Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästättekö 10% nettotuloistanne?

Vierailija
13.03.2011 |

Me säästetään, 2000 euron netosta 200 euroa. =)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän 21%.

Vierailija
2/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee mitä tuleekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se raha tekee minulle paremmin töitä asuntolainaa takaisin maksaessaan.

Vierailija
4/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on netto 1600 ja säästän siitä 200-300, miehellä on pikkaisen isommat tulot ja laittaa pikkaisen enemmän säästööt. Eli kuukaudessa meiltä keskitulon alarajaisilta jää monta sataa euroa säästöön.

Vierailija
5/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä säästetään vähintään 10%, joskus menee jopa 25%.

Vierailija
6/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen pienestä palkastani pistän jemmaan ulkomaanmatkaa varten kesälle.

Vierailija
7/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettotuloistani.

Vierailija
8/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku summa jonka jälkeen lopetatte ja alatte käyttää sitä rahaa, vai onko idea että haluatte kerätä mahdollisimman suuren kasan käteistä jota ei koskaan käytetä?

Vierailija
9/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla menee asumiskuluihin (lainanlyhennys+korot+vastike) 40% nettotuloista ja säästöön 22%. Ihan mielenkiintoista.

Vierailija
10/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tavoite on taloudellinen riippumattomuus about 9 vuoden päästä. Syynä on osittain se, että minä en ole varma, että miten kauan pystyn töitä tekemään. Käytännössä haaveilen 350-700t sijoitusomaisuudesta.

Vierailija
11/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku summa jonka jälkeen lopetatte ja alatte käyttää sitä rahaa, vai onko idea että haluatte kerätä mahdollisimman suuren kasan käteistä jota ei koskaan käytetä?

vaan joka palkkapäivä siirrän 150 € rahasto-osakkeisiin ja 100€ toiselle tilille, josta sitten maksan jotain suuria kertaostoksia, jos ei ole niihin muuten varaa.

Mies tekee samoin (meillä on siis suoraveloitukset noihin em. juttuihin).

Meillä on nettotulot n. 3500, eikä lainaa ole.

Vierailija
12/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on "jemmatilillä", josta voi tarvittaessa maksaa esim. isomman kertaostoksen tyyliin oho, pesukone laukesi, mennään huomenna ostamaan uusi. Osa on korkeakorkoisemmalla säästötilillä, josta rahoja ei edes saa pois kesken kauden. Säästetään omaa asuntoa, ulkomaanmatkoja ja yllättäviä menoja varten. Ei meillä erityisesti nuukailla ja jemmata rahaa kuin hamsterit, vaan tämä on meillä riittäväksi ja toimivaksi todettu elämisen taso ja "ylimääräiset" siirretään pois, ettei turhaan tule käytettyä. Vuodessa säästyy aika pitkä penni, kun ei anna kaikkien rahojen päätyä käyttötilille vingutettavaksi.

Vierailija
13/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 € menee kahteen eri rahastoon ( eläke ja pahanpäivävararahastot), 200€ yhteisille säästötileille

Mies säästään omista tuloistaan vielä enemmän, minä yritän skarpata vähän lisää niin että kaikki ylimääräinen ( mahdolliset bonukset ja matkapäivärahat) menisi sijoitusasuntopesämunaan

Vierailija
14/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset tulot sinulla on ja onko pääomaa ennestään?

Mun tavoite on taloudellinen riippumattomuus about 9 vuoden päästä. Syynä on osittain se, että minä en ole varma, että miten kauan pystyn töitä tekemään. Käytännössä haaveilen 350-700t sijoitusomaisuudesta.

Vierailija
15/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tulot on noin 3000 brutto eli 2000 netto. Omaisuutta on ennestään, sillä myimme omistusasuntomme. Lasken, että tuo 350t on mahdollista tavoittaa seuraavan 9 vuoden aikana. Tarkoitus on sijoittaa siis vähin erin lisää osakkeisiin ja korkorahstoihin yms. Säästöt ovt minun ja miehen yhteisiä, tosin ne ovat erillisiä virallisesti.

Vierailija
16/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€ lomatilille ja jokaisena palkkapäivänä ylijääneet rahat lomatilille 50-300€ riippuen kuinka paljon on ollut reissuja (päivärahat).