Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko alkoholisti, jos juo

Vierailija
10.03.2011 |

vaikkapa 2 pll olutta päivässä?

Tai lasin viiniä?

Kahvin kanssa konjakin?

Missä kulkee raja vai onko se jatkuvaa juomista, kun juomisen aloittaa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa 2 pll olutta päivässä? Tai lasin viiniä? Kahvin kanssa konjakin? Missä kulkee raja vai onko se jatkuvaa juomista, kun juomisen aloittaa?

Alkoholisti on silloin kun alkoholin käyttö aiheuttaa sulle tai sun läheisillesi ongelmia, tai et pysty hoitamaan työtehtäviä tai ihmissuhteita.

Vierailija
2/15 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos juot nuo kaikki yhdessä päivässä, niin sitten alkaa kyllä olemaan jo niillä rajoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka joisi yhden skumppalasillisen vuodessa, jos koko vuosi menee sitten vappuaattoa odotellessa. Alkoholisti ei ole, vaikka joisi lähes päivittäin, jos alkoholi on lähes merkityksetöntä ja humala ei ole tavoitetila.

Minusta määritelmä tulee siitä painoarvosta, joka alkoholille tulee joko tottumuksen tai voimakkaan (geneettisen) taipumuksen takia.

Vierailija
4/15 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä vastaus.

Kiitos.

ap

Vierailija
5/15 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain lailla epänormaalia nauttia alkoholia päivittäin. miksi?

Vierailija
6/15 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onhan se jos haluat itseäsi lohduttaa..

Minusta olet alkoholisti jos jokapäivä on annos tai kaksi saatava. Päivästä ei tule mitään ilman alkoholia, vaikka kuinka pientä/suurta määrää..

Jos vetää kännit satunnaisesti kerran tai kaksi vuodessa ei ole alkoholisti.

Mutta jos alkoholi alkaa vaikuttamaan elämään, edes pienillä annoksilla olet alkoholisti. Joka ilta on saatava se "palkinto" jostain.

Vierailija
7/15 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain lailla epänormaalia nauttia alkoholia päivittäin. miksi?

mutta silti AUDIT-testin tulos kertoo, että minulla ...ei ole mitään aihetta huoleen. Tasan viisi pistettä sain.

Minulle alkoholi on ruokajuoma. Joskus otan illalla konjakin rentoutuakseni.

Vierailija
8/15 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä odota sitä kieli pitkällä koko päivän. Juon pullon olutta tai lasin viiniä illalla ruoan kanssa. Jos tämä tapa tekee minusta alkoholistin, niin fine. Olen mielelläni alkoholisti. Tiedän kuitenkin, että pystyn hoitamaan työni, ihmissuhteeni ja elämäni keskivertoa paremmin. Myös fyysisesti olen tavallista av-mammaa paremmassa kunnossa, ei ole ylipainoa ja harrastan monipuolista liikuntaa. Kymmenen kilometrin juoksulenkki ei ole juttu ei mikään.

no onhan se jos haluat itseäsi lohduttaa..

Minusta olet alkoholisti jos jokapäivä on annos tai kaksi saatava. Päivästä ei tule mitään ilman alkoholia, vaikka kuinka pientä/suurta määrää..

Jos vetää kännit satunnaisesti kerran tai kaksi vuodessa ei ole alkoholisti.

Mutta jos alkoholi alkaa vaikuttamaan elämään, edes pienillä annoksilla olet alkoholisti. Joka ilta on saatava se "palkinto" jostain.

Vierailija
9/15 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta jos alkoholinkäyttöään joutuu kovasti pohtimaan, on parasta olla pikkuisen varuillaan.

Ja lasi tai pari päivässä, jos ne tosiaan on _saatava_, on jo riippuvuutta. Toisaalta se ei vielä ole pahaa riippuvuutta, kyllä minua ärsyttäisi olla ilman aamukahviakin.

Valottaisin taustaani sen verran, että minulla on ollut elämässä vain muutamia vaiheita kun olen joutunut pysähtymään ja miettimään alkoholinkäyttöäni, ja tällöinkin huoli on ollut turha. Sen sijaan olen elänyt vuosia ihmisen kanssa, joka ei juonut usein mutta jolle alkoholi on ongelma.

Vierailija
10/15 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juon alkoholia viikonloppuisin joskus viinin muodossa lasin, kaksi. Saunasiideri joskus, juhlissa boolia. Voi mennä vuosia, etten juo alkoa lainkaan. Itsestäni en ole huolissani, vaan mies-ysävästäni, joka saattaa baari-illan aikana juoda reilustikin. En edes yritä samaa, en kykene enkä tahdo.

Joku kirjoitti, että ongelmaa on, jos alkoholin käyttö häiritsee läheisiä. Sitä sitten ilmeisesti on.

Vierailija
11/15 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka joisi yhden skumppalasillisen vuodessa, jos koko vuosi menee sitten vappuaattoa odotellessa. Alkoholisti ei ole, vaikka joisi lähes päivittäin, jos alkoholi on lähes merkityksetöntä ja humala ei ole tavoitetila.

Minusta määritelmä tulee siitä painoarvosta, joka alkoholille tulee joko tottumuksen tai voimakkaan (geneettisen) taipumuksen takia.

mitä potaskaa!

Vierailija
12/15 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta palstamääritelmän mukaan on, jos et kerran voi olla juomatta=et ole juomatta

Vierailija
13/15 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin olevani alkkis, kun alkoholista tuli mun elämäni ykkösjuttu!

En juonut paljon, kävin töissä, kukaan ei tiennyt riippuvuudestani.

Jos alkoholi ei ole sulle yhdentekevää, jos et voi olla ilman sitä, niin voit olla alkoholisti.

Vierailija
14/15 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoko alkoholia yksin vai seurassa. Alkoholistit yrittävät salailla ja vähätellä alkoholinkäyttöään ja juovat mielellään myös yksinollessaan.

Vierailija
15/15 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juon alkoholia viikonloppuisin joskus viinin muodossa lasin, kaksi. Saunasiideri joskus, juhlissa boolia. Voi mennä vuosia, etten juo alkoa lainkaan. Itsestäni en ole huolissani, vaan mies-ysävästäni, joka saattaa baari-illan aikana juoda reilustikin. En edes yritä samaa, en kykene enkä tahdo. Joku kirjoitti, että ongelmaa on, jos alkoholin käyttö häiritsee läheisiä. Sitä sitten ilmeisesti on.

Määritelmistä en tiedä, mutta jos alkohoi muuttaa luonnetta, eli saa ihmisen hyvin erilaiseksi kuin mitä on selvinpäin, nkä tarkoita pientä iloisuuden lisääntymistä, niin silloin on syytä miettiä miksi juo. Monelle se saattaa olla pääsy ujoudesta sosiaalisuuteen, jolloin siitä tulee vuosien saatossa ainoa tapa olla sosiaalinen.

Jos miesystäväsi ei voi olla juomatta tai ei osaa lopettaa ajoissa, ja hermostuu jos edes kerran pyydät sitä, niin mieti tarkkaan hänen alkoholinkäyttöään. Tulevat alkoholistit tunnistaa hyvin pienistä asioista, jos osaa katsoa. Itse olen valitettavasti katsonut kehitystä liiankin läheltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi