Onko täällä kukaan lähtenyt työstä irtisanomisajan ollessa vielä kesken?
Tuliko seuraamuksia, jouduitteko esim. maksamaan firmalle jotain?
Kommentit (11)
mutta sen takiahan se koeaika on, että testataan soveltuvuutta puolin ja toisin. Määräaikainen soppari on sitten ihan eri juttu.
Jos tuntuu, että pitää lähteä, niin mitä todennäköisimmin sinulla on siihen hyvä syy.
En ole lähtenyt, mutta sen takiahan se koeaika on, että testataan soveltuvuutta puolin ja toisin. Määräaikainen soppari on sitten ihan eri juttu.
Jos tuntuu, että pitää lähteä, niin mitä todennäköisimmin sinulla on siihen hyvä syy.
Tuli mieleen vielä sellainenkin, että tuleekohan moisesta jotain kommenttia työtodistukseen..? Eli ei näyttäisi järin hyvältä jos ja kun myöhemmin haluaisi taas paikkaa vaihtaa.
-ap
suurin osa lähteneistä on ottanut irtisanomisajan saikkua, kuka mistäkin syystä ja miten. Itse vaihdoin just työpaikkaa ja työkaverit ihmetteli viimeisinä päivinä, että miksi olen töissä enkä saikulla.
TODELLA toivon ettette ole itse joskus työnantajia, voi meinaan sattua omaan nilkkaan;]
suurin osa lähteneistä on ottanut irtisanomisajan saikkua, kuka mistäkin syystä ja miten. Itse vaihdoin just työpaikkaa ja työkaverit ihmetteli viimeisinä päivinä, että miksi olen töissä enkä saikulla.
Ei kannata koskaan polttaaa siltoja takanaan kun ei voi tietää kenet kohtaa ja missä työelämässä. Monissa töissä piirit ovat oikeasti aika pienet joten voi olla myöhemmin haittaa sairaslomista yms..
vanhalle työnantajallekin, eipä ole pahastunut, kun olen ystävällisesti kysellyt asiaa.
Tilanne on se, että olen ulkomaalaisessa firmassa töissä ja meillä on kolmen kuukauden irtisanomisaika.
Nyt olen ajatellut vaihtaa työpaikkaa, mutta hieman hirvittää se miten käy, kun työhaastattelussa tämän sanon kun suurin osa muista hakijoista voisi aloittaa kuukauden päästä...
Lomiahan mulla on kuukausi pitämättä ja muutenkin voisin kuvitella, että työnantaja saattaisi tulla asiassa vastaan mutta en sitä varmaksi uskalla mahdolliselle tulevalle työnantajalle luvata.
Jos ei ole syytä epäillä työnantajan olevan kiusaamismielessä liikkeellä, niin tuollaisenhan voi yleensä aika helposti sopia.
Työnantajan etu on harvoin pitää ketään väkisin töissä.
Mä tekisin niin, että sanot työhaastattelussa, että se on neuvottelukysymys. Kun sitten sinulle on tarjottu uutta paikkaa, niin selvität esimieheltä kuinka nopeasti voit irtautua ja teet sopimuksen sen mukaan. Irtisanoudut kuitenkin vasta sitten, kun olet allekirjoittanut uuden työsopimuksen.
Joillain työpaikoillahan on sekin käytäntö, että työvelvoite loppuu aika lailla saman tien.
Löysin uusia töitä.
Olisi ollut kuukausi irtisanomisaikaa ja työvelvoitetta jäljellä. Sovin pomon kanssa asiasta ja pääsin lähtemään ilman mitään ongelmaa etuajassa. Ainakaan en mitään maksanut firmalle.
Eli sovi asiasta pomosi kanssa rauhallisesti :)