Ketkä oli ulkona v 1986 kun tsernobili räjähti?
Kommentit (8)
Itse en muista, olin 7 vuotias. En tiedä olenko saanut siitä kärsiä. En vielä ainakaan.
onko sillä muka mitään merkitystä oliko "räjähtämis"hetkelleä ulkona? radioaktiivisella laskeumalla kestää viikkoja matkata tuulten mukana tänne suomeen
edelleen siinä kesti päiviä, ennenkuin tapahtuman vakavuus oikeasti selvisi. Minäkin varmaan olin ulkona jokaisena päivänä silloin. nyt hehkun pimeässä
Olin silloin ulkona äitini ja tämän ystävän kanssa. Olimme tämän ystävän mansikkapellolla laittamassa harsoja hallan varalta. Muistan, että äitini ystävän mies tuli sanomaan meille, että tulkaa äkkiä pois sieltä, on tapahtunut ydinräjähdys.
On jäänyt erittäin elävästi mieleen.
se laskeuma tuli Suomeen vasta monen päivän päästä turmasta, muistaakseni vasta vappuna.
Muistaakseni vasta 3 vrk räjähdyksen jälkeen.
Säteilymäärät olivat Suomessa silloin jo laskussa. Eli melko suuri osa jengistä sitä säteilyä sai, ihan tietämättään.
se laskeuma tuli Suomeen vasta monen päivän päästä turmasta, muistaakseni vasta vappuna.
Oma sisko nukkui silloin paljon vaunuissa päikkäreitä ja kun hänellä todettiin syöpä, lääkärit epäilivät vahvasti tsernobyliä. Vuonna 1989 siis..
Hei oikeasti olin ulkona ja kärsin vieläkin siitä!