Nyt loppui avioseksi
Minä ja mieheni ollaan reilusti yli kolmekymppisiä 3 yhteisen lapsen vanhempia. Yhdessä ollaan oltu nuoresta asti.
Minua on aina vähän nyppinyt miehen "vapaat asenteet" seksin suhteen. Vieraissa se ei juokse, mutta jutut on välillä kuin teinipojalla.
Katselin (juu en salaa) videopätkiä miehen ja sen kavereiden ravintolareissuilta (juu ei niitäkään nyt montaa vuodessa ole). 30% katsomastani sisälsi viitteitä seksiin, tai oikeammin "panemiseen ja naimiseen". Tunnen porukan ja tiedän huumorintajun, joten ymmärrän että näitä pätkiä parikymppisten vosujen iskemisestä ei tarvitse ottaa tosissaan. Mutta nyppii niin vietävästi se, että mieheni jakaa seksin suhteen saman arvomaailman keskenkasvuisten ystäviensä eikä minun kanssani.
Siksipä päätin, että seksiä ei tipu, jos arvomaailmamme sen suhteen ei osu yksiin. Jos miehelle edes puheiden tasolla on hyväksyttävää se, että seksillä ja avioliitolla ei oikeastaan ole muuta tekemistä keskenään, kuin se että vaimolta saa varmasti, niin antaa olla. Harrastakoon seksiä sitten sillä tasolla, jolla jututkin liikkuvat, tai kasvakoon aikuiseksi.
Kommentit (16)
Millä tavalla ne kuvat sisälsivät viitteitä seksiin ja miten ne sun arvomaailmaa loukkaa?
Miehesi siis saa sinun luvalla etsiä itselleen uuden petikumppanin? Sitäkö hait takaa.
Muuten en ymmärrä sinun ajatusmailmaasi.
Jos miehelle edes puheiden tasolla on hyväksyttävää se, että seksillä ja avioliitolla ei oikeastaan ole muuta tekemistä keskenään, kuin se että vaimolta saa varmasti,
Onko teidän seksielämä tyydyttävää? Sinun mielestäsi? Siis ollut tähän asti? Onko se ollut sitä miehesi mielestä? Miten tuo asia muuttaa kaiken? Loukkaannuit siitä, miksi? Vaikka tunnet miesten huumorin ja tyylin, ja varmaan aina olleet sellaisia, niin miksi nyt, vasta, oma arvomaailmasi muuttunut?
Millä tavalla ne kuvat sisälsivät viitteitä seksiin ja miten ne sun arvomaailmaa loukkaa?
Ne on tällaisia pätkiä poikaporukan etkoilta, joissa nyt esimerkiksi saunan jälkeen yhdessä jauhetaan siitä, kuinka lähdetään kohta sinne kapakkaan "katselemaan" timmejä pikkutyttöjä. Yhdessä sitten pojat naureskelevat sille, mitä kaikkea näiden kaksiykkösten kanssa voisi puuhailla. Ja tätä tasoa. Puheiksi kyllä jäävät näiltä varatuilta kavereiltakin, mutta...
Mitenkä se minua loukkaa?
No en ihan tiukkapipoinen ole, ja meillä on ihan hyvä ja riittävä seksielämä kotona. Mutta mielestäni se kuuluu kotiin, ei muualle. Puhumattakaan siitä, että edes puheiden tasolla kuvitellaan kapakkaseksia tms. Vaikka tekoihin ei mennäkkään, niin uskompa, että olet poikkeus, jos tällainen ei vaimona sinua jollain tavoin loukkaisi.
Jos mieheni puhuisi vakavissaan tuollaisia, loukkaantuisin, mutta jossain satunnaisessa saunaillassa ok.
Miehesi siis saa sinun luvalla etsiä itselleen uuden petikumppanin? Sitäkö hait takaa. Muuten en ymmärrä sinun ajatusmailmaasi.
Jos kerran arvomaailmamme eivät kohtaa, niin sitten seksielämämmekään ei kohtaa.
Harrastakoon jatkossa oman arvomaailmansa mukaista seksiä. Minä voin olla ilman.
Muuten suhde on kunnossa. Siltäosin ei ole tarvetta muutoksiin.
mies hakee seksiä muualta. Mutta ei sovi, että mies puhuu seksistä muiden kanssa.
Sinun arvomaailmaan myös sopii, että sinä olet ilman seksiä ja mies muiden kanssa, ja suhde ok.
Ei ihme, jos sun mieskin vähän hämillään tilanteesta ja teidän suhteen säännöistä. Kuulosta aika oudolta.
Onko mies muuten yhtäkkiä muuttunut, vai aina ollut tuollainen? Vois olla 40 kriisiä, nuoruus ja elämä takana. Mutta sun suhtautuminen ajaa teidät eroon.
Minua loukkaisi jos oma seksielämämme olisi miehelle joku retostelun aihe tai muuten jutut olisivat ihan keskenkasvuisia.
Miehet nyt usein puhuu vaikka mitä soopaa kun ovat keskenään. Se on ihan vaan kännistä uhoa ja miehistelyä ja sitä niitten omaa huumoria. Ei tollasista puheista kannata suuttua.
Olin aikoinaan miesvaltaisessa työpaikassa ja kyllä ne jutut oli hyvin pitkälle navanalusjuttuja ja aika ronskejakin. Mutta esim. pikkujouluissa ne miehet kyllä heitti vitsejä seksistä yms. mutta ei ne kyllä koskaan mitään tehnyt.
Ei ne puheet vielä mitään tarkoita!
Mä olen ainoa nainen meillä töissä ja tutulta puheelta kuulostaa =) Musta vähän tuntuu ettei monet oikeen uskalla/ viitsi tuoda sitä oikeaa mielipidettä sellaisessa tilanteessa esiin, kun porukassa ollaan?
Tyhmältähän ne jutut kuulostaa, mutta ovat harmittomia.
30v, kun vasta tuli mittariin, niin mun oma mies heitti ettei voi vielä vaitaa puoleen mun iästä nuorempaan, kun ei olis vielä laillista. Ja mä nyt oon 4kk vielä paksuna.
Sille ja kavereille se oli kauheen hauskaa... =) Ihan vittuillessani heitin takas, että tuollaset pikkueukot saa varoa ettei litisty kynnysmaton alle täänne yrittää. Toivottavasti tajuaa siistiä huumoriaan vielä seuraavat 5kk.
Yleensä olen todella leppoisa kaveri, mutta hormoonit ne näköjään mullaki on tässä tilassa XD
Joten turha esittää tekopyhää. Puhutaan toyboysta ja puumanaisista ja katsellaan selvinkinpäin nuoria miehiä sillä silmällä.
Miksi maturenaisten on hyväksyttävää kouria nuoria miehiä baarissa ja ehdotella sopimattomia, mutta miehet leimataan heti maanrakoon?
Nimimerkki n23, jonka miestä 45+ naiset yrittää kouria ja lähennellä baarissa aivan säädyttömillä jutuilla.
mies hakee seksiä muualta. Mutta ei sovi, että mies puhuu seksistä muiden kanssa. Sinun arvomaailmaan myös sopii, että sinä olet ilman seksiä ja mies muiden kanssa, ja suhde ok. Ei ihme, jos sun mieskin vähän hämillään tilanteesta ja teidän suhteen säännöistä. Kuulosta aika oudolta. Onko mies muuten yhtäkkiä muuttunut, vai aina ollut tuollainen? Vois olla 40 kriisiä, nuoruus ja elämä takana. Mutta sun suhtautuminen ajaa teidät eroon.
Ei se seksin hakeminen muualtakaan nyt varsinaisesti minun arvomaailmaan sovi. Tässä on nyt kyseessä lähinnä tilanne, jossa arvomaailmat eivät sitten millän kohtaa. Joten erotetaan niihin liittyvät asiat sitten myös reaalimaailamssa toisistaan. Minä en voi muuttaa miestäni tässä suhteessa. Hän toimii näin vaikka tietää sen loukkaavan minua. Samalla myös kertoo, että häntä itseään loukkaisi, jos minä käyttäytyisin samoin. Eli minä irtisanon itseni asiasta, joka ei sovi minun arvomaailmaani. Mies toimii sitten miten parhaaksi näkee. Minun ei enää tarvitse olla osa ongelmaa. Osa ratkaisua en osaa tässä asiassa olla...
Eikä se mies varsinaisesti ole muuttunut. Siinähän se ongelma onkin. Silloin kun parikymppisinä alettiin yhdessä kulkemaan oli sen jutut parikymppisten tasoa. Silloin jaksoin paremmin hyväksyä asian. Nyt ollaan muuten aikuistuttu, mutta mies ei tältä osin ole pysynyt "yleisen kehityksen perässä".
Joten turha esittää tekopyhää. Puhutaan toyboysta ja puumanaisista ja katsellaan selvinkinpäin nuoria miehiä sillä silmällä. Miksi maturenaisten on hyväksyttävää kouria nuoria miehiä baarissa ja ehdotella sopimattomia, mutta miehet leimataan heti maanrakoon? Nimimerkki n23, jonka miestä 45+ naiset yrittää kouria ja lähennellä baarissa aivan säädyttömillä jutuilla.
mutta ei minun kaveripiirissäni toimita kyllä näin. Ja tämä on tosi. En siis aio hyväksyä mieheltäni tällaista käytöstä silläkään tekosyyllä, että jotkut naisetkin sellaista harrastavat.
On se ihme, että miehet ei oikeasti voi pitää suutaan kiinni. Pakko on elvistellä aina muutaman kaljan jälkeen kaveriporukassa.
Tuo varmaan korjaa asian.