Tyylisuuntauksia blogi suljettu..kiitos vain!!
Tämäkö oli teidän ilkeiden ämmien tarkoitus??!! Blogia ei pääse lukemaan kuin kutsut vieraat tällä hetkellä! Ikävää, jos blogin pitäjä on sulkenut nyt bloginsa ihan vain siksi, että katkerat ja inhottavat av-mammat täällä viime päivinä laukoivat mitä kamalempia asioita. Joo tämä on nyt lasten parhaaksi, kuten kohta joku vääntäytyy volisemaan, mutta siitä olisi voinut laitta ihan asiallisen palautteen ihan blogistin omaan sähköpostiin, eikä täällä jauhaa siitä. Mulla on niin paha mieli blogistin puolesta, jolla on nyt sellainen kuva, ettei hänen blogistaan pidetä. Minä pidin :(.
Kommentit (1781)
luletteko te oikeasti joutuvanne johonkin kuulusteluihin yhdesta nimen kirjoittamisesta. Vaikka jollakin muotoa jostakin teosta täällä saataisin väännettyä jonkinlainen rikos (mikä ei kyllä tässä tapauksessa täyty vain sillä, että kerrot jonkun henkilön oikean nimen jos et samalla muuten häntä herjaa) niin poliisi ei todellakaan ehdi tuollaisia asioita tutkia ja selvitellä jotain av-palsta mammojen ip-osoitteita. Juttu menee suoraan rajoitukseen, sillä siihen kuluva työaika olisi kohtuuttoman suuri rangaistukseen nähden (paljon kuulusteluja jonkin max. pikku sakon takia)
jos joku haluaa omatuntonsa vuoksi pytää anteeksi (mitä en usko tällä palstalla kirjoittelevilta pahemmin löytyvän..) niin siitä vaan.
Haluaisin pyytää anteeksi, mutta olen pelkuriluuseri, enkä uskalla.
Ja tuon juuri halusinkin kuulla, että tuskin poliisi edes aoloittaa tutkintaa?
Joten on suuri mahis, ettei J saa koskaa tietää oikeaa nimeäni.
Olen kuitenkin täällä aidosti pyytänyt anteeksi nimen toistamista, koska toisen ihmisen nimen kirjoittaminen on ainakin netiketin vastaista ja ehkäpä lainkin(?).
Minä lähetin Jarnalle anteeksipyynnön ja olo ehkä pikkuisen helpottikin. Nyt olen ainakin itseni hänelle paljastanut ja pyytänyt anteeksi, enempää en voi tehdä kuin olla aidosti pahoillani nimiarvoituksen julkaisusta. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, mutta tästäkin voidaan oppia jotain.
Mitä sitä turhaa ruveta omaa nimeään varjelemaan, oman nimen paljastaminen oli vähintä mitä voin tehdä, paljastettuani ensin hänen nimensä ketjuun! Kannattaa vain laittaa rohkeasti sähköpostia jos yhtään tuntuu, että se voisi pahaa oloasi helpottaa, eihän sinun hänelle sentään soittaa tarvitse!
Jos tästä tuomio rapsahtaa, niin ainakin olen pyytänyt vilpittömästi anteeksi ja hyvillä mielin siitä että niin rohkenin tehdä.
ja onahn sulla nyt tosiaan itselläsikin todiste siitä että olet pahoillasi ja yritit tilannetta sovitella.
Ensi yönä saat toivottavasti nukuttua
Tästä asiasta en tiedä mitään - en ole sitä varsinaista blogia seurannut enkä mitään ketjua nähnyt, mutta aivan liian samanlaista on minusta tässä keskustelu kuin v. 2009 Vauvan tyyliblogistien herjat. Voihan noita olla muitakin, jotka ovat yhtä ilkeitä kuin nykyisen minityylin kirjoittajat, mutta jos kyseessä on samat henkilöt, niin tämä vaino on jo jatkunut aivan liian pitkään eikä kyseessä ole mikään yhden illan huonot sanavalinnat.
Sitä 2009 haukkumista ei suoranaisesti löydy enää kai netistä, mutta aiheesta kirjoitetut ketjut kyllä löytyy ja on kyllä hirveää luettavaa nekin. Silloin kohteina oli kyllä muitakin, mutta tämä samainen henkilö oli silloinkin suurimman osan asiattomuuksista saaja. Ei kyllä Tuusiskaan jäänyt ihan osatta siihen aikaan.
On joillain ihmisillä itsellään kyllä tosi paha olla, kun tämmöistä täytyy tehdä.
Blogimaailmassa ajatellaan että nuo vaatemäärät on aivan normaaleja. No eihän ne ole. itsellänikin hirveät määrät lastenvaatteita, toki kun monelle ostaa niin ei sentään 30 paria kenkiä per lapsi, mutta neidillä esimerkikis mekkoja 70. Sairastahan tämä on. Juuri kesävaatteita inventoidessani tajusin että vaikka vaihtaisn 1 vuotiaalle joka päivä monta kertaa vaatteita kaikkia ei ehditä edes käyttämään.
eihän siinä ole mitään järkeä. Ja uskallan väittää että blogeja luekmalla saan "synninpäästön" ja pidän sitä jopa normaalina.
Minä ainakin myönnän olevani sekaisin ja pahasti, onneksi noista teineistä huomaa että äiti ei enää pukemiseen pysty vaikuttamaan, joten kai tämä helpottaa kun kuopuskin aksvaa ja haluaa itse päättää vaatteensa.
Kaikki
Ovat
Kateellisia
Heille?
En ole yhdenkään bloggaajan nähnyt niin väittävän. Nuo aikaisemmat kirjoitukset ovat minun, joissa yhdessä otin kateuskortin esiin. En ole tosiaankaan bloggaaja, tykkään vain lukea niitä.
Kuka tai ketkä bloggaajat kuvittelevat, että Kaikki
Ovat
Kateellisia
Heille?En ole yhdenkään bloggaajan nähnyt niin väittävän. Nuo aikaisemmat kirjoitukset ovat minun, joissa yhdessä otin kateuskortin esiin. En ole tosiaankaan bloggaaja, tykkään vain lukea niitä.
No nyt kyllä rohkenen epäillä, oletko käynyt yhdessäkään blogissa tämän kohun jälkeen. Jos olisit käynyt, olisit nähnyt julmetun määrän kommentteja bloggaajilta toisilleen, missä tiivistetään tämä koko kohu sanoin "kateellisten panettelua".
Capiche?
Kuka tai ketkä bloggaajat kuvittelevat, että Kaikki
Ovat
Kateellisia
Heille?En ole yhdenkään bloggaajan nähnyt niin väittävän. Nuo aikaisemmat kirjoitukset ovat minun, joissa yhdessä otin kateuskortin esiin. En ole tosiaankaan bloggaaja, tykkään vain lukea niitä.
kohun jälkeen. Mutta ehkä se vastareaktio heidän saamaansa körmytykseen tällä palstalla. Eihän se nyt niin ihme ole. Mutta samapa tuo. Ne lukee blogeja jotka tykkää ja jotka ei tykkää, pysyy poissa. Ehkä kaikki sillä tavalla ovat tyytyväisiä :)No nyt kyllä rohkenen epäillä, oletko käynyt yhdessäkään blogissa tämän kohun jälkeen. Jos olisit käynyt, olisit nähnyt julmetun määrän kommentteja bloggaajilta toisilleen, missä tiivistetään tämä koko kohu sanoin "kateellisten panettelua".
Capiche?
tässä on nimenomaan se pointti!
Blogiin kirjoittaessaan ja muiden blogeja hymistellessään blogistit antavat ikäänkuin synninpäästön muille:On ihan ok kerskakuluttaa lastenvaatteita joita kukaan (siis KUKAAN) lapsi ei oikeasti tarvitse tuossa määrin. Toisaalta Jarna esimerkiksi puhui paljonkin luomun,luonnonmukaisuuden ja kaiken diipadaapan puolesta ja toisaalla shoppaili Nöpsöttimille ja Pöpsöttimille vaatteita täysin surutta.
Kaksinaamaista ja erittäinkin hämmentävää. Pointtina ei mielestäni ole se vaatteen hinta-jos joku (Kaisastiinan kaarderoopi vaikkapa) shoppaa esikoiselleen 50eskon Gantin t-paidan niin fine. Mutta siinä vaiheessa kun hän shoppaa alle vuotiaalle muksulleen mekkoja,farkkuja,tossuja yli pienen kylän tarpeen niin hohhoijaa. Minkälaisen maailman nämä äidit jättävät lapsilleen? Joillekin lastenvaatteet ovat harrastus (kyllä,sitä sanaa he ovat käyttäneet) mutta ei tuo harrastus mielestäni ole ihan sieltä kaikkein järkevimmästä päästä.
Hienoa,että myönnät olevasi sekaisin. Siitä se parantuminen alkaa.
Blogimaailmassa ajatellaan että nuo vaatemäärät on aivan normaaleja. No eihän ne ole. itsellänikin hirveät määrät lastenvaatteita, toki kun monelle ostaa niin ei sentään 30 paria kenkiä per lapsi, mutta neidillä esimerkikis mekkoja 70. Sairastahan tämä on. Juuri kesävaatteita inventoidessani tajusin että vaikka vaihtaisn 1 vuotiaalle joka päivä monta kertaa vaatteita kaikkia ei ehditä edes käyttämään. eihän siinä ole mitään järkeä. Ja uskallan väittää että blogeja luekmalla saan "synninpäästön" ja pidän sitä jopa normaalina. Minä ainakin myönnän olevani sekaisin ja pahasti, onneksi noista teineistä huomaa että äiti ei enää pukemiseen pysty vaikuttamaan, joten kai tämä helpottaa kun kuopuskin aksvaa ja haluaa itse päättää vaatteensa.
eivät tajua että ihmiset eivät ole niistä 30 kenkäparista tai Stella McCartneyn kalsareista tai edes niistä Gantin sukista kateellisia, vaan lähinnä järkyttää se että joku voi a) olla niin kestävän kehityksen kulutustottumusten vastainen ja avoimesti sitä, siis ettei yhtään hävetä esitellä koko Suomelle ökyilevää ja kestämätöntä kulutuskäytöstään, b) olla vailla mitään soveliaisuusnormia snobbailun sopivasta määrästä, c) olla valmis laittamaan niin paljon aikaa, rahaa ja energiaa ensin vaatteiden "metsästämiseen", "kotiuttamiseen", "jemmailemiseen" että sitten niiden kuvaamisen ja esittelyyn, bloggaamiseen. Se todellakin vie paljon aikaa. Esim. tämä eniten kuraa saanut blogisti ehti maaliskuun 15 ekan päivän aikana tehdä yli 30 postausta!
Esim. tämä eniten kuraa saanut blogisti ehti maaliskuun 15 ekan päivän aikana tehdä yli 30 postausta!
Lapset siis säälittää, että äidin narsismi on karannut ihan vääriin sfääreihin. Sillä lapsiltahan toi kaikki on pois.
kritiikillään ja sanoa viimeisen sanan. Tiedätte ihmistyypin, siksi tämäkin ketju jatkuu ja jatkuu.
Avattarena netissä esitetään itseä hyveellisenä ja parhaat ominaisuudet. Tutkitusti keskusteluissa ollaan niin pahoja kuin vain voi olla, omat pahat puolet saavat vallan ilman muiden painetta kun voi ivata nimettömänä.
vaikka ei edes pidä blogista. Oliko sekin aika pois hänen lapsilta?
Lukumäärä näkyy siinä palkissa suoraan
Poikien tyyliin-blogissa kirjoittaja kysyy ihan suoraan mitä pahaa on lastenvaate-harrastuksessa? Keneltä se on pois?
Kaikki negatiiviset kommentit lytätään "kateellisten panetteluksi".
Ihan käsittämätön ajatuksenjuoksu. Ihanaa että lapset ovat sävy sävyyn ja ilo silmälle mutta oikeasti, ekö nämä puusilmät ymmärrä miten järjetöntä on turhanpäiväinen shoppailu? Äidit puolustelevat harrastustaan "se on mun ainoo harrastus", "kauheeta kattoo 10vuotta vanhoihin muumi-paitoihin pukeutunutta´lasta".
Siis haloo. Onko nämä naiset aikuisia vai teinejä? juoksevat merkkien perässä ja ostavat hanskoja ja pipoja hulluna.
Heippa vaan ekologinen elämä. Tervetuloa länsimainen kulutusyhteiskunta. Meidän äitee HARRASTAA.
kuinka nämä bloggaajat ovat kuin joku cheerleader yhteisö, joka jakaa outoja tunnustuksia toisilleen jne.
Hauskaa on myös se, kuinka joku trendsetter "löytää" jonkun merkin ja postaa siitä ja yhtäkkiä kaikki bloggaajat hehkuttaa samaa merkkiä.
Näin esim. Petit Patapon. Merkillä oli myymälä Espoon Tapiolassa Heikintorilla vuonna 2001 jolloin odotin esikoistani ja sen löysin. Ihania vaatteita ja hyvää laatua. Olen jo pitkään ihmetellyt miksei merkki ole lyönyt läpi Suomessa, myymäläkin lopetti aika nopeasti ja olen ostanut netistä noita vaatteita - siis tarpeeseen ;). Noita saa huutiksestakin edullisesti kun kukaan ei tunnu tuntevan merkkiä.
No, sitten eräänä päivänä anana (saako tän mainita loukkaamatta kunniaa???) oli sieltä jotain ostanut ja oli tosi epäilevä ja sitten ihmetteli silkkipaperiin ja kivoihin laatikoihin pakattuja ihania vaatteita että wau. No, eipä tullut mulle yllätyksenä, pikemminkin harmitti että nyt ne löysi sen.
Ja kas kummaa, viikon sisällä kolme muuta lastenvaatebloggaaja esitteli "löytönsä", Petit Pataponin. Mukana myös Jarna, joka ylisti merkkiä mutta totesi että ranskalaisten merkkien tyypilliseen tapaan mitoitus on niukkaa. HALLOO, Petit Patapon on portugalilainen merkki. Yritin silloin laittaa kommenttia hänen blogiinsa, mutta yllättäen se ei koskaan tullut julki :)
Mäkin kävin siellä silloin :) ja samoin ihmettelen nyt et missä ihmeen pussissa noi blogistit on eläny kun eivät ihan tavallisia vaatteita tunne ennen kuin joku "löytää" jonkun "sattumalta" ja postaa siitä.
Nyt tuntuu että ovat löytäneet Mulberryn... eivätkä tajua että Mulberry nyt ei tosiaankaan ole mikään erikoinen laukkumerkki. Mut heille se on nyt niin hip ja pop ja in, kohta kuitenkin jo over ja out. Kun joku "löytää" jotain muuta.
Se "cheerleader-yhteisömäisyys" on se juttu mikä noissa blogeissa ärsyttää. Se että hurrataan, teki kuka mitä (tyhmää) tahansa.
ja tosiaan, muistetaanhan nyt kaikki, että kukaan heistä ei koskaan käy täällä aaveella...
Olin kyllä nro 318, mutta en 278 enkä 279. Kävin huolimattomasti ketjun läpi ja olen kirjoittanut tänne n. 10 viestiä, joissa useissa penäsin vain kumpi nimenkirjoittajista olisi syyllisempi, koska eihän kukaan tietenkään osannut/osaa antaa minulle vastausta.
Ja nyt "erityisesti kielellisenä kysymyksenä kiinnostaa" analyysisi esim. ylläolevien tekstien samankaltaisuudesta. Ihan oikeasti.
Jos tästä "kohusta" nyt voi jotain hauskaa repiä, niin mua on ihan oikeesti huvittanut monet ihan wannabe-blogistit, jotka ovat näppäimet vaahdossa kirjoitelleet kuinka huolestuneita nyt ovat ja pitäisikö blogi laittaa salasanan taakse ja mitähän kamalaa meistä nyt on kirjoiteltu, vaikka blogilla on ollut vain muutama hassu lukija eikä todellakaan mitenkään laadukas blogi miltään osin!
En ole Jarnan blogista koskaan kuullutkaan enkä tuota ekaa keskustelua nähnyt, mutta yleisesti olen nyt blogimaailmasta muutamia juttuja huomannut.
1. Jos kommentti ei miellytä blogin kirjoittajaa, hän saattaa hyökätä kommentoijaa vastaan ja muut kommentoijat asettuvat yleensä bloggaajan taakse, kannustavat.
2. Jotkut jopa kirjoittavat postauksia siitä, millaisia ikäviä kommentteja ovat saaneet, voivat jopa mainita näissä kommentin lähettäjän nimen tai nimimerkin.
3. Blogin pitäjä voi käydä myös muiden blogien kommenttilaatikoissa mainitsemassa saamistaan viesteistä (toisaalta siis arvostelemassa saamiaan kommentteja).
4. Todella yleistä on blogin kirjoittajan ja muiden kommentoijien taholta haukkua "väärällä tavalla" kommentoijia kateelliseksi(myös muita haukkumasanoja käytetään).
Onko se siis oikein, että blogin pitäjä haukkuu kommentin jättäneitä? Onko se oikein, että muut kommentoijat sitten rintamana haukkuvat kommentin jättäjää (tietämättä tästä siis oikeasti yhtään mitään)?
Mihin muut kommentoijat syyllistyvät hyökätessään yhtä kommentoijaa vastaan, eikö sekin ole kiusaamista?
Miksi kaiken takana muka aina olisi kateus?
Eräässä blogissa oli "vääränlaisen kommentin" jättäjästä tehty kirjoitus oikein nimellä ja blogin pitäjä jatkoi tästä aiheesta vielä monessa kirjoituksessa. Mielestäni se oli melko ala-arvoista.
Toisessa blogissa taas kirjoittaja pohti, onko kertonut liikaa ja kun sai vastauksia, että olet aika paljon kertonut ja tuosta ja tuosta kirjoituksestasi sai tämän ja tämän tiedon, niin blogin pitäjä väitti, ettei ole asioita kertonut ja meni sitten toisen blogin kommenttilootaan kertomaan, miten hänen tietojaan tongitaan esiin.
Tuossa tapauksessa oli kyse yhteystiedoista, jotka blogin kirjoittaja oli laittanut osittain kommenttilootaan esille, osittain suoraan yhteen kirjoitukseensa.
Eräs blogin kirjoittaja kertoi, että sähköpostiosoitteessa hänen sivullaan on hänen etunimensä, mutta sukunimi, joka ei ole hänen omansa. Eikö tuossa ole kyse jo aika erikoisesta toiminnasta, mitä jos joku tuon niminen henkilö on oikeasti olemassa ja häntä luullaan kyseisen blogin pitäjäksi?
Jatkuvasti väitetään, että anonyymit on pelkureita. Mitä jos ei vaan käytä mitään sellaista sivustoa tai palvelinta, että olisi jonkun tilin luonut?
jos kaveria haukutaan netissä ilman että toinen on tuonut itseään mitnekään esille. Ja silloin haukutaan nimellä.
Mutta jos löydän netistä anonyymin kuvan ja siitä sanon negatiisisen mielipiteen niin en vaan jaksa ymmärtää miten se voi kenenkään oikeustajun mukaista saada siitä syytettä. Enhän edes tiedä ketä kuva esittää.