Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jutta Urpilainen

Vierailija
13.03.2011 |

Lainaus:

"Sdp:n puheenjohtaja Jutta Urpilainen esittää laajaa selvitystä korkean maanjäristysriskin alueiden ydinvoimaloiden turvallisuusjärjestelyistä.

Selvitys sopisi Urpilaisen mukaan Kansainvälisen atomienergiajärjestön IAEA:n tehtäväksi.

Suomi voisi olla aloitteellinen kansainvälisen keskustelun aikaansaamiseksi, koska Suomella on ydinenergiaturvallisuuden alalla arvostettu asema.

Urpilainen sanoo tiedotteessaan, että nyt "on lähdettävä valmistelemaan kansainvälistä sopimusta, jolla säännellään, ettei korkean riskin alueille rakenneta ydinvoimaa".

Hän vaatii, että nyt on syytä käydä lävitse myös Suomen omat ydinturvallisuuskäytännöt ja katsoa, onko niissä tarvetta tiukentaa määräyksiä."

Mistä ihmeestä Jutta Urpilaiselle juuri nyt juolahtaa näin loistava, aloitteellinen ja ennenkaikkea isänmaallinen ajatus?

Minkä loistavan pääministerin Suomi tässä naisessa menettääkään. Isänmaallisen. Samalla globaalin. Ydinvoimasta huolissaan olevan.

Tero

*odotan ulostuloa maapallon seismisen tilan analysoinnissa*

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreillä oli vasta kannanotto Saimaan norpan puolesta odottamassa julkaisua Facebookiin...

Vierailija
2/6 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei Teron

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eilen kyseisen otsikon ja ihmettelin kyllä kovasti? Samaa mieltä olin kuitenkin, ettei tuollaisille paikoille pitäisi voimaloita rakentaa, siis missä maanjäristyksiä.

Urpilainen kiillottaa nyt kruunua ja koittaa saada suomen nostettua pallille taas tässäkin asiassa, ei suomi muuta osaa, kuin ratsastaa toisten perässä, toisten tuskalla tai menestyksellä.

Ja tottamaar kaikki poliitikot jotka haluavat huomiota, tarttuvat tähän aiheeseen. onhan se niille mahdollisuus pomppia massasta "Minä täällä, täällä, kuulkaa minua". säälittävää.

Vierailija
4/6 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eilen kyseisen otsikon ja ihmettelin kyllä kovasti? Samaa mieltä olin kuitenkin, ettei tuollaisille paikoille pitäisi voimaloita rakentaa, siis missä maanjäristyksiä.

Urpilainen kiillottaa nyt kruunua ja koittaa saada suomen nostettua pallille taas tässäkin asiassa, ei suomi muuta osaa, kuin ratsastaa toisten perässä, toisten tuskalla tai menestyksellä.

Ja tottamaar kaikki poliitikot jotka haluavat huomiota, tarttuvat tähän aiheeseen. onhan se niille mahdollisuus pomppia massasta "Minä täällä, täällä, kuulkaa minua". säälittävää.

näin vaalien edellä

Vierailija
5/6 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vasemmistoliiton puheenjohtaja Paavo Arhinmäki vaatii, että uutta uraanivoimaa ei tule rakentaa Suomeen.

Arhinmäki perustelee näkemystään Japanin ydinvoimalaonnettomuudella.

Arhinmäki sanoi puoluevaltuuston kokouksessa Helsingissä, että nyt olisi vielä mahdollisuus korjata tehdyt virheet ja jättää antamatta uusille ydinvoimaloille rakennusluvat.

Tähänastiset päätökset on Arhinmäen mukaan tehty luottaen uskomukseen, että Tshernobylin kaltaiset onnettomuudet eivät ole Suomessa mahdollisia. Ydinvastuulain korvausvastuu ei puolestaan riitä korvaamaan mahdollisen katastrofin aiheuttamia haittoja.

Arhinmäki muistuttaa, että ydinvoimasta koituu ympäristöhaittoja koko tuotantoketjun ajan aina uraaninlouhinnasta loppusijoitukseen saakka."

Vierailija
6/6 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutalle että näin sun pitää nyt sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän