Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uniongelmiin (uupumukseen/masennukseen) apua?

Vierailija
11.03.2011 |

Oletteko saaneet uniongelmiin apua jostakin luontaistuotteesta tms? Tai reseptilääkkeistä?

Itsellä sellainen tilanne että pitkään jatkuneen stressin takia kait lähinnä meni nukkuminen huonoksi, nukahdin kyllä hyvin mutta muutaman tunnin unen jälkeen heräsin ja saatoin valvoa monta tuntia (esim.klo 1-5), sitten väsyneenä ei elämästä meinannut tulla kerrassaan mitään, jatkuvaa kiukuttelua, äyskimistä, itkun tuherrusta, aikaansaamattomuutta yms. Masennustestien mukaan lievää masennusta. Itse sitä miettinyt että aiheuttaako masennus näitä uniongelmia vai uniongelmat väsymystä ja sitä kautta masennusoireita.

Kävin sitten lääkärissä ja sain circadin 2mg (melatoniini)unettomuuden hoitoon, olen nyt niitä kolmisen viikkoa syönyt ja siinä mielessä on helpottanut etten enää valvo pitkiä aikoja yöllä, heräilen kyllä aamuyöstä muutamia kertoja vieläkin mutta nukahdan aika pian uudelleen. Ennen nukuin kuitenkin yöni heräilemättä (lapset sen verran isoja että nukkuvat yönsä), eli ei ihan normaali tilanne vieläkään ole. Päiväväsymys ja kireys on jonkinverran helpottanut, mutta ei ihan hyvä tilanne vieläkään.On vaan veto poissa.

Mutta kertokaas kokemuksia, mistä olette saanut apua uniongelmiin? Luin jostain että mielialalääkitykselläkin on hyvin tuloksin hoidettu vastaavanlaisia juttuja kuin minulla mutta ehkä kumminkin lähtisin ensin kokeilemaan jotain muita keinoja.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyttäviä antihistamiineja. uusimmat eivät niitä ole, mutta joitakin unettaviakin on myynnissä.

Vierailija
2/6 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta liikunta auttaa uniongelmissa.

kukaan ei vaan halua sitä kokeilla eli turhahan siitä on puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tärkein asia olisi pystyä muuttamaan jotain elämässään niin, että kuormitus vähenisi.

Pitkään jatkunut stressi muuttaa valmiustilaa ja tilanne on jo aika huono kun yöunet menevät huonoksi.

Mitä voisit tehdä vähentääksesi stressiä?

Vierailija
4/6 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs kunnon reippaalla n. tunnin lenkillä käyn 3-5 kertaa viikossa, lisäksi 1-2 kertaa viikossa uimahallissa. Paitsi välillä kun tuntui että hyvä kun saa välttämättömät asiat tehdyksi niin vähemmän jaksoi liikkua, koko ajan kuitenkin vähintään työmatkat kuljen kävellen.

Vierailija
5/6 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työasioista, siihen on tosin muutosta nyt tullut parempaan suuntaan (työilmapiiri-juttuja).

Olen neljän lapsen yh, vaikeimmalta tuntuu joskus se VASTUU kun sen yksin kantaa kaikesta.

Toki näitä stressitekijöitä tunnistan ja yritän löytää keinoja mahdollisimman helpon ja sujuvan arjen pyöritykseen.

Vierailija
6/6 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet voivat hyvinkin auuttaa, joskaan niistä ei ole pitkäaikaiseksi avuksi. Itse olen saanut avun sovelletun rentoutuksen taidosta. Kävin kurssin muutama vuosi sitten ja oppimani taidon avulla pystyn nukahtamaan iltaisin ja myös jos herään keskellä yötä tai aamuyöntunteina. Nyt yöunet eivät jää vajaiksi ja stressi on helpottanut samalla.