Meillä MUMMO on pettynyt lastenlasten sukupuoleen!
Poikia on kuulemma porukassa liian vähän.
En ymmärrä, mitä mummo tässä menettää. Hänellä itsellään on liuta poikia ja yksi tytär.
Nyt lastenlasten kohdalla jakauma on toinen: 8 tyttöä ja 1 poika. Ja mummon mielestä "poikia olisi voinut tulla enemmänkin". Eikä tämä ole vain neutraali toteamus, vaan pettymys kuuluu selvästi äänestä.
Oikeasti ottaa tällainen pattiin. Mitä ihmeen oikeus mummolla oikein on valittaa tällaisesta? :(
Kommentit (13)
lapsenlapsiksi :) Ei yhtään tyttöä.
isomummi tokaisi kuopusta odottaessani, että "Kyllä nyt saa jo pojat riittää!". Toivoin myös piruuttani, että olisi tullut toinen poika, ettei mummeli sais tahtoaan läpi. Tyttönen sieltä kuitenkin putkahti.
minun äiti sanoo tahalleen tätä pienintä ett
hyvä poika...vaik tää on tyttö:o
sairasta...
miul on 4 muksua joista vaa 1 on poika...oisko lie
sit toivonu ett tää ois poika...
haistakoo huilun :D
pääasia että kuitenkin tykkää ja rakastaa yhtä paljon molempia sukupuolia ja kaikkia lapsenlapsiaan.
Anopilla on tytär ja poika.
No, meillä on kaksi poikaa. Ja anopin mielestä meillä pitäisi olla ehdottomasti myös tyttö. Mieheni ja minä ollaan onnellisia kahdesta ihanasta pojastamme, emmekä halua enempää lapsia.
Anoppi jaksaa vähän väliä kysellä "Koska teette sen puuttuvan tytön?"
Mielestämme meiltä ei puutu tyttöä. Meille ei tule enempää lapsia, mutta anoppi jaksaa koko ajan puhua tytöstä.
aikanaan, kun esikoista odotin. Mieheni vanhemmat selvästi antoivat ymmärtää toivovansa tyttöä. Sen sitten saivatkin, mutta harmitti kyllä: mistäs sitä tiesi vaikka olisi poika ollut. tuli kova puolustushalu vauvaa kohtaan.
Kuopuksemme on poika, ja häntä ei paljon isovanhemmat huomaa. Sen kyllä ymmärtää kun on niin pieni vielä ja isosiskonsa on pyörittänyt heidät pikkurillinsä ympärille. Mutta toivottavasti ei jää poika ihan paitsioon myöhemmin.
Ja kuitenkin, mehän itse rakastetaan lapsiamme tasapuolisesti, se on kuitenkin tärkeintä.
Anoppi suosii tyttöjä ja on saanut kaksi tyttölastenlasta tyttäreltään. Me saimme sitten pojan ja kun odotin toista lastamme ja kerroin, että se on poika, anoppi ilmoitti, että voi ei, olisi saanut olla tyttö, kun tytöt ovat niin paljon ihanampia. Oma poikamme seisoi vieressä. :(
Että saa sanoa vai... MInun mielestäni ei.
muistan ikuisesti sen päivän kun näytin äidilleni rakenneultran kuvaa ja kerroin sen olevan poika. Äiti tokas "mitäs minä nyt sit teen siitä kukkakankaasta jonka tytölle ostin". Jäi kahvit kesken ja mun jä äitin välit oli hetken huonot. Huomaan silti vieläkin että tyttöä kaipais (vaikka me hänen molemmat lapset olemmekin tyttöjä). EI äitiä niin kiinnosta pojan kasvu jne.. mutta isäni onneksi on iloinen pojasta, poika nyt 2v ja höpöttelee tälle kuink a menevät sit metsästää kun poika kasvaa. Ajelevat traktorilla yhdessä, ovat ajelleet jo pojan ollessa 9kk.
Mitä ihmeen oikeus mummolla oikein on valittaa tällaisesta? :(
Antaa mummon valittaa, jos valituttaa. Toisesta korvasta sisään jne.
appiukko oli ilmoittanut, että "sinähän sitten TEET pojan HÄNELLE"... Tuttava siis odotti kaksosia ja ilmaisesti kylään ei enää olisi ollut tulemista, ellei toinen lapsista olisi ollut poika.
Että niinhän niitä lapsia _tehdään_ ja varsinkin _appiukolle_. Helpostihan sen sukupuolenkin siinä sitten valitsee...
Anoppi toivoi myös pelkkiä poikia ja saimmekin tytön... Kyllä sydäntä kylmäsi kun hän tuli ensimmäisen ja ainoan kerran vauvaa katsomaan ja totesi "Eihän siinä muuta vikaa ole kuin, että on tyttö" :(
Toivon kyllä kovasti, että mieli muuttuisi kun tyttömme kasvaa. Ei hän ole pistänyt tyttäremme kuvaa edes kirjahyllyyn, vaikka siellä kaikkien muiden POIKA lastenlasten kuvat onkin...
Salaa olen tyytyväinen, että aina vain syntyy tyttöjä. Ei siksi että minulla olisi mitään poikia vastaan, vaan siksi että mummin suhtautuminen ärsyttää! Ihan oikein hänelle ;)