Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia silmienlaser-leikkauksesta

Vierailija
13.03.2011 |

Olen itse suunnitellut leikkausta että saisi vihdoin silmälasti pois. Olen 29 vuotias ja sain lasit jo pienenä. Piilolaseja käytän paljon ja olisi niin paljon helpompaa ilman niitä tai laseja. Minulla on kaukonäkö aika huono ja hajataittoakin löytyy.

Te leikkauksessa käyneet, oletko ollut tyytyväinen?

Tuliko ongelmia leikkauksen jälkeen?

Missä sinut leikattiin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medilaserissa. Mulla oli kans hajataittoa paljon(-9 ja -8,5) Näkö korjaantui täysin, leikkaus ei tuntunut pahalta ja särkyä ja hiekan tunnetta silmässä kesti vain 1,5 h operaation jälkeen. Olen todella tyytväinen ja suosittelen kaikille! itselläni oli puolivuotistarkastuksessa tullut oiekaan silmään uudestaan miinusta -2,5 ja se leikataan nyt kesällä uudestaan ilmaiseksi. Edes se ei harmita, niin hyvä kokemus ja koska vasen silmä näkee silti normaalisti en ole tarvinnut nyt vuoteen laseja ollenkaan.

Vierailija
2/26 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös suunnitellut leikkaukseen menoa. Onko kukaan käyny Tallinnassa? Käsittääkseni sielä ois aika paljon halvempaa, mutta laatu yhtä hyvä?

Entä, onko sellaisia, joilla kuivat silmät, ja on tehty laserleikkaus? Millaiset silmät oli jälkeen leikkauksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmien laserleikkaus.

Vierailija
4/26 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitisen vuotta sitten leikattiin, miinusta oli 8-9 -luokkaa. Leikkaus onnistui hyvin, eikä sen jälkeen ole laseja tarvittu. Henkilökunta oli hyvin ammattitaitoista ja jäi positiivinen tunne koko hommasta. Mitään ongelmia ei tullut silmien kuivumista lukuunottamatta, siihen auttoivat tipat hyvin. En muista kauanko sitä kesti, ei kauaa kuitenkaan. Olikohan se niin, että puoli vuotta piti pitää aurinkolaseja aina, kun aurinko paistoi. Ei ollut ongelma sekään.

Leikkaus tehtiin Lauttasaaressa, en muista enää paikan nimeä.

Vierailija
5/26 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosiaan aika kallis juttu ja siks täytyy miettiä tarkkaan. Tosin ei silmälasit ja piilaritkaan halvaks tule näöntarkastuksineen.

Lisää kokemuksia! =)

Vierailija
6/26 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajon maksoi leikkaukset?

Vierailija
7/26 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miinusta oli n 4, ja leikkauksen jälkeen koin näkeväni paremmin kuin koskaan millään piilareilla tai laseilla. Ikänäkö vaati minut palaamaan lasien käyttäjäksi nyt 43-vuotiaana, + 2, tämä tuskin johtuu laseroinnista.

Vierailija
8/26 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tiedän yhden tyypin joka meni tuollaiseen rutiini toimenpiteeseen ja nykyään se kulkee valkoisen kepin kanssa... tuli täysin umpisokeana ulos... tuon nähtyäni karisi kyllä minulta leikkaushalut vaikka olisi ihana laseista eroon päästäkin

Vierailija
9/26 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun silmäni leikattiin heinäkuussa Mehiläisessä. Silmät olivat jo ennen leikkausta kuivat ja kuivuivat siitä entisestään. Vasta nyt tarvitsen enää kolme kertaa päivässä kosteutustippoja. Ja sopivien tippojen löytyminen oli aika vaikeaa. Samat tipat eivät enää sopineet kuin ennen leikkausta.

Vierailija
10/26 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt laserleikkauksessa. Minulla on myös kuivat silmät nykyisin (37v.), syytä ei ole selvitetty, mutta mahdollisesti liittyy minulle kolmekymppisenä puhjenneeseen autoimmuunisairauteen.

Epäilen, että laseroinnin jälkeen silmistäni tulisi Saharan autiomaa. En usko että haluan ottaa sitä riskiä. Olen lukenut kokemuksia ja varoituksia kuivasilmäisyyden pahenemisesta leikkauksen jälkeen. Vaihdevuodetkin aikanaan kuivattavat silmiä lisää.

Joten. No can do.

Vierailija
11/26 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaaressa terveystalossa,lääkärinä Kimmo Liesto(?)

-7,0 molemmissa silmissä. Oikeaan jäi hieman miinusta mutta koen sen hyväksikun ikänäkö alkaa tulla ei heti tarvitse laseja.

Itse leikkausa oli kivuton, edes se paineentunne ei ollut paha. Leikkaupäivän illan silmät oli kipeät, roskaiset. Vietin aikaa pimeässä. Näkö oli heti hyvä, vaikkakin sumea ekan vrk:n.

Kuukauden kesti kun silmät tottuivat ja rivit pysyi kasassa hyvin kirjoissa ym. Kostutustippoja käytin 2kk. Suosittelen!

Vierailija
12/26 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat supertyytyväisiä tulokseen ja katuvat, etteivät aikaisemmin menneet. Velikin kävi perjantaina, lauantaina oli kuulemma vähän "roskaiset" silmät, mutta näki jo erittäin hyvin. Sunnuntaina oli normaalissa kunnossa silmät ja näkö priima. Mitään kritiikkiä tai moitetta en keneltäkään ole kuullut.

Vierailija
13/26 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyytyväinen olen, olisi vaan pitänyt mennä jo aiemmin. Noin -2 oli molemmissa silmissä, ei kipuja jälkeenpäin, jo illalla näkyi hyvin telkkarin tekstit, kyllä oli huikea tunne.

Turun Silmäläserissa leikkasi Minna-Sandberg-Lall.

Vierailija
14/26 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaan jäi hieman miinusta mutta koen sen hyväksikun ikänäkö alkaa tulla ei heti tarvitse laseja.

Onko muka noin?

Minulla silmälasit vasta kaksi vuotta ja about -1. Voiko muka korjautua "ikänäön" tullessa? Sit mun ei kannattais leikata vaan odotella...hullua.

Vierailija
15/26 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta sitten leikattiin Lauttasaaressa Terveystalossa, Kimmo Liesto leikkasi, nykyään leikkaukset tehdään Kampissa. Mulla oli molemmissa silmissä -3 . Laseja olin pitänyt 20 vuotta ja koko sen ajan olin toivonut, että joskus niistä eroon pääsisin. Lopulta sitten viime kesänä tein päätökseni ja varasin ajan. Silmät tutkittiin ensin tarkasti. Itse leikkaus oli nopeasti ohi, silmiä särki ensimmäisen päivän, mutta illalla jo näki maailman kirkkaana. Hetkeäkään en ole katunut, vaikka se maksoikin pienen omaisuuden. Suosittelen!

Vierailija
16/26 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta satuin etsimään aamusella tietoa laserleikkauksista ja löysin neljä firmaa (linkit alla), mutta onko vielä jotain muita?

Ilmeisesti melko lailla samat vehkeet kaikissa paikoissa. Onko tietoa esim. korjausleikkauksista? Silmäsairaala sanoi leikkaavansa vuoden sisään ilmaiseksi +-0.5 D ja Mehiläinen +-1.0D, siis suunnitellusta tuon verran poikkeaviksi jääneet. Mutta miten muut?

Entä kun osa paikoista kertoo, että esitutkimuksen tekee optikko ja toisissa taas leikkaava lääkäri. Eikö olisi fiksumpi valita sellainen paikka, missä nimenomaan leikkaava lääkäri tutkii, vai enkö ymmärrä jotain?

Onko jotain muuta mitä pitäisi osata ottaa huomioon? Rahasta ei niinkää ole kyse, mutta haluaisin toki parhaan vastineen pennosille, kun kyse on lähemmäs 4000 euron rumbasta, plus tietysi turvallisen operaation.

MEDILASER: http://www.medilaser.fi/palvelut/laserkirurgia

EIRA: http://www.eiransairaala.fi/fi/leikkaukset-ja-toimenpiteet/silmalaser

SILMÄSAIRAALA: http://www.laserleikkaus.fi

MEHILÄINEN: http://www.mehilainen.fi/varaa-aika/palvelut/klinikat-ja-erikoisosaamin…

Vierailija
17/26 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on jo ikänäköä? Hajataitto on siis alkuperäinen ongelma.

Vierailija
18/26 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla on miinukset vähentyneet tasaseen.

Vierailija
19/26 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata leikata enää, mutta tarkista tieto joltain silmäleikkauksia tekevältä sairaalalta.

Vierailija
20/26 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laserleikkaus Lauttasaaren Terveystalossa 2 vuotta sitten ja en ole hetkeäkän katunut! Mulla oli miinuksia -3 ja -2.5 ja näkö korjautui täydellisesti. Muutama kk operaation jälkeen oli kuivasilmäisyyttä, joka sekin helpotti. Operoija oli Kimmo Liesto- kokenut leikkaaja jota voin suositella.