Kuka uskaltaa työskennellä ydinvoimalassa. Mun opiskelukaverit piti turvallisena kesätyöpaikkana.
Opiskelivat teknillisessä yliopistossa ydinvoimaan erikoistuen. Siis tunsin muutaman sitä ainetta opiskelevan ja ihmettelin, miten he voivat pitää sitä erittäin turvallisena työympäristönä.
Esiintymistaidon kurssilla pitivät oikein esitelmän, miten turvallista siellä on olla töissä ja turhaan ihmiset kauhistelevat.
Entäs jos jotain menee pieleen, kuten Japanissa. Iso hatunnosto niille, jotka siellä meidän kaikkien hyväksi työskentelevät. Saadaan sähköä ja he vaarantavat henkensä. Japanissa on nyt jo loukkaantumisia. Eivät paenneet, vaan jäivät hoitamaan työtään.
Kommentit (2)
itse rakennustyömailla vuosikaudet kesätöissä. Silti pidin ydinvoimalaa paljon vaarallisempana. Rakennuksilla kun voi itse vaikuttaa omaan turvallisuuteensa. Ydinvoimalassa katastrofitilanteessa ei voi.
Ihme, että työntekijät eivät pakene paniikissa, vaan jatkavat töitään. Siis todella kunnioitan.
ap
varmaan riskinsä, mutta mä pelkäisin vaikka raskapuolen kavereiden puolesta, jotka ovat rakennustyömailla, tietyömailla tms. Niissä kuolee kyllä huomattavasti paljon enemmän työntekijöitä kuin ydinvoimaloissa.