Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lapsi aloittaa koulun vuoden etuajassa

Vierailija
16.03.2011 |

siis menee 6-vuotiaana kouluun, käykö hän eskarin vuoden etuajassa vai jääkö eskari väliin? Missä vaiheessa tehdään psykologiset testit, eikös lapsi testata, onko koulukypsä?

Kiitos jos joku osaa vastata

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselee viiden ällän ylioppilas, joka on todella kiitollinen että ei joutunut vuotta aiemmin kouluun, vaikka osasi sujuvasti lukea, laskea ja kirjoittaa.

Vierailija
2/11 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytön pk-ryhmästä kaksi tyttäreni ikäistä tyttöä, jotka ovat syntyneet tammikuussa, aiotaan laittaa vuotta aiemmin kouluun. Minä en edes harkitse, vaikka omanikin on tammikuun lapsi. Harmittaa vaan kun tytön kaverit vähenee, ihan mielenkiinnosta kyselen, kun en tiedä miten tuo kuvio menee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukypsyystestit tehtiin muistaakseni alkukeväästä - lapsi on nyt seiskalla, joten en enää ihan tarkalleen muista.

Ensin oli kuitenkin "tavallinen" koulukypsyystesti, ja sen jälkeen neljä tapaamista koulupsykologin kanssa.

Vierailija
4/11 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöt ovat jo yleensä hyvin kypsiä kouluun, muuallahan koulut aloitetaan 4-5v. Opettajien mielestä liian vanhat näsäviisaat tytöt ovat raivostuttavia oppilaita. Laita se oma tyttösi muiden mukaan sinne kouluun. Niin minäkin tein vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
5/11 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostunut, vaan tyttö käy ensin eskarin ja menee 7 vuotiaana kouluun. Saapahan olla vielä vuoden lapsi. Itse aloitin koulun 6 vuotiaana ja parempi olisi ollut odottaa vuosi kypsymistä.

Vierailija
6/11 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen aloittanut koulun vuotta aiemmin. En edes ole alkuvuodesta syntynyt eli olin noin puolitoista vuotta nuorempi kuin luokkani vanhimmat.

En itse laittaisi lapsiani vuotta aiemmin kouluun. En tiedä, oliko siitä itselleni varsinaista haittaakaan. Kehityin murrosiässäkin nopeasti. Minusta koulun aloittaminen etuajassa on vain tarpeetonta.

Vierailija
7/11 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee vuotta aiemmin eskariin ilman esim. lääkärinlausuntoa tms. perusteltua syytä (= syy ei liity esim. kuntoutukseen), vanhemmat maksavat eskarista normaalin päivähoitotaksan...

Vierailija
8/11 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntynyt joulukuun lopussa eli ikäeroa vanhimpiin luokkakavereihin reilusti.

Ei oikein saanut luokalta ystäviä mutta on pärjännyt hienosti koulussa, nyt kuudennella luokalla. Kaikkien mielestä oli oikea ratkaisu.

Vierailija
9/11 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisemmin ja olen siitä tosi tyytyväinen. En ole edes alkuvuodesta syntynyt.

Lapseni hyppäsi tokaluokan yli. Aloite tuli tähän koululta. Lapsi on alkuvuonna syntynyt.

Nyt vitosella ja kaikki menee loistavasti. Akateemisen lahjakkuuden lisäksi on sosiaalisesti ja liikunnallisesti lahjakas.

(ja on luokkansa pisimpiä vielä)

Vierailija
10/11 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on synytynyt joulukuussa ja oli 6v kun aloitti ekaluokan, eikä siis aloittanut koulua"etuajassa"... Toki hänellä ja tammikuussa syntyneellä luokkakaverillaan on melkein vuosi ikäeroa, vaikka molemmat ovatkin syntyneet samana vuonna ;)

Vierailija
11/11 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saa ystäviä? Ikäero?