Juutalaisvihasta.Jos sattumoisin palajastuisi että vihaamasi ei-sukulainen
onkin juutalainen niin muuttuisko käsitys hänestä ihmisenä? Entpä jos olisi kaksikielinen?
Kommentit (33)
Fundamentalistiuskovainen on kirosana aina
mutta kun tutkii sanan etymologiaa, ei se niin paha sana ole. Mieleluummin kuitenkin esittäydyn ihan kristityksi, Jeesuksen omaksi, ilman mitään lisänimityksiä.
New Yorkissa minua jo aikoinaan valistettiin, että jos omistaa asunnon ja saa siihen naapuriksi juutalaisen niin aina saa paremman hinnan jne. Siis pitäisi juutalaisuutta ehdottomasti positiivisena, uskontokunnista muslimia en haluaisi naapurikseni vaikka hyvä ystäväni onkin muslimi. Yksittäisistä muslmeista pidän, mutta kokonaisuutena heidämn pitäisi pysyä kotimaissaan.
Jeesuksen mukaan Vanhan testamentin lait pätevät yhä täydellisesti
New Yorkissa minua jo aikoinaan valistettiin, että jos omistaa asunnon ja saa siihen naapuriksi juutalaisen niin aina saa paremman hinnan jne. Siis pitäisi juutalaisuutta ehdottomasti positiivisena, uskontokunnista muslimia en haluaisi naapurikseni vaikka hyvä ystäväni onkin muslimi. Yksittäisistä muslmeista pidän, mutta kokonaisuutena heidämn pitäisi pysyä kotimaissaan.
Mitä teen, kun taloni 14 asunnosta 13:sta asuu muslimiperhe? Ovat muuten kaikki oikein kohteliaita ja mukavia. Asun tosin ulkomailla, maassa jossa 98% väestöstä on muslimeja:)
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan" (Matt 5: 17-20).
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan" (Matt 5: 17-20).
pyytää sinua lukemaan Heprealaiskirjeen kymmenennen luvun, jakeet 1-18. En kopioi niitä tähän, koska tekstistä tulisi niin pitkä, mutta löytänet ne Raamatustasi.
Nyt joudun poistumaan. Toivotan sinulle siunattua ja rauhallista yötä.
Mitä teen, kun taloni 14 asunnosta 13:sta asuu muslimiperhe? Ovat muuten kaikki oikein kohteliaita ja mukavia. Asun tosin ulkomailla, maassa jossa 98% väestöstä on muslimeja:)
jos kerran hienosti viihdyt niin toivottovasti pysyt siellä jatkossakin kuten muutkin muslmit. Minua aina kummastuttaa muslimeissa se kun on niin ihanaa, mutta heti kun mahdollisuus tulee niin muslmit ovat ensimmäisenä lähtemässä kotimaistaan, etenkin miehet. Ei tarvitse kummoista sosiaaliturvapottia olla tiedossa niin muslimien onnela jää taakse. Mutta hienoa, että viihdyt, minä asun muslimien keskellä suurkaupungissa, menettelee, mutta kokonaisuutena ovat kuin mustalaiset Suomessa. Poikkeuksia toki löytyy.
Minua aina kummastuttaa muslimeissa se kun on niin ihanaa, mutta heti kun mahdollisuus tulee niin muslmit ovat ensimmäisenä lähtemässä kotimaistaan, etenkin miehet.
on tullut 1,6 miljardia turvapaikkahakemusta.
miljoona. Että eipä tässäkään nää täkäläiset kristitytkään ole maassaan kauhean hyvin viihtyneet.
Sanopa raamatunkohta, jossa Jeesus sanoo näin.
Jeesuksen mukaan Vanhan testamentin lait pätevät yhä täydellisesti
"Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua - juuri minusta hän on kirjoittanut. Mutta kun te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka voisitte uskoa minun puhettani!" (Joh. 5:46-47)"
jos kerran hienosti viihdyt niin toivottovasti pysyt siellä jatkossakin kuten muutkin muslmit. Minua aina kummastuttaa muslimeissa se kun on niin ihanaa, mutta heti kun mahdollisuus tulee niin muslmit ovat ensimmäisenä lähtemässä kotimaistaan, etenkin miehet. Ei tarvitse kummoista sosiaaliturvapottia olla tiedossa niin muslimien onnela jää taakse. Mutta hienoa, että viihdyt, minä asun muslimien keskellä suurkaupungissa, menettelee, mutta kokonaisuutena ovat kuin mustalaiset Suomessa. Poikkeuksia toki löytyy.
En ole Suomessa ikinä tavannut niin rikkaita ihmisiä kuin jotkut muslimituttavani, jotka ovat bisnesmaailmassa mukana, kuten olen itsekin.
Naapurini ovat kaikki muslimeita, mutta missä kohtaa tekstiä väitin olevani itse muslimi? En ole muslimin vaimo eli nainen ja olen työkomennuksella, tosin ulkomaisen työnantajan kautta.
Juutalaisuus olisi pelkästään positiivinen asia.
tv. kristitty
Mutta eivät hyväksy kristittyjä tai muslimeita oikeaoppisina. Juutalaisille ainoastaan juutalaisuus merkitsee jotain elämää suurempaa ja on myös elämäntapa. Siihen yhteisöön ei ulkopuolisilla ole asiaa edes juutalaiseksi kääntymällä, sillä puhdasoppisesti oikean juutalaisen äidin täytyy olla juutalainen.
kääntyä, tuo on harhaanjohtavaa tietoa. Suurin osa juutalaisuuden haaroista ei toki ole innoissaan käännynnäisistä, eikä aktiivista käännytystyötä tee kuin muutamat harvat suuntaukset (ja tietenkin messiaaniset juutalaiset).
Muuten en ota kantaa tuohon höpönlöpöön, jota kirjoitat ;)
niin turha väittää, että edellisten esimerkkien mukaan "luen kuin piru Raamattua"