Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään mennyt lapsivesi julkisella paikalla?

Vierailija
14.03.2011 |

Huvikseni asiaa kyselen, että minkälaisissa tilanteissa teillä on mennyt lapsivesi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin kävelemässä Espoon keskuksesta kotiin päin. Lorahti siinä tuomiokirkon takana... :)

Vierailija
2/10 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä siinä sitten ihmettelemään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, että lapsivesi meni, kun niin hitosti hävetti. Miehellenikin aluksi valehtelin, mutta autossa oli pakko kertoa totuus. Olin onneksi raskaana, että hätävale toimi ;)

Vierailija
4/10 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oli ilta eikä muita työntekijöitä paikalla. Tuli valtavat lammikot ihan kaikkialle... Yritin niitä sitten siivoillakin mutta kun koko ajan tihkui lisää, niin miehen oli pakko työntää minut muovipussien kanssa autoon ja siivota sen jälkeen paikat.

Toisen kanssa meni olohuoneen sohvalla, kun olin tekemässä liikelaskentaa sairaalan kehoituksesta (verta tullut alushousuihin yöllä).

Vierailija
5/10 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvilassa ja sit vähän ajan päästä kadulla lorahti loput. siinä sitten housut märkänä pakkasessa :)

Vierailija
6/10 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aika vähästä oli kiinni. Olin juuri lähdössä ulos. Saanut kengät jalkaani ja siitä kun nousin pystyy niin lorahti.

Vierailija
7/10 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona sängyssä lorahti vähäsen ja siitä alkoi tihkumaan. Luulin että se oli siinä, mutta sitten minut otettiin osastolle antibioottihoitoon (kun ei synnytys käynnistynyt) ja parin päivän päästä istuin sairaalahuoneessani jumppapallon päällä kun sitä tuli oikein kunnolla!

Jos ensimmäinen synnytys on alkanut lapsiveden menolla, niin onko myös toinen alkanut samoin? Minulla ei siis ollut lainkaan supistuksia ennenkuin sairaalassa käynnistivät, vaikka vettä menikin.

Vierailija
8/10 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kerron kuitenkin:

synnytys oli jo käynnissä, 4cm auki, kun huomattiin, että vauva onkin poikittain vatsassa. Sitä sitten ultrailtiin useamman lääkärin/kätilön voimin ja painottivat, että toivottavasti lapsivedet ei mene, sillä napanuora näytti olevan tuloillaan ensimmäisenä ulos. Se on ilmeisesti vaaran paikka. Lääkäri päätti sitten tehdä vielä jotain sisätutkimusta, ja puhkaisi ne kalvot siinä samalla vahingossa. Oli kovin nolona, ja leikkuriinhan siitä sitten lähdettiin :D

En tiedä sitten miten synnytys olisi edennyt, jos lapsivedet ei olisi tuossa vaiheessa menneet.

Vierailija
9/10 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiveden menolla. Ekassa tihkutusta, kahdessa muussa reilummin (kotona). Kumma muuten kun tuntuu, että usein lapsivedet menevät illalla/yöllä. Johtuuko päivän rasituksista?

Vierailija
10/10 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona sängyssä lorahti vähäsen ja siitä alkoi tihkumaan. Luulin että se oli siinä, mutta sitten minut otettiin osastolle antibioottihoitoon (kun ei synnytys käynnistynyt) ja parin päivän päästä istuin sairaalahuoneessani jumppapallon päällä kun sitä tuli oikein kunnolla!

Jos ensimmäinen synnytys on alkanut lapsiveden menolla, niin onko myös toinen alkanut samoin? Minulla ei siis ollut lainkaan supistuksia ennenkuin sairaalassa käynnistivät, vaikka vettä menikin.

jouduttiin vieläpä odottelemaan supistuksia useampi tunti, tokassa ne alko aika pian vesien menon jälkeen. Kolmas sitten alkoi supistelemalla, vedet meni salissa niin etten sitä itse edes huomannut.