Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavoin sopeuttaa lapset ja uusi mies toisiinsa?

Vierailija
15.03.2011 |

Kun lapset sanoo että mies on tyhmä. Nuorempi on ottanut vastaan ihan kohtuullisen ok, mutta 7v sanoo miestä tyhmäksi, eikä ota itse juurikaan kontaktia.

Ollaan vakavissaan, mutta nuo lapset. Ovat mustasukkaisia äidin huomiosta.

Tiedän, että joku toinen mies saattaisi olla kaivattu leikkisetä lapsille, mutta ajattelen nyt varmaan itseäni, ja olen itse todennut että mies on hyvä lapsille ja osaa olla heidän kanssaan, leikkiä ja huomioida. Mutta silti tuo vanhempi sanoo tyhmäksi. Varsinaista rumaa käytöstä en salli, vaikka sitäkin on yrittänyt kokeilla.

Lapsi kaipaa vaan isäänsä ja toivoo että äiti ja isä palaisivat yhteen, mutta se ei ole mahdollista, ja isä on jotenkin noussut yli-isäksi, vaikka tämä onkin ollut monessa suhteessa hyväksymättömän huono isä. En ole silti alkanut haukkua tätä lasten isää lasten kuullen, mutta tuntuu nyt, että pitäisikö jutella enemmän hänen huonoista edesottamuksistaan, että lapset ei korottaisi aivan liikaa isäänsä. Mm. lyönyt lapsia, ja solvannut lapsia tyhmiksi ja ties miksi, ja hoidattaa lapsia muilla kun on hänen vuoronsa, toki myös sillä päällä ollessaan on hyvinkin lapsille yliomistautuva ja siitä lapset tietysti tykkäävät ja unohtavat kaikki pahat.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi eivät ole valmiita hyväksymään uutta miestä. Anna lapsille aikaa. Jos olette oikeasti vakavissanne, olette vakavissanne myös parin vuoden päästä ilman hätiköintiä.

Vierailija
2/6 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö silti muistuttaa lapsia niistä pahoista jutuista, kun isä on ollut liian vihainen? Siis silloin jos isompi alkaa sanoa, että isi on niin ja niin paljon kivempi kuin äiti tai tämä minun uusi miesystäväni?

Hän oli vihainen usein, kun vielä asuimme yhdessä, ja nytkin joskus lapset ovat tulleet kotiin itku kurkussa, ja äijä vaan huutaa lapsille ja haukkuu heitä rumasti lasten ja minun kuullen. En ihan vähästä alkais hakemaan silti yksinhuoltajuuttakaan, mutta se on sitten toinen juttu se, että missä se raja menee.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun et hauku tai puhu lasten isästä heille negatiivisessa valossa. tuo erotilanne on lapsille yleensä vaikea (mutta pitemmän päälle toki parempi kuin jatkaminen huonossa avioliitossa), ja he haluavat miellyttää molempia vanhempia yhtä aikaa, joten kaikkea, mikä jotenkin arvostelee toista vanhempaa, pitäisi välttää. (Tämä on tietysti vaikeaa, jos toinen osapuoli ei toimi saman standardin mukaan, mutta joskus lasten paras on se, että edes itse pitää periaatteistaan kiinni, eikä lisää sitä lasten painetta miellyttää molempia.)

Toivottavasti pystyt uuden miehesi kanssa keskustelemaan asiasta. En usko, että lapsesi pitää uutta miestä itsessään tyhmänä, vaan tuo sana viittaa koko tilanteeseen, uusi mies vain on asemassa, johon jotenkin kulminoituu koko erotilanne, vaikka siitä ei olekaan kysymys.

Aika taitaa olla ainoa asia, joka auttaa. Lapsen kanssa kannattaa keskustella, mutta kannattaa myös antaa ikävöidä isäänsä ja perhettä sellaisena kuin se oli, tavallaan käydä sitä eroprosessia ja surua siitä läpi.

Vierailija
4/6 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ton otsikon näin:

Millä tavoin soseuttaa lapset ja uusi mies toisiinsa ?

:D

Vähän huolestuin :D

Vierailija
5/6 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsillensa haukkumaan tai muistuttelemaan isän huonoista puolista. Silloin teet vaan peruuttamatonta hallaa sekä lapsillesi että itsellesi.

Käy kirjastosta etsimässä jotain kirjoja jotka auttaisivat tilanteessasi. En osaa siis nimetä mitään, mutta siellä on paaaljon kirjoja erosta tai lastenkasvatuksesta niin niistä saa paljon pohdittavaa ja vinkkejä sekä toimintaohjeita noihin tilanteisiin joissa lapset kipuilee.

Mulla vähän samaa, kun juuri erottu ja isä on lasten silmissä noussut korokkeelle yli-isäksi. Meillä tilanne kuitenkin eroaa siinä että isä on oikeastikin hyvä isä ja minulla ei ole ketään uuttaa miestä.

Vierailija
6/6 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että lapsesi HALUAISI isän olevan kiva, vaikka tietää/muistaa, ettei niin ole. Eli jos itse asiassa uusi miesystäväsi vaikka alkaisikin jo vähän kiinnostaa ja tuntua mukavalta, niin lapsi ei anna periksi vaan pitää oman isän "puolia" (ehkä pohjimmiltaan pelkää, että uusi miehesi osoittautuu kivammaksi kuin oma isä?). Lapset ovat yleensä lojaaleja vanhemmilleen, vaikka tosiasiat toista näyttäisivät. Miehen kannattaa olla oma itsensä ja antaa lapsen tottua. Nämä näin kotikeittiöpsykologialla arveltua.

Mä en usko, että kannattaa lasten isän negapuolia alkaa korostaa tai muistutella mieleen. Kyllä se mielessä pysyy, jos kerran exäsi sitä edelleen harrastaa. Lapsesi käy varmaan vielä eroa läpi ja totuttelee tilanteeseen. Ja kokeilee, mitä hän voi sinulle/teille sanoa, suututteko, tuleeko huutoa niinkuin isän luona, ehkä? Usein myös tuossa iässä lapset kokeilevat tuota "sä olet...." -juttua, etenkin jos huomaavat sillä olevan vaikutusta.

Itse tuollaisissa "xx on kivempi kuin sinä" tai "sä olet tyhmä" tai "mä en yhtään tykkää susta"-tilanteissa totean suunnilleen jotain "ai niinkö ajattelet? Minusta taas sinä olet oikein kiva poika/tyttö ja tykkään susta." Ja sitten toiseen aiheeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä