Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄkuun kullankerät 24.10.->

24.10.2005 |

Hejsan

Ajattelin taas hetken tauon jälkeen laittaa viikkopinoa pystyyn...

Meillä on ollut parisen päivää neiti tosi huono nukkumaan päivisin ja öisinkin on heräilty useammin kuin ennen. Oliskohan hampaita tulossa?? Muuten typy ei vaikuta yhtään kipeältä.

Myös kiinteät eivät ole maistuneet parin päivän ajan. Aikaisemmin neiti veti hyvin puolikin purkkia peruna-porkkanaa, mutta tänään ei mennyt kuin pari lusikallista..

Meidän tyttö ei syö sitten ilveelläkään mitään makeahkoja soseita, vain KUNNON ruoka maistuu (peruna, porkkana, kukkakaali ja parsakaali).

Naama menee sellaiselle ilveelle esim. päärynää maistaessa. Noh, koitetaan uudelleen myöhemmin, jos makeanhimo olis sitten päässyt valloilleen.

Neiti viihtyy mahallaan tosi hyvin, eikä kauankaan pysy selällään vaan kääntyy heti massulleen. Neiti nostaa itsensä myös punnerrusasentoon käsiensä varaan. Apua, kohta tää meidän " vastasyntynyt" lähtee liikkeelle...

Ystäväni saikin viime viikolla vaavin ja mulle tuli ihan vauva-kuume. Se pikkuinen näytti niin pieneltä ja ihanalta!!!

Olettekos muut kesikset miettineet, koska palaatte takaisin töihin??

Mä olen hieman ajatellut, että jos olisi kotona elokuuhun 06 asti. Saas vaan nähdä miten tuo talous sen kestää?

Muistutukseksi vielä, että kesisten postiin mahtuu uusia kuvia lisää, laittakaahan tulemaan

kesikset05@suomi24.fi

Tinna ja Neiti 4 kk 2 vk

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

me aloitettiin tänään riisipuuron maistelemisen, näin aluksi ihan vain pari teelusikallista ja hyvin maittoi.

muksu riisipuurojauheesta, helppo ja nopea valmistaa itse. paketin kyljessä luki lempeä ensipuuro..

Vierailija
22/28 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ostin kaupasta ihan sieltä hiutalehyllystä Nallen riisihiutaletta (se 3 min puuro). Sitä ku keitti veteen (ei tietenkään niin paljoa kun siinä ohjeessa lukee..) ja vatkas samalla vispilällä niin siitä tuli sopivan pehmeää ja sosemaista ja meidän pieni sihtikurkkukin syö sitä hyvällä ruokahalulla :) sitten ylimääräinen puuro jääkaappiin niin sitä voi sitten lämmitellä iltapalalle ja aamupalalle.. Jälleen halpaa, helppoa ja nopeaa :)

-Jonna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on " äidin oma hetki" , kun tyttö vetelee päikkäreitä ulkona. Äidilläkin olisi mahdollisuus päiväuniin, mut netti vetää puoleensa.

Töihinpaluusta: Mä olen suunnitellut palaavani töihin 1.9.2006 alkaen. Kesäksi en missään tapauksessa halua töihin.

Anopista: Mua kans ärsyttää välillä kaikki anopin sanomiset ja lujaa. Sinänsä hän on mukava ja kiva ihminen, mut mikä kumma siin on, et kaikki mitä hän sanoo/kommentoi vauvanhoidosta kääntyy mun päässä epäilyiksi tai syytöksiksi. Esim. jos hän sanoo vauvan itkiessä, et " onkohan sillä nälkä" niin mä kuulen sen niin, että " oletko sä edes tajunnut antaa sille ruokaa?" Joku muukin kirjoitti samasta asiasta... :)

Menkoista: Ekat alkoi, kun synnytyksestä oli kulunut 2½ kk:tta ja ekan kierron pituus 40 vrk. Saa nähdä tasaantuuko, kun ennen raskautta oli niin säännöllinen 28 päivän kierto.

Tinna78 (muistinkohan oikein?): Laittaisin mielelläni Annin kuvan sinne s-postiin. Kirjoitetaanko viesti osioon lapsen nimi, syntymäaika tms.??

Tosi tylsää, kun Annin seuraava neuvola on vasta 11.11. Olisi jo niin kiintoisaa kuulla neidin pituus ja paino. 4 päivän kuluttua Annikin täyttää 4 kk:tta.

Annin ruokalistalla tällä hetkellä on peruna, porkkana, luumu, persikka ja uutena makuna tänään kukkakaali. Vellinä Anni on saanut peruna-porkkanaa ja maissivelliä, tosin korvikkeen seassa. Kukkakaalia laitoin tänään vähän perunan joukkoon ja hyvin maistui. Nytpä jännätään sit, että tuleeko ilmavaivoja. :/

Vauvauinti alkais meillä ens sunnuntaina. Suihkuun ollaan totuteltu jo muutaman kerran. Yhtenä iltana Anni oli kylppärissä sitterissä, sillä aikaa kun itse olin suihkussa ja itku tuli, kun näki äidin, jolla oli hiukset vaahdossa. Mutta itku vaihtui hymyyn, kun huuhtelin hiukset puhtaaksi. :) oli taas tuttu ihminen.

Jaahas, meillä ei tällä kertaa tän kummempia!

Lunta tuiskuttaa...

T. Sanna ja Anni

Vierailija
24/28 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laittaa osoite-kenttään Annin nimen ja viesti-osaan vaikka hieman tietoja (esim. syntymäaika ja miten vanha on kuvassa).

Osa porukasta on tehnyt näin.

Menkoista: Mulla on ollut kuukautiset 2 kertaa, mutta kierto on vielä ihan sekaisin. Taisi olla jotain lähemmäs 40 päivää välissä. kun yleensä on ollut 28 pv.

Vielä anopista:

Anoppi puuttuu mieheni siskon (siis tyttärensä) perheen elämään aika tavalla ja jotenkin mulla on takaraivossa se. Saan kuulla usein miten he kasvattavat lapsensa huonosti ja väärin, joten pelkään, että me joudumme samaan ryöpytykseen. Pariin otteeseen olen joutunut sanomaankin aika kovasti oman kantani siihen,e ttä me hoidamme asiat lapsen kanssa näin. Hän elää ikäänkuin omaa elämäänsä paljolti lastensa perheiden kautta.

Jotain piti vielä kommentoida, mutta unohtui jo, kun on sama pää kesät talvet!

Tinna

Vierailija
25/28 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla kuulumisia ja seuraakin samanikäisten vauvojen äideistä.:)

esn

Vierailija
26/28 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi kun tyttö täytti syyskussa sen 3kk, mutta eipä ole toisia tullut, että ihan pikkuisen on myöhässä. hormoonit sekaisin, mutta en (onneksi) raskaana kuitenkaan...

ja anopista..miten se voikin ärsyttää enemmän kun oma äiti, vaikka oma äiti sanoisi mitä, niin sen ottaa hyvin vastaan, mutta anoppi ei kärsi sanoo mitään. just noita " milloin tulet tyttö käymään mummon luona" ..tulisi itte tänne tosta parin kilsan päästä yms ja kantaa sämpylää, pannaria, karjalanpiirakoita alituiseen. ihan kiva apu, mutta että jatkuvasti, osa jo homehtua ehtivät ku pakkanenkin on täynnä niistä jo. voi kun pienet asiat ärsyttää, se on kai anoppien kohtalo...

Vierailija
27/28 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks Maria: hyvin on masu kestäny kaiken, paitsi maissivellin. Sitä puuroa on menny tosiaan kyllä vasta ihan muutama lusikallinen, mut ei oo mitään masuvaivoja tullu, onneksi.

Vierastamisesta, välillä vierastetaan, mut ei pahasti :)

Menkat alko 2kk:n päästä synnytyksestä ja säännöllinen 28pv kierto ollu joka kerta.

Anopista ei niinkää oo vaivaa, mut appiukosta senki edestä....grrr

Olikos joillain kesäkuisilla jo hampaita? Täälä ei vielä näy

Vierailija
28/28 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyisi yksi kesäkuisen äiti itä-suomesta...