Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

isä on kieltänyt, että lapsia ei saa syöttää, mitä mieltä olette?

Vierailija
10.03.2011 |

Onko paha jos syöttää lapsille aamupuuron, kun se jää muuten syömättä ja sitten lapset ovat nälkäisiä ja kiukkuisia, eivätkä ymmärrä, että huono olo johtuu siitä, että veren sokeri on matalalla?

lapset on 3 ja 4v eli osaavat kyllä syödä jos vain viitsivät, ja syövätkin muut ruoat paitsi puuron.

isä sanoo, että lapsilta pitää vaatia, että syövät itse puuronkin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes ovat 7v ja 8v?

Kohtelet heitä kuin vauvoja. Isä on oikeassa.

Meillä oli sama juttu 2-vuotiaan kanssa, mut kyllä se äkkiä ymmärsi, että kannattaa syödä silloin kun on ruoka-aika, vaikka enää ei ole kukaan syöttämässä.

Vierailija
2/10 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin kauaa tarvinut jatkaa, viimeistään 5-vuotiaana ei ole tarvinut enää ketään syöttää. No, ehkä joskus kun kyse on siitä ettei lapselle ruoka maistu mutta haluan että kuitenkin vähän syö ettei sitten tarvi nälissään kiukuta.

t. äiti X 8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käytä omaa harkintaa. Isällä on hyvä pointti, mutta ei kai hän sinua määrää?

Vierailija
4/10 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sellainen päivä, että voin helposti opettaa lapsille vähän sitä, että seuraava ruoka on lounas ja jos ei nyt syö, niin tulee kova nälkä ennen lounasta. esim. vapaapäivänä kotona näin voisi tehdä ja antaa heidän huomata sen, että nälkä tosiaan tulee ja olo on kurja.

Jos ollaan vaikkapa lähdössä koko perhe johonkin, esim. monen tunnin automatkan päähän ja tiedän, että seuraavaan ruokaa on oikeasti pitkä aika, en todellakaan jaksa alkaa kuunnella autossa nälkäisten lasten huutoa ja kiukuttelua. Tällöin syöttäisin puuron, jos ei muuten mene.

Vierailija
5/10 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutaman kerran jälkeen voi puurokin mennä ihan lusikka omassa kauniissa kädessä.

Vierailija
6/10 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on 3.5v. tyttö ja aina sillon tällön syötän. Usein on kyseessä ruoka,josta ei niin paljoa pidä. Just esim. puuro. Syöttämällä menee ihan helposti alas, varsinkin jos jutellaan mukavia samalla. En vaan jaksa tapella asiasta, tiedän kuitenkin että osaa syödä itsekin (ja useimmiten syökin).

Ennen ajattelin samoin kuin miehesi, mutta niin se vaan elämä opettaa...aina ei jaksa ja ei se niin tarkkaa ole (mun mielestä!) :-)

Vierailija
7/10 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee marjapuuroa, kiisseliä, mannapuuroa tai anna ihan jotain muuta kun puuroa... ei kaikki pidä puuroista tai ainakaan kaikista puuroista.

Ja minä syön kyllä puuroa, eli kyse ei ole siitä, mutta ainakaan oma poikani ei kaikenlaisista puuroista pidä.

Vierailija
8/10 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo omat lapseni kasvattaneena sanon, että mene lastesi väliin istumaan ja syötä heitä lempeästi ja tukkaa silitellen! Puhele myös nätisti.

Näin kasvatat hyvää itsetuntoa ja lisäät suuresti lastesi onnellisuutta.

Pikkulasta ei voi kehua, rakastaa ja helliä koskaan liikaa. Muista kuitenkin joissain asioissa pitää kuri. Tasapainoa nääs!

Älä tosiaankaan kuuntele miehesi sanoja.

Vierailija
9/10 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuron syöminen/syöttäminen/syömättömyys ovat melko pieniä asioita elämässä. Kannattaa varmaan keskustella miehesi kanssa, kyllähän vanhemmilla pitäisi yhteinen linja olla.

Itse esikoisen kanssa kyllä stressasin vaikka mistä, vierotin tutista suositeltuun aikaan, "taistelin" hammaspesun ja tukanpesun kanssa, jne..

Nuorempien lasten kanssa olen osannut ottaa rennosti. Jos ei puuro maistu, ei siihen kuole, jos ruokaa saa sitten lounaalla. Jos ei jaksa itse syödä, voihan äiti tai isä joskus syöttääkin. Jos ei puuro maistu, voihan joskus saada vaikka jogurttia tai leipää.

Vierailija
10/10 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen kertaakaan. Kerran kaksi jättävät itsensä nälkäisiksi, kyllä sitten oppivat! Isä on oikeassa... Miksi pakotat syömään puuroa - anna vaikka ruisleipää jos menee paremmin alas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä