)
4: eivät usein ala :
yhtä usein alkavat;)
eli toinen nyt 5kk ja imetän häntä edelleen. Lisäruokia ollaan pikkuhiljaa jo annettu.
ap