Onko totta että synnytyksen jälkeen tulee helpommin raskaaksi?
Kommentit (15)
Onko siis hormoonit vai miten keho valmiimpi? Tuliko sinulle 2 raskaus yllätyksenä?
Usean vuoden yritys ei ole tuttanut tulosta, mutta toinen saa alkunsa suit sait ihan normaalitavalla.
Johtuisiko tämä siitä, että paineet saada lapsi ovat hellittäneet? Henkinen puoli siis vaikuttaa?
Kuinkahan paljon se henkinen puoli sitten vaikuttaa? Luulisi joo, että heti synnytyksen jälkeen ei ole yhtään yritystä pinnassa. Vai voisiko syy olla biologinen siis joku hormooni tv?
Esikko oli 1v ja 3kk kun halusimme toisen ja heti tärppäsi.
No eipä ainakaan minulla ole totta, valitettavasti... Minä ja mieheni tykkäämme lapsista aivan kauheasti ja puhetta oli monesta lapsesta... Esikoisemme nyt 9 kk ja imetys loppui hänen ollessaan noin 4-5 kk, sen jälkeen ollaan yritetty kovasti toista lasta mutta joka kuukaus ollaan petytty... :( että en voi sanoa että olis helpompaa.... ei ainakaan meillä, niin erilaisia ollaan kaikki...
on yllättävän yleistä ja syyt siihen ovat samoja kuin lapsettomuuteen yleensäkin, esim ikä tulee vastaan. Eli vaikka olisi jo lapsia, voi silti jäädä ilman seuraavia lapsia.
johdu synnytyksestä vaan raskaudesta. Varmaankin vartalo on vastaanottavaisemmassa tilassa kuin ennen raskautta tms. Itse tulin raskaaksi ensimmäisen kerran 3 kk yrityksen jälkeen ja toisella kerralla tärppäsi ekalla yrityksellä.
kropan hormonihuuruilla:-D Itse sain esikoisen 4v hoitorumban jälkeen koeputkihedelmöityksellä. Miehessä "vikaa", ei pitänyt koskaan olla mahdollista raskautua luomusti. Niin vain sitten napsahdin luomusti raskaaksi kun esikko 7kk.Ja kolmas myös heti kun ensimmäiset kuukautiset alkaneet synnytyksen jälkeen (5kk). Mun kohdalla siis pitänyt paikkansa.
vanhemmille on näin sanottu. Siis jos raskaus on saatu hoidoilla aikaan, kannattaisi heti synnytyksen jälkeen olla ilman ehkäisyä, niin saattaisi luomusti tärpätä.
Itse tunnen pariskunnan, joille syntyi hoidoilla kaksoset ja 3kk synnytyksen jälkeen alkoi luomuraskaus. Tuli sitten kolme lasta vuoden sisällä, mutta he halusivat lisää lapsia ja näin se oli mahdollista!
Tietenkään kaikki ei mene yksi yhteen ja kaikille ei käy niin, mutta olisiko teoriassa siis mahdollista, että nainen on hedelmällisempi heti synnytyksen jälkeen näiden raskaushormoonien takia? Kiinnostaisi tietää hormonitoiminnasta enemmän.
Ja toivon kovasti plussaa sinulle, joka olet toivonut kauan lasta ja kaikille lasta haluaville
Meille gynekologi sanoi esikoisen syntymän jälkeen (hän syntyi luomuna 2,5 vuoden yrittämisen jälkeen), että toinen lapsi voikin tulla sitten ihan suurempaa vaivaa. Meillä siis lapsettomuuden syynä minun hormoonitoiminnan häiriöitä, pitkä kierto, keltarauhashormoonin vajetta ym.
Kakkonen saikin alkunsa ensimmäisestä kierrosta 3,5 v. myöhemmin. Itse uskon, että jos raskautuminen on ollut hankalaa varsinkin naisesta johtuvista hormonaalisista syistä, voi raskaus "oarantaa" ne ja muuttaa naisen hormoonitoiminnan normaaliksi.
gyne sanoi,että raskaus jotenkin "avaa portit" ja seuraavan pitäisi tärpätä nopeammin,muttei tarkemmin selittänyt mekanismia
Voi kun tuo pitäisi paikkansa meidän kohdalla! Vielä ei ole kakkosen yritys ajankohtaista, mutta olen juuri miettinyt mahdollisuutta saada toinen lapsi helpommin, kun ensimmäisen kohdalla oli ehkäisyn lopettamisen jälkeen hormonitoiminta niin sekaisin että kesti vuoden saada lapsi aluilleen. Nyt onkin ensimmäistä kertaa säännölliset kuukautiset että ehkä toivoa on..
ITselläni on pco, ja se korjaantuu raskauden aikana, joten synnytyksen jälkeen alkavissa kuukautisissa on paremmat munasolut -> tulen herkemmin raskaaksi.
Tästä todisteena esikoisen vuosia kestänyt yritys vs. kuopus, joka sai alkunsa ensimmäisestä hupuloinnista ehkäisyn kanssa, ikäero reilu vuosi.
johdu synnytyksestä vaan raskaudesta. Varmaankin vartalo on vastaanottavaisemmassa tilassa kuin ennen raskautta tms. Itse tulin raskaaksi ensimmäisen kerran 3 kk yrityksen jälkeen ja toisella kerralla tärppäsi ekalla yrityksellä.