Jos jonkun 8-vuotias tai vanhempi suostuu ilman väkivaltaa käyttämään kurahousuja, niin ilmoitapa
Oletko sinä kurinpidon sankari muutenkin vai onko lapsi jotenkin epänormaali? En itse suostunut käyttämään kurahousuja lapsena eikä lastenikaan todellakaan tarvitse niitä käyttää enää siinä vaiheessa, kun järki juoksee niin paljon, ettei lapsi tarkoituksella itseään kastele lätäköissä. Käytännössä meillä on kurahousuja käytetty vain päivähoidossa, koska kurahousut ovat epämukavat ja hankaloittavat liikkumista. Lapsilla on vaihtohaalareita ollut. Märkänä ei ole tarvinnut olla.
Kommentit (55)
Kura/sadehousuja käytetään mm. partioretkillä, omassa pihassa "vesileiekeissä". Koulussa he pitävät vedenpitäviä vaatteita. Ainakin meidän partiossa "vaaditaan/toivotaan" käytettävän oikeita sadevaatteita vedenpitävien varusteiden sijaan.
Henkselimalliset on 134cm (Rukka) ja vyötärömalliset on 140cm (Rukka). Tosin nuo henkselimalliset rupeaa olemaan puhkikuluneet ja pieneksikkin rupeavat käymään, joten kun niistä luovutaan, niin varmaan käytetään jatkossa sitten vain vyötärömallisia.
mutta hänen suureksi harmikseen ne olivat jääneet auttamattomasti pieniksi!
Yleensä tyttö käyttää kosteussuojattuja ulkoiluvaatteita.
9-vuotias olisi tässä yksi päivä HALUNNUT laittaa henkselimalliset kurahousut ulos
että siinä on (ainakin rukalla) ne saapaslenkit, eli ei mene vesi niin helposti saappaan sisään!
Henkselimalliset on 134cm (Rukka) ja vyötärömalliset on 140cm (Rukka). Tosin nuo henkselimalliset rupeaa olemaan puhkikuluneet ja pieneksikkin rupeavat käymään, joten kun niistä luovutaan, niin varmaan käytetään jatkossa sitten vain vyötärömallisia.
Täällä kun mammat kitisee, että heidän 5v nicopetteri ei suostu käyttämään kuriksia! Niin oikeasti kiva kuulla, että fiksujakin lapsia on. Nuo henkselikurikset kun kuitenkin on oikeasti niiiiin kätevät, kun ne pysyy saappaissa kiinni ja eivät valu!
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että eikö lapsi tosiaan ole koskaan mitään kommentoinut, vaan on ihan tyytyväisenä pukenut aina henkselikurikset jalkaan? Taitaa olla sellainen vahvalla itsetunnolla varustettu tapaus! :)
että miten noita kurarukkasia lapset käyttää. Että vaikka ei kurahousuja käytäkään, niin onko teillä esim. 10-vuotiailla erikseen oikeat kurarukkaset loskaiselle pihalle?
Tuossa, on taatusti yli 8-vuotias! :) :) :) Eikä edes näytä yhtään kärsivältä!
http://www.rukka.com/lfashion/rukka/rukkawww.nsf/vwpagesbyparentunid/AE…
Tuossa, on taatusti yli 8-vuotias! :) :) :) Eikä edes näytä yhtään kärsivältä!
<a href="http://www.rukka.com/lfashion/rukka/rukkawww.nsf/vwpagesbyparentunid/AE…" alt="http://www.rukka.com/lfashion/rukka/rukkawww.nsf/vwpagesbyparentunid/AE…">http://www.rukka.com/lfashion/rukka/rukkawww.nsf/vwpagesbyparentunid/AE…;
se vähän kärsivältä näyttää:D
se vähän kärsivältä näyttää:D
Ehkä tyttöystävä on pakottanut nicopetterille kurikset jalkaan, kun ei se raukka osaa vielä olla itseään kuraamatta! :)
Ymmärrän toki, että jos harrastus vaatii, käytetään "kurahousuja", vaikka en itse silloin käyttäisi tuota sanaa. Mutta ihmettelen, että mihin kouluikäinen enää tarvitsee tavallisessa ulkoilussa kurahousuja. Meillä eivät lapset niitä ole tarvinneet. Eivät istuskele lätäköissä. kumisaappaat, ulkoiluhousut ja sadetakki toki kuuluvat sadesäähän. Itse olin lapsena sellainen prinsess, ettei mieleeni kertakaikkiaan olisi tullut liata vaatteitani. En siis tarvinnut kurahousuja, Jos joku olisi minut pakottanut niitä käyttämään, se olisi ollut henkistä väkivaltaa.
Ymmärrän toki, että jos harrastus vaatii, käytetään "kurahousuja", vaikka en itse silloin käyttäisi tuota sanaa. Mutta ihmettelen, että mihin kouluikäinen enää tarvitsee tavallisessa ulkoilussa kurahousuja. Meillä eivät lapset niitä ole tarvinneet. Eivät istuskele lätäköissä. kumisaappaat, ulkoiluhousut ja sadetakki toki kuuluvat sadesäähän. Itse olin lapsena sellainen prinsess, ettei mieleeni kertakaikkiaan olisi tullut liata vaatteitani. En siis tarvinnut kurahousuja, Jos joku olisi minut pakottanut niitä käyttämään, se olisi ollut henkistä väkivaltaa.
No mietipä vaikka, että mihin se vesi valuu sadetakin helmoista... öö, housuille? Ei todellakaan ole kiva olla, kun housut kastuu. Jos suostuu laittamaan sadetakin ja saappaat, miksi ei voisi "täydentää" asua housuilla ja vaikka vielä kurarukkasilla, niin pysyisi ihan oikeasti kuivana.
Itse pienenä aina sanoin äidille, että en halua kurahousuja laittaa. Sitten olin kuitenkin tyytyväinen, kun ne pakotettiin. Ei vaan ylpeys antanut periksi myöntää, mutta kivahan se oli olla loska- ja kurakelissä kunnon varusteissa!
Koskaan ei lasten iho ole märkä. Ihan oikeasti saavat olla kuivina. Jos tarvitsisivat kurahousuja, niin varmaan älykkäinä lapsina suostuisivat niitä käyttämäänkin. Mutta jos kyse näyttäisi olevan lapsen ylpeydestä, en todellakaan pakottaisi käyttämään kurahousuja ylpeyden menettämisen hinnalla.
Koskaan ei lasten iho ole märkä. Ihan oikeasti saavat olla kuivina. Jos tarvitsisivat kurahousuja, niin varmaan älykkäinä lapsina suostuisivat niitä käyttämäänkin. Mutta jos kyse näyttäisi olevan lapsen ylpeydestä, en todellakaan pakottaisi käyttämään kurahousuja ylpeyden menettämisen hinnalla.
Mutta entäpä jos lapsesi tykkäisivät leikkiä kuraavampia leikkejä mutta eivät leiki, koska joutuvat varomaan vaatteiden likaantumista?
Ylpeydellä tarkoitin sitä, että en muka kehdannut myöntää, että haluan laittaa kurikset. Siis oikeasti halusin, mutta koska tiesin, että ne on "lapselliset", niin sanoin, että en halua.
Kyllä vaan kurahousut ovat tarpeelliset taas näillä keleillä.
Hassua miten toisetkin kirjoittajat muistelevat, kuinka vastaan piti aina panna , kun käskettiin laittaa kurahousut jalkaan , mutta ihan kiva sitten oli läträtä niitä vesi-ja lumileikkejä kurahousuissa. Eivät menoa haitanneet yhtään pihalla, vaikka oltiin jo kolmasluokkalaisia eli tosi isoja !
14 vuotias tyttö käyttää myös välillä hevostalleilla kurahousuja, sellaisia missä kuminauhavyötärö.