Miksi pullovauvan korvike pitäisi lämmittää? En ole koskaan tehnyt niin.
Eikä olisi ollut mahdollistakaan kun ollaan oltu niin paljon liikekannalla silloin kun vauva vielä pullosta söi.
Kommentit (17)
vaikka vauva söikin pullosta syntymästään lähtien. Aina suoraan purkista pulloon ja vauvalle suuhun.
Eli reilu kädenlämpöinen riittää. Kuten ylempi sanoi, on kylmän/viileän juoman juottaminen pienelle vauvalle vähän huono juttu, koska vauva joutuu sitten itse lämmittämään kropallaan sen ruuan. Huoneenlämpöistä olen antanut josku reissun päällä, mutta muuten on alle 4-kuiselle aina lämmitetty. Sitten kun alkaa syöttää kiinteitä ja juottaa vettä pullosta, ei korvikkeenkaan tarvitse olla niin lämmintä. Tosin kyllähän se lämmin juoma rentouttaa ja unettaa ihan eri tavalla, kuin kylmä, vrt. aikuisten iltatee.
vaikka vauva söikin pullosta syntymästään lähtien. Aina suoraan purkista pulloon ja vauvalle suuhun.
Ettekö koskaan ostaneet niitä isoja puolilitraisia purkkeja, jotka pitää avaamisen jälkeen säilyttää jääkaapissa?
niin niitä puolen litran purkkeja on pikkuisen hankalaa mukana kuskata.
Enkä ole lämmittänyt maitoa vauvalle ikinä, koska kumpikin lapsi on syntynyt kesähelteille.
ja synnärillä vaahdotaan vain imettämisestä. t. se joka ei ole koskaan korviketta pullovauvalleen lämmittänyt.
Tästäkin asiasta voisi itsekin ottaa selvää! Ihmeen uusavutonta porukkaa :)
Itselläni esikoinen oli pullovauva, otin muuten asiasta selvää ihan itse. ;)
korvikepurkin kyljessä. Ei kaikilla ole nettiä eikä kirjaston vauvakirjoista tuosta mitään sanota.
Eikö neuvola ole sitä varten että se valistaa?
ainakin NAN:issa: "Kaada kerralla tarvittava määrä korviketta puhtaaseen ja keitettyyn pulloon. Pidä pulloa lämpimässä vedessä pari minuuttia. Pullo voidaan myös lämmittää mikroaaltouunissa."
ja käytin niitä pieniä 2dl purkkeja. Ja teille jotka lämittelette niitä pullojanne älkää vaan missään muovisissa pulloissa lämmittäkö!
ainakin NAN:issa: "Kaada kerralla tarvittava määrä korviketta puhtaaseen ja keitettyyn pulloon. Pidä pulloa lämpimässä vedessä pari minuuttia. Pullo voidaan myös lämmittää mikroaaltouunissa."
ihanko NAN käskee? Meillä kelpasi kyllä kylmänäkin ja ihan keittämättömään pulloon.
Pakon sanelemana jouduttiin turvautumaan korvikkeisiin kun vauva oli viikon ja ihan lämmittämättömänä on aina saanut korvikkeensa nauttia.
nukke vai elävä olento, joka toimii korvikkeena oikealle vauvalle ja miksi se pitäisi lämmittää?
nukke vai elävä olento, joka toimii korvikkeena oikealle vauvalle ja miksi se pitäisi lämmittää?
että se on joku kissa tai koira, kuten yleensä tapana on.
sen lämmityksen kanssa pitää olla varovainen! Mikroon ei missään nimessä saa laittaa niin kissaa, vauvaa kuin vauvan korvikettakaan!
mutta ihan pienen kanssa tosi tärkeää, koska muuten lapsen elimistö joutuu lämmittämään itse sen maidon ja siihen kuluu turhaa energiaa. Siksi siis pienen vauvan kanssa tärkeää, että se on lämmintä ja energiaa ei kulu siis tuohon lämmityspuuhaan. Erityiseseti pienipainoisille tosi tärkeä juttu.