Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oksennustaudista/sairastavan sisaruksista...

Vierailija
10.03.2011 |

Jos perheessä yksi lapsi on oksentanut useamman kerran ja on kyse oksennustaudista, niin voiko mielestänne lapsen sisarusten kanssa silti käydä normaalisti kerhoissa ja harrastuksissa ym tapahtumissa?

Minun mielestäni voi. Ajattelin kuitenkin joidenkin närkästyvän joten päätin kysyä asiaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se terve lapsi voi olla koulustakaan pois sen takia, että sisarus on oksentanut?????

Vierailija
2/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen sairasti rajua oksennustautia, mutta kyllä muu perhe ihan tavallista elämää eli, vaikkakin minä ainakin pesin pyykkiä enemmän kuin yleensä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

=) Meillä ei olla vielä kouluiässä ja siksi mietin

Vierailija
4/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei molemmat vanhemmat voi jäädä töistä pois jne. ELi terveet voi liikkua normaalisti.

Vierailija
5/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole halunnut että levitetään tautia. Mutta tällä palstalla on kyllä tullut selväksi, ettei muista tarvi välittää, joten... Mieti se niin että toivoisitko muiden tuovan pöpöjä sinne kerhoon ym? Oksennustauti on tosi ikävä vaiva.

Vierailija
6/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kaikkien muiden oletettaisiin jäävän pois harrastuksistaan ja kerhoistaan. Voiko se edes levitä, jos se ei ole vielä kyseisellä lapsella..?

Vierailija
7/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole halunnut että levitetään tautia. Mutta tällä palstalla on kyllä tullut selväksi, ettei muista tarvi välittää, joten... Mieti se niin että toivoisitko muiden tuovan pöpöjä sinne kerhoon ym? Oksennustauti on tosi ikävä vaiva.

ETTÄ 4 LAPSEN KANSSA ERISTÄYTYTÄÄN MUUSTA MAAILMASTA VIIKOIKSI!?

Vierailija
8/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin oli ripulissa pari päivää eikä siitä tajuttu, että tauti on tulossa. Onneksi ei käyty sinä aikana missään. Sitten alkoi oksentaminen kaikilla 12 tunnin sisään (lapset neljän tunnin välillä, minä ekasta oksentavasta 5 tunnin päästä ja mies minusta 6 tunnin päästä).

Kun kukaan ei enää oksentanut, mutta pienimmällä oli edelleen ripulia ja samoin myös minulla, haki mummi isomman luokseen, kun isompi alkoi tylsistyä. (3 vuorokautta ekasta oksentamisesta). Mummi piteli myös pienintä sylissään, joka alkoi siitä tunnin päästä oksentamaan. Mummi sai taudin neljän päivän jälkeen.

Oksennustauti tarttuu helposti, eli jos on riski, että muut sairastuvat, niin en ainakaan siinä oksennusvaiheessa veisi ketään mihinkään. Ymmärrän toki, jos lapset ovat vähän isompia ja se tarttumisriski ei ole niin suurta, kun eivät lattiatasolla leiki pikkusisarusten kanssa. Tuolloin vain käskisin pestä paljon käsiä ja saisivat mennä harrastuksiinsa. Mutta tarhaikäisiä en veisi tuossa oksennusvaiheessa, jolloin tauti siis tarttuu tosi helposti.

Tietenkään ei viikoiksi voi eristäytyä. Meilläkin edellisvuoden oksennustauti sujui niin, että lapsi sai sen viikkoa ennen kuin minä. Mies sitten sairasti lievänä samaan aikaan kuin minäkin, ja mummi otti silloin lapsen hoitoon. Mummi sairastui sitten taas kolmen päivän jälkeen. Ja ennen kuin kukaan ehtii meitä syytellä, mummi itse hakee lapsen ja marmattaa aina, miten häneen ei tartu mitkään taudit. JA AINA TARTTUU. Eikä koskaan usko. :D

En tuollaisesssa tilanteessa tietenkään suosittele mitään eristäytymistä, koska voihan olla, että tauti ei tule muille kuin sille yhdelle lapselle. Mutta pieni varovaisuus ei ole haitallista (päivän tai kaksi), jos lapset leikkivät paljon yhdessä ja tartuntariski on suuri.

Vierailija
9/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisarusta kerhoon muita tartuttamaan. Muuten eletään normaalia elämää, koululaiset käy koulussa jne. mutta ei minusta ole ihan asiallista lähteä ehdoitahdoin levittämään sitä tautia muille pikkulapsille.

Myöskin lasten kavereiden vanhemmille ilmoitetaan että meillä on tautia jos pyytävät omiani heille leikkimään, eikä tietenkään oteta meille lasten kavereita paitsi jos vanhemmat antavat oksutaudista huolimatta luvan. EIpä ole kukaan vielä antanut :)

Vierailija
10/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mennä kavereille kyläilemään esim. mutta kouluun on pakko mennä, menisi aika kauan jos odoteltaisiin, että tauti ensin kiertäisi kaikki 8 lasta..

Vierailija
11/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi lapsista oli kotona vatsataudissa ja toinen sairastui koulussa kesken päivän. Kun hain koulussa sairastuneen kotiin, opettaja oli suunnattoman närkästynyt että lapsi oli koulussa vaikka perheessä oli vatsatautia.

Olin hiukan ällistynyt, ei mulle ollut tullut mieleenkään että kun yksi sairastuu, kaiki muutkin jäävät kotiin.

Ope oli kyllä muutenkin hiukan outo =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi