Mitä teidän vauvat syö/lutkuttaa tutin lisäksi tai sen sijaan?
Meillä 5kk neiti ei suostu tuttiin, kaikkea on kokeiltu: isoa, pientä, silikonia, lateksia, hierovaa, anatomista, sileää, nystyröillä ja ilman, Aventia, Nübya jnejne. mutta kun ei. Sen sijaan söisi mielellään peukaloa ja nyt meillä on kova taisto käynnissä kun koitan välttää siihen peukaloon tottumista kaikin tavoin (en haluaisi joutua siihen vierotustouhuun...). Nyt raukkaparalla on tumput kädessä aina kun ei olla ihan vieressä vahtimassa, neuvolan kanssa ajateltiin kokeilla viikon verran josko unohtaisi tavan. Mitä muuta kuin tuttia muiden vauvat syö huvikseen? Olen koittanut tarjota riepua, Ainu-pupun korvaa ja purulelua, mutta ei... Onko joku joskus kuullut jostakin jolla olisi peukalon syöminen loppunut itsestään tai vierottaminen olisi ollut edes siedettävää? *huokaus*
Kommentit (10)
ja molemmat söi jossain määrin peukkua. Minäkin laitpon tumppua käteen mutta annoin lopulta periksi. Kyllä se peukun syöminenkin loppui ajastaan ihan itsestään alle vuoden ikäisenä
Meidän 5 kk syö tuttia, harson kulmaa, lelujaan... kaikkea, minkä saa käsiinsä. Yritti alkaa imeä sormiaan, mutta opetin tutille, käsi vaan pois suusta ja tutti tilalle tai joskus otti mieluummin harson.
miksi kummassa ei saa imeä peukaloa??
kyllä se ne tumput repii hyvin äkkiä pois.anna toisen imeä peukkua!
Meillä annettiin esikoisen imeä peukkua ja imee vieläkin unissaan tai unisena vaikka ikää jo 7v.
Kannattaa ainakin yrittää jospa kiinnostuisi tutista.
miksi kummassa ei saa imeä peukaloa??
kyllä se ne tumput repii hyvin äkkiä pois.anna toisen imeä peukkua!
Muuten kyllä saisi syödä, mutta kun siitä vierottaminen on usein todella työlästä. Sitä peukaloa kun ei voi antaa joulupukille että vie tonttuvauvoille :o) Olin opiskeluaikanani töissä päiväkodissa ja siellä taisteltiin parinkin lapsen kanssa jotka söivät edelleen 4-vuotiaina peukaloa unissaan niin että sormen iho oli rikki jne. Sitten yritettiin väsätä kaikenmaailman tuppoja ja tumppuja unien ajaksi... Siltä haluaisin välttyä. Neuvolan kantakin tuntuu olevan että peukalo on kenties pahin vaihtoehto. lohduttavaa kuulla että jollakin on vierottaminen onnistunut kivutta! Suuhunsa tyttö laittaa kyllä kaiken mitä käsiinsä saa mutta ei ime. Jos korvaa paukalon tutilla, likka suuttuu, sen oikein näkee kun temperamentti kuohahtaa, äitin tyttö... Xo)
Minä juuri tuossa vaiheessa luovutin tutin (tai oikeammin TUTTEJEN, meillä myös oli kaiken maailman merkkejä/malleja) kanssa...mutta sitten yhtäkkiä tyttö n. 6kk ikäisenä ottikin tutin! Nyt tyttö on 9kk ja olen NIIIIIIN tyytyväinen, kun tutti alkoikin maistua.
mitenkä tuon sitten estää?
itse imin tuttia,mutta kun se otettiin pois siirryin peukaloon.
Meillä ennemminkin se ongelma, että se äitin tissi on se imun kohde. Esikoinen söi tuttia ja oli paljon helpompaa lykätä se tutti suuhun kun tuli imun tarve. Nälkäänsä siis annan vauvalle tissiä totta kai mutta huvituttina en haluaisia/jaksaisi olla.
Meillä kävi niin että kun aloiteltiin kiinteät, lusikalla syöminen oli niin kivaa että tissi ole enää niin kovin kiinnostava. Syö sentään rinnasta, öisinkin vielä kahdesti onneksi tai muuten en enää tietäisi millä saa tarvittavan määrän maitoa menemään. Kukaan ei jaksa hörpyttää 7-10dl:aa/pv. Mutta onhan tässä toki se hyvä puoli että minun ei tarvitse olla se huvitutti... Mutta jos joku on saanut vielä 6kk:n ikäisen opetettua tutille niin täytyy vaan jatkaa harjoittelua. Sinä, kenelle kävi näin (en muista numeroa...): huolittiinko teillä siinä vaiheessa iso vai pieni tutti?
-ap
*syvempi huokaus*