Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eka-tokaluokkalaisten synttärit: lapsi ei halua kutsua tiettyjä lapsia

Vierailija
15.03.2011 |

Miten olette menetelleet kutsuttavien kanssa?

Poikani ei haluaisi kutsua muutamaa luokan "huligaania" omille synttäreilleen ja olen aina pitänyt siitä kiinni, että ne lapset kutsutaan, jotka ovat kutsuneet poikani.

Nyt olen vähän kahden tien haarassa, toisaalta ymmärrän poikaani, mutta toisaalta tiedän, että näiden poikien vanhemmat pahoittavat mielensä, jos heidän poikiaan ei kutsuta. En kehtaa sanoa syytä (lasten huonoa käytöstä) suoraa vanhemmille.

Mitä tekisit?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika on nyt 9v. ja on aina saanut itse päättää ketä synttäreilleen kutsuu. Porukka on ollut suunnilleen sama jo pari vuotta n 6 hlö. Olen tuon määränkin vähän rajannut, kun enempää juhlijoita on jo hankala sijoittaa saman päydän ääreen.

Enkä ole koskaan kuullut kenenkään loukkaantuneen, jos ei ole kutsua saanut. (no, eihän sitä kukaan suoraan tulisi sanomaankaan...)

Vierailija
2/7 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta homma on tähän asti mennyt niin, että lapsi on iän mukaisen määrän saanut kutsua toisia lapsia ja olen pitänyt kiinni vastavuoroisuudesta.

Nyt tulee ongelma eteen, kun lapsi ei haluaisi kutsua kolmea poikaa, jotka aiheuttavat rähinöitä ja riuhumista (eikä mitään ihan pientä vaan ovat käytöshäiriöisiä). Lapseni on kuitenkin kutsuttu kaikkien näiden poikien synttäreille ja vanhemmat ihan fiksuja ja tiedän että tulee kysymyksiä miksei heidän poikaansa enää kutsuta.

Oletteko siis pitäneet vastavuoroisuudesta kiinni vai antaneet lapsen kutsua ketä haluaa (rajallinen lukumäärä tietenkin)? Siis jättänyt kutsumatta sellaisia joiden synttäreillä itse ollut?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysynpä niin, että oletatko että lapsesi pääsee niiden kaikkien synttäreille, jotka ovat itse olleet lapsesi synttäreillä?

ap

Vierailija
4/7 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lapsi saa päättää, ketkä kutsutaan ja myös sen, keitä ei kutsuta.

Halusitko omiin juhliisi kolme humalaista äijää räyhäämään ja mekastamaan? Sama tilanne lapsellasi, hänkään ei halua juhliaan tarkoituksella ja tahallaan pilattavan.

Vastavuoroisuusperiaate on sinun, ei lapsesi eli miksi ihmeessä et järjestä lapsellesi kaksia juhlia? Toiseen (ei-synttäreille) kutsut ihan ketä sinusta pitää kutsua ja toisiin juhliin ne, joiden kanssa lapsesi haluaa juhlia. Näin äiti saa juhlat, jotka ovat hänen mielestään kiva kulissi ja poika saa juhlat, joissa ei tarvitse pelätä, että kaverit rikkovat kaiken.

Vierailija
5/7 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysynpä niin, että oletatko että lapsesi pääsee niiden kaikkien synttäreille, jotka ovat itse olleet lapsesi synttäreillä? ap

Meille kutsutaan juuri ne lapset, jotka lapseni haluaa, mutta en ole ikinä ajatellut, että siitä seuraa vastavuoroinen kutsupakko.

Vierailija
6/7 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka häiritsevät muita lapsia ja jotka todella voivat "pilata" lapsen synttärit? Viimeksi järjestin synttärit Hop Lopissa, mutta eikös yksi huligaani lähtenyt hakkaamaan vierasta lasta. Muut tulivat kertomaan ja lähdin selvittämään tilannetta. Siellä hän hakkasi jotain pientä tuntematonta lasta mahaan ja toinen itki valtoimenaan. Yritin pidätellä lasta synttäreiden loppuun saakka, mutta hän halusi tapella myös kavereiden kanssa. Se on hänelle yhtä kuin hauskan pito.

ap

ap

Vierailija
7/7 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen pojista on sellainen jonka siirtämistä erityisluokalle ollaan järjestämässä. Kolmas on vielä normaalien kirjoissa, mutta ärsyttää lastani jostain syystä.

Poden vaan huonoa omatuntoa siitä että nämä lapset eivät saa vastavuoroista kutsua, mutta täytyy varmaan ajatella että synttärit on omalle lapselle tärkeät eikä hänelle kiva, jos joku pilaa ne käytöksellään. Ärsyttämällä tai riehumalla.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi