Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko sinä jos

Vierailija
14.03.2011 |

miehesi sisko lähettäisi miehellesi viestin: osanottoni "vahingon" johdosta. ???? Tää sisko siis sai nyt tiedon siitä meille tulee toinen lapsi. Mä loukkaannuin ja pahasti koska miehen sisko lähetti ruman kirjeen jo silloin kun odotin meidän tytärtä ja sain tietää siitä kirjeestä vasta viime keväänä kun tyttö n. puoli vuotias. Siinä kirjeessä mm. toivoi että lapsi ei tule äitiinsä ja että lapselle ei voi antaa mieheni sukunimeä koska mä olen lapsen äiti kun se on hänen (siis miehen siskon) isän sukunimi ja hänen isänsä oli rehellinen pohjanmaalainen mies (tietääkseni tää rehellinen mies oli paha alkoholisti ja kuoli asuntovaunu räjähdyksessä kun kännissä sammui ja oli jäänyt kaasu päälle..) Ja sellasta pientä piilovittuilua vähän väliä ja kun tyttö oli vauva niin aina siinä oli jotain vikaa kun miehen sisko sen näki, yleensä ihan mielettömästi muka vaikkua korvissa tai joku muu asia huonosti..ja mua katseli aina nenän varttaan pitkin ja todella ylimielisesti.huoh..tää miehen sisko on siis reilu 30, naimisissa, kahden lapsen äiti ja on monta vuotta työskennellyt lastenkodissa ja koko ajan opiskelee ja opiskelee. Mitään en ikinä ole tälle miehen siskolle tehnyt enkä pahaa sanonut ennen ku näin meidän tyttärestä kirjoitetun kirjeen, sen jälkeen tuli kyllä sellasi ärräpäitä mitkä oli kuulemma sitte kulkeutunut tän neiti täydellisyyden korviin. Ja nyt v.loppuna kun ton osanotto-viestin laittoi nii mulle tuli mittä täyteen, tähän asti oon vaan antanu olla enkä oo ollu missään tekemisissä tän miehen siskon kanssa aikoihin. Mies ei antanu siskonsa nroa että olisin voinu soittaa nii laitoin sitte miehen äidille viestin että voisiko ystävällisesti sanoa tyttärelleen että tämäkään lapsi ei ole vahinko eikä vain minun idea vaan ihan kummatki ollaan tää lapsi toivottu ja että mulla on nyt mitta täys hänen tyttären solvauksia ja loukkauksia. No, mieheni äiti on nyt sitten minulle erittäin loukkaantunut kun puhun hänen lapsesta pahaa!!! Koska hanen lapset on hänelle rakkaita, kummastakaan ei saa sanoa mitään pahaa! siis terve..en oo ikinä erityisemmin miehen äiditä tykännyt mutta aina oon pitäny mölyt mahassa ja koittanu tulla toimeen, mieheni äidin mielestä en saisi "pakottaa" hänen poikaansa siivoamaan, no nytän teen tietysti enemmän ku olen kotona mut sillon ku tuon sanoi niin tein kaksvuorotyötä ja keikkaa siihen päälle ja mieheni ma-pe 8-16..Meillä on miehen kanssa ollut tän monen vuoden yhdessä olon ajan monesti kränää siitä ku on niin äitinsä ja siskonsa tossun alla..nyt sitte mieheni kerranki sano siskolleen vastaan ja koitti puolustaa omaa perhettään, niin miehen sisko luulee että mä olen miehen puolesta mieheni kännykästä pistäny kaikki viestit sille, siis tää on niiiin sairasta että pitääkö tätä enää edes ymmärtää. Mieheni ei siis "uskaltanut" soittaa siskolleen, vaan laittoi viestejä..käskin mieheni vihdoin puolustaa minua ja lapsia, omaa perhettä. Ja tää hänen sisko kirjotti joka viestin loppuun t:siskosi ta t.rakas siskosi ja moneen viestiin kirjoitti miehelle että muistathan että veri on vettä sakemapaa. Eikö meidän lapset sitte ole mieheni verta ja lihaa??!! Oltiin siis vuonna-08 muutama kk miehen kanssa erossa ja meidän tyttären rasakusaikanakaan ei mennyt kovin hyvin. En ole mieheni siskon käytökselle keksinyt mitään muuta kuin että mieheni on meidän eron aikana puhut musta vaan negatiivisia asioita äidilleen ja sikolleen ja miehenihän on äitinsä lellivauva niin kuvitteleekohan/pelkääkö mieheni sisko että kun "äidin lellivauva" saa lapsia niin hänen lapset sitten jotenkin syrjäytyy, jää toiseks? Mun ystävät, keiden kanssa oon tästä puhunut, on kaikki ollut ihan kauhuissaan mieheni siskon käytöksestä, eivät voi ymmärtää miten joku "ihminen" voi olla tollanen..Ja mieheni on kyllä myös loukkaantunut siskonsa käytöksestä, ei vaan uskalla sitä sikolleen kertoa, eilenkin itki pariin otteeseen kotona tätä tilannetta kun ei tiedä mitä hänen pitäis siskonsa kanssa tehdä. Käskin hommata munaa ja sanoo siskolleen suorat sanat ja mun mielestä ei vaan kannata nyt olla siihen missään yhteyksissä. Mä en ainakaan aio enää ikinä, ei oo kyllä aikoihin ollu aikomustakaan olla sen kanssa missään tekemisissä. Ja miehen sisko ihan pokkana pyys miestäni ja meidän tyttöä heille kylään, olisi kuulemma niin kiva ku tyttö näkisi serkkujaan ja hänkin haluaisi veljensä lasta nähdä, kumma juttu että tätä ennen ei oo ainakaan mun tietääkseni pyytäny miestäni sinne tytön kanssa kylään ja menkööt sinne yksinään, meidän tytärtä sen loukkaavan leväperseen ei tarvi ikinä nähdä. sais pyytää veljeltään anteeks käytöstään, mutta kun ei näe tehneensä tai sanoneensa mitään väärää..

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka aihe kyllä kiinnosti.

Vierailija
2/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kyllä teksti niin yhteen pötköön että en jaksanut oikein lukea, voisit kokeilla kappalejaksoa seuraavan kerran. Mutta kysymykseen: loukkaantuisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo tänne aikasemmin kirjotellu ja tuli niin "raivona" kirjotettua että ei tullu edes mieleen jaksottaa :) pakko vaan oli saada vielä purkautua ja tietää oonko mä iha turhaan nostanu metelin..

Vierailija
4/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisko saman tarinan kappaleisiin jaoteltuna, kiitos!

Vierailija
5/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko juuttuun, kun kyseessä yli 30-vuotias perheellinen ihminen.

Sano miehellesi, että laittaa sukulaisensa ruotuun.

Vierailija
6/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamala tilanne , mutta jätä sä nyt vastedes mölyt mahaas äläkä noteeraa noita idiootteja mitenkään ja ukkos kyllä on outo, sanois se siskolleen suorat sanat. voimia sulle ja onnittelut raskauden johdosta

Vierailija
7/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, onpas teillä kärjistynyt tilanne.

Sinuna koittaisin rauhoittua. Jos tosiaan olette jo aikaisemmin olleet erossa on mies varmasti puhunut sinusta negatiivisia asioita siskolleen ja äidilleen. He tietenkin ajattelevat miehesi parasta.

Siskon käytös on tietenkin väärin sinua ja miestäsi kohtaan. Miehesi tulisi ehdottomasti uskaltaa sanoa siskolleen vastaan.

Koita sivuuttaa nuo negatiiviset asiat ihan jo syntymättömän lapsen takia..

Vierailija
8/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies ei kertoisi tuollaisesta loukkaavasta viestistä sinulle mitään, vaan hoitaisi kahden kesken asian suhteessa siskoonsa. Miehesi taitaa olla henkisesti aika munaton, anteeksi jos sanon liian kärkkäästi.

Miehesi siskon käytös ei ole millään lailla puolusteltavissa. Jos olisin tilanteessasi, en haluaisi olla tekemisissä anopin enkä miehen siskon kanssa. Mutta edelleenkin: osittain miehesi on tilanteen tällaiseksi ajanut, jos on eronne aikana sinua parjannut sukulaisilleen.

Vierailija
9/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on ihan kamalaa. :( Sukulaissuhteissa riidat ovat todella vaikeita, ja välien katkaiseminenkaan ei aina toimi. Yritä rohkaista miestäsi kertomaan tälle siskolleen suoraan, miten törkeitä juttuja on sanonut, ja kieltämään perheensä haukkumisen! Älä kuitenkaan liikaa miehellesi kiehu siskonsa ja äitinsä sanomisia, ne kuitenkin ovat heidän sanomisiaan! Ja muista, että naisihmiset keksivät kyllä itsekin haukun aiheita, miehesi ei välttämättä ole sinua heille haukkunut. Miehestäsi tuo tuntuu jo todella pahalta, sen tiedät kyllä.

Koettakaa rauhassa puhua miehesi kanssa, ja selvittää millaiset välit miehen puolen sukulaisiin ovat hyvät. Siltojen poltto voi tuoda vain lisää ongelmia, muutkin miehen sukulaiset voivat siitä vetää väärät johtopäätökset. Yritä olla alentumatta tuon miehen siskon tasolle, ja pitää vain asialliset välit.

Vierailija
10/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voiko olla että siskolla olisi vain jotenkin kiero huumorintaju?

Meinaan mulla on yksi kaveri joka on just tollanen, itse sanoikin mulle ensimmäiseksi että osaanottoni kun kerroin olevani raskaana..Ei se pahalla tarkoittanut ja ymmärsin hyvin mitä tarkoittaa kun ollaan vuosia tunnettu..

Vierailija
11/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistän uudestaan jaoteltuna niin jaksatte lukea :)

Vierailija
12/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitti..ja infosi miestäni että ei hän tästä vauvasta mitään pahaa sanonut vaan osanoto oli tarkoitettu miehelleni...

Vierailija
13/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin raskasta henkisesti olla suhteessa ihmiseen, jonka perhe ei sinua hyväksy. Kannattaa miettiä onko tuo myöskään sellainen kasvuympäristö jossa lasten on hyvä olla ja elää.

Vierailija
14/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se vahinko-sana löytäisi sen jälkeen tiensä joka ikiseen joulu- ym. korttiin, joka miehesi siskolle lähtisi (tyyliin "toivottavat xxx, xxx, xxx ja se vahinko").

Miehesi vaikuttaa kyllä melkoiselta vellihousulta. Se loukkaisi eniten.

Vierailija
15/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin raskasta henkisesti olla suhteessa ihmiseen, jonka perhe ei sinua hyväksy. Kannattaa miettiä onko tuo myöskään sellainen kasvuympäristö jossa lasten on hyvä olla ja elää.

Jos ei saa sukulaisiaan käyttäytymään sinua kohtaan asiallisesti niin ei teillä tule koskaan helppoa olemaan ja asia tulee aina olemaan teidän välillä.

Miehen pitäisi tässä ottaa itseään niskasta kiinni ja puolustaa sinua hänen puolisonaan, tai sitten otat miestä niska-perse-otteella ja pistät pihalle. Tämä minun mielipide.

Vaikka teillä on ollut vaikeuksia aikaisemmin niin olette palanneet yhteen ja sukulaisten pitää tämä asia hyväksyä.

Vierailija
16/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää! Siis ihme vosu se sun miehesi sisko on! Kyllä, miehesi todella pitäisi alkaa pitää perheensä puolia tuollaista vastaan. Ja ehkä se, että ette ole yhteydessä voi olla ihan hyvä ratkaisu...

Vierailija
17/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa sukulaisiaan käyttäytymään sinua kohtaan asiallisesti niin ei teillä tule koskaan helppoa olemaan ja asia tulee aina olemaan teidän välillä.

Miehen pitäisi tässä ottaa itseään niskasta kiinni ja puolustaa sinua hänen puolisonaan, tai sitten otat miestä niska-perse-otteella ja pistät pihalle. Tämä minun mielipide.

Vaikka teillä on ollut vaikeuksia aikaisemmin niin olette palanneet yhteen ja sukulaisten pitää tämä asia hyväksyä.

Tää on ollu viimisen vuoden erittäin raskasta henkisesti ja luulinki että miehen sisko olis jo rauhottunu ja hyväksyny että ollaan taas yhdessä ja halutaan olla.

Tää miehen sisko on sitä mieltä että kun rupesin odottamaan meidän tytärtä että mä olen hommannut itteni tahallaan raskaaks..ja ikävä kyllä mieheni on niin "nössö" ettei ole voinut asiaa oikasta. ja tän siskon mielestä mä olen itsekeskeinen, itsekäs ihminen ketä ei kohtele hänen veljeensä oikein.

Tosi itsekäshän mä olen kun miehellä ei ole luottotietoja, mulla on, niin otin miehen pakun, liittymän ja kännykän ja vakuutukset nimiini, ruoka on aina miehelle valmiina ku töistä tulee kotiin ja monesti ehdotan (n.kerran kk) että menisi iltaa viettämään kavereiden kanssa tai keksisi jotain että saa omaa aikaa koska meidän tyttö on isin tyttö, ei anna miehen olla hetkeäkään rauhassa kun on kotona..

ja miehen pyykit aina pesen, mitään ei pitäs puuttua mut jos tää tälläsenä jatkuu nii pakkohan tässä on sitten jotain keksiä, en mä tällästä ylimäärästä paskaa sen sukulaisilta enää kestä..

Vierailija
18/18 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä outoa käytöstä miehen siskolta.. Ihan kun ois katkera miehellesi ja sinulle, tai kateellinen.

Mutta sen voin sanoa, että asemasi on nyt heikko muutenkin. Me kanssa erottiin miehen kanssa ja palattiin sitten kuitenkin yhteen, yhdessä ollaan siis vieläkin. Mutta silloin kun palattiin yhteen niin miehen sukulaiset oli jonkun aikaa mua kohtaan tosi ynseitä, etenkin miehen veli, joka oli aikaisemmin ollut ihan ystävällinen.

Kai se mies oli mua just mollannut erillään oloaikana tai sitten ne vaan ajatteli että minä olen meidän suhteesta se hankaluuksien aiheuttaja. Mut kyllä ne välit siitä parani kun huomasivathan että meillä menee ihan hyvin.

Mut nyt miehesi pitäisi puhua siskolleen ja äidilleen, että antavat teidän olla rauhassa. Ja sinulle ihan neuvona haluaisin sanoa, että ota vain ihan rauhassa vaikka kuinka suututtaisi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä