Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarissa Helsingin yliopiston opetuskielestä

Vierailija
02.03.2011 |

100 vuotta sitten 3/4 opiskelijoista oli suomenkielisiä, mutta opetusta ei suostuttu antamaan suomeksi.

Sama asenne RKP:llä edelleen. Suomenkieliset kyykkyyn omassa maassaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä meitä suomenkielisiä kyykytetään niin paljon nykyään että polvet huutavat kivusta.

Vierailija
2/8 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että RKP ei ole sama kuin kaikkien ruotsinkielisten mielipide

Suomenruotsalaisia on noin 5%, RKP:n kannatus on 4%. Kukaan terve suomenkielinen ei äänestä RKP:tä, joten RKP:n voidaan katsoa edustavan ruotsinkielisiä n. 80 prosenttisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiintiöissä pääsee yliopistoon ohi sellaisten suomenkielisten hakijoiden, joilla on paljon paremmat paperit/pääsykoetulokset. Loogisempaa, reilumpaa ja halvempaa olisi panna ruotsinkielisten alueiden virkoihin käytännön ruotsin kielen koe.

Vierailija
4/8 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se aika surkeaa, että kiintiöissä pääsee yliopistoon ohi sellaisten suomenkielisten hakijoiden, joilla on paljon paremmat paperit/pääsykoetulokset. Loogisempaa, reilumpaa ja halvempaa olisi panna ruotsinkielisten alueiden virkoihin käytännön ruotsin kielen koe.

koske vain ruotsinkielisiä aineita, esim. ruotsinkiel. historia?

Vierailija
5/8 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai esim. maahanmuuttajat? Itse tunnen tosi paljon nuoria (20-30 v) ruotsinkielisiä, ja heistä suurin osa äänestää muuta kuin rkp:tä. Äitini on puoleksi ruotsinkielinen, eikä hän tai vanhempansakana ole koskaan rkp:n kannattajiin kuuluneet.

Suomenruotsalaisia on noin 5%, RKP:n kannatus on 4%. Kukaan terve suomenkielinen ei äänestä RKP:tä, joten RKP:n voidaan katsoa edustavan ruotsinkielisiä n. 80 prosenttisesti.

Vierailija
6/8 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sen tiedät ettei suomenkieliset rkp:tä äänestä?

No miksi ihmeessä kukaan suomenkielinen äänestäisi puoluetta, joka toimii suomenkielisiä vastaan?

Vierailija
7/8 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai esim. maahanmuuttajat? Itse tunnen tosi paljon nuoria (20-30 v) ruotsinkielisiä, ja heistä suurin osa äänestää muuta kuin rkp:tä.

Eivät vaan kehtaa tunnustaa, koska tietävät, miten paljon suomenkieliset vihaavat RKP:tä.

Mutta etpä sinä siellä vaalikopissa ole näkemässä.

Vierailija
8/8 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti usein RKP:tä äänestänyt. Kielipolitiikka on vain yksi monista asioista, eikä minulle lainkaan tärkeä. Olen äänestänyt esim. Astrid Thorsia hänen maahanmuuttolinjaustensa takia, mutten enää äänestä, koska hän kannattaa ydinvoimaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi