Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juutalaisvihasta.Jos sattumoisin palajastuisi että vihaamasi ei-sukulainen

Vierailija
10.03.2011 |

onkin juutalainen niin muuttuisko käsitys hänestä ihmisenä? Entpä jos olisi kaksikielinen?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä harrastettu siis rasismia.

Vierailija
2/33 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalaisuus olisi pelkästään positiivinen asia.

tv. kristitty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tv. kristitty

Mutta eivät hyväksy kristittyjä tai muslimeita oikeaoppisina. Juutalaisille ainoastaan juutalaisuus merkitsee jotain elämää suurempaa ja on myös elämäntapa. Siihen yhteisöön ei ulkopuolisilla ole asiaa edes juutalaiseksi kääntymällä, sillä puhdasoppisesti oikean juutalaisen äidin täytyy olla juutalainen.

Vierailija
4/33 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tv. kristitty

Mutta eivät hyväksy kristittyjä tai muslimeita oikeaoppisina. Juutalaisille ainoastaan juutalaisuus merkitsee jotain elämää suurempaa ja on myös elämäntapa. Siihen yhteisöön ei ulkopuolisilla ole asiaa edes juutalaiseksi kääntymällä, sillä puhdasoppisesti oikean juutalaisen äidin täytyy olla juutalainen.

Vierailija
5/33 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sma ihminenhän on kyseessä, niin miksi muuttaisi?

Vierailija
6/33 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos vihaamani ihminen paljastuu juutalaiseksi, en saa enää vihata häntä tai olen natsi? Mutta vihaaminen on muuten okei?

Vierailija
7/33 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä vihaa ketään.

Mä myös tiedän, ketkä ovat juutalaisia, koska yleensä ne eivät hirveästi peittele sitä, joten en näe, miten tuollainen asia voisi "paljastua" kenestäkään.

Mutta ei, ei se sinänsä muuttausi käsitystäni hänestä kumpaaankaan suuntaan. paskiaiset ovat paskiaisia ja mukavat mukavia ihan uskonnosta tai etnisestä taustasta riippumatta. Eikä mulla ole mitään juutalaisia vastaan sinänä. Israelin siionistista politiikkaa vastaan toisaalta kyllä on.

Vierailija
8/33 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tv. kristitty

Vierailija
9/33 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisi niin hyvää mennä joskus ulos raittiiseen ilmaan.

Vierailija
10/33 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vautsi. Kerrotko samalla miten _kaikki_ kristityt ajattelevat muista?

kaikkien juutalaisten aivoihin.

Vierailija
11/33 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Siihen yhteisöön ei ulkopuolisilla ole asiaa edes juutalaiseksi kääntymällä, sillä puhdasoppisesti oikean juutalaisen äidin täytyy olla juutalainen."

Juutalaiseksi kääntyneitä ei saa pitää muita huonompina siksi, että he ovat kääntyneitä, vailla juutalaisena kasvamisen kokemusta. Asiasta ei kuulu muistutella eikä puhella.

Vierailija
12/33 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattumoisin palajastuisi että vihaamasi ei-sukulainen onkin juutalainen niin muuttuisko käsitys hänestä ihmisenä? Entpä jos olisi kaksikielinen?

Vihaamasi ei-sukulainen? Entä jos olisi kaksikielinen??

Mitäköhän ihmettä päässäsi liikkuu, ap? Mitä yrität kummallisella kysymykselläsi selvittää?

Vierailija
13/33 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ap:n ikä, 15 vee?

Vierailija
14/33 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tv. kristitty

Lähinnä USA:sta. Yksi on tosin entinen Israelin armeijan sotilas Tel Aviv:ista.

Tästä tuli mieleeni keskustelu turkkilaisen tutun ja hänen juutalaisen ex-luokkakaverinsa välillä:

Turkkilainen: "olisi ikävää, jos Turkki ja Israel olisivat joskus sodassa keskenään ja me joutuisimme sotimaan toisiamme vastaan, ystävä"

Israelilainen: "Niin olisi"

Turkkilainen: "Miten suhtautuisit siihen, jos minä ystävänäsi joutuisin taistelussa tappamaan israelilaisen sotilaan?

Israelilainen: "Me tappaisimme kostoksi sinut, isäsi, äitisi, sisaruksesi ja lapsesi. Vuodatettu israelilainen veri kostetaan moninkertaisesti"

Olen käynyt samansuuntaisia keskusteluja israelilaisen miespuoleisen kaverini kanssa. Hän on sanonut mm. että "ne kaikki palestiinalaisäpärät pitäisi tappaa, niin ongelma poistuisi maassamme". Minusta aika julma asenne, mutta ymmärän osittain toki, koska hänen tuttujaan on kuollut palestiinalaisluoteihin...En vaan ymmärrä sitä valtavaa verenhimoa ja ajatusta kostaa jokainen isku "1000 -kertaisesti", kuten armeijan päälliköt ovat usein sanoneet.

Vierailija
15/33 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin tietää jonkun ihmisen olevan juutalainen, siunaisin häntä ja rukoilisin hänen puolestaan. Pyydän joka ilta iltarukouksessani Jumalaa siunaamaan Israelia ja juutalaisia. Toki myös kaikki muita maailman ihmisiä, mutta ensin Israelia ja juutalaisia.

t. kristitty.

Vierailija
16/33 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki myös kaikki muita maailman ihmisiä, mutta ensin Israelia ja juutalaisia. t. kristitty.

yhtä lajia sairaus. Huh huh. T. tapakristitty evlut

Mikä on sairaus?

t. se, joka siunaa Israelia ja juutalaisia. Olen muuten myös ihan tavallinen luterilainen.

Vierailija
17/33 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa Jumala kehottaa meitä siunaamaan Israelia ja niin teen.

että ensimmäisenä. Voi huokaus oikeasti teitä uskikset. Tietysti jokainen ihminen voi tehdä elämällään mitä haluaa mutta silti, hyvänen aika. Jotenkin suorastaan loukkaannuin sun rakkaimpien ihmisten puolesta, jos sulla sellaisia on.

Vierailija
18/33 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen fundamentalistikristitty, se ei ole mielestäni mikään kirosana.

Harva asia on aiheuttanut maailmassa yhtä paljon pahaa kuin fundamentalistinen uskonnollisuus.

Vierailija
19/33 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa Jumala kehottaa meitä siunaamaan Israelia ja niin teen.

että ensimmäisenä. Voi huokaus oikeasti teitä uskikset. Tietysti jokainen ihminen voi tehdä elämällään mitä haluaa mutta silti, hyvänen aika. Jotenkin suorastaan loukkaannuin sun rakkaimpien ihmisten puolesta, jos sulla sellaisia on.

Kyllä rukoilen tottakai myös läheisten ihmisten puolesta. Rukoilen myös joka ilta tasavallan presidentin, hallituksen ja eduskunnan puolesta ja Suomen kansan puolesta. Kutsun myös muita mukaan rukoilemaan Suomen puolesta. Suomi tarvitsee rukousta ja herätystä.

Vierailija
20/33 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen mukaan Vanhan testamentin lait pätevät yhä täydellisesti, joten mm. seuraavia ohjenuoria on syytä kunnioittaa ja noudattaa:

1. Moos. 24:17 "Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla."

2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

3. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."

4. Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."

5. Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän