40-vuotiaalle naiselle ei sovi pitkä tukka?
Kommentit (39)
iho on ihan sileä. Lienee geeneilläkin merkitystä. Ei äidillänikään ole kuin vähän ryppyjä, vaikka on yli 70-vuotias.
vaikka olen jo 38-vuotias. Hiukset ovat vielä paksut ja hyväkuntoiset, joten tuskin ne kovin hirveiltä näyttävät. En ole naamaltani kovinkaan ryppyinen. Olen enemmän varmaan sitä tyyppiä, jonka iho pikkuhiljaa veltostuu.
Kananpersetukka?
Lyhyeksi kynitty ja permanentattu tukka?
Mummopolkka?
Ei taida nekään olla hyviä vaihtoehtoja.
etten ikä leikkaa lyhyttä tukkaa, en sellaista mikä on korvan yläpuolelle, en.
ja olen jo nytkin 48 v
kuten lyhythiuksinenkin nelikymppinen.
http://www.palloliitto.fi/mp/db/tiedotteet/image/GET?num=131404&KUVANO=0
yli olkapäiden siis.
EN ole koskaan leikannut lyhyeksi enkä leikkaa. Lyhyt tukka on mun mielestä kauhean epänaisellinen.
Kun olen mummoikäinen pidän tukkaani isolla nutturalla. Siitäs saatte.
mut minun mielest naiselle ei lyhyt tukka ole luonnollinen sitten nykyn nykkyy.... mut mie vaan oonkin blondi jolla on se pitkä tukka... mut näin.
ei kenelekään naiselle lyhyt tukka sovi.... se vanhentaa...yöks.
50-kymppisille! Unohtakaa täti-look ja sukupuoleton kampaus:
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.independent.ie/multimedia…
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://inyourface.ocregister.com/fil…
eikä palko muuallaka...riippuu niin monesta asiasta,mut 70 % vaikutus elintavoilla =)ei geeneillä
kylla geeneilla on iso vaikutus: olen itse elava esimerkki - mulla ei ole ollenkaan ryppyja ja juuri kukaan ei tajua miten "vanha" oikeasti olen (luulevat alata 35-vuotiaaksi, eika kyseessa ole imartelu koska tilanteet ovat sellaisia etta esim. kysytaan aionko vaikkapa hakea johonkin koulutukseen jossa ylaikaraja tuo 35...), olen siis 40 v. Itse olen tupakoinut 11 vuotta, 15-vuotiaasta alkaen (nyttemmin kylla lopettanut) ja etenkin teinina ja parikymppisena myos kuluttanut reippaasti alkoholia. Urheilu on ollut sporadista parhaimmillaankin. Mun aitia luultiin 35-vuotiaana alle 16-vuotiaaksi, ja hanen aidillaan oli sama homma. Eli kylla ainakin meilla on ihan tasan geeneissa.
Itse asiaan: minustakin lyhyt tukka yleensa vanhentaa, tietysti jos on todella vanhentunut kasvoistaan ja sitten on tosi pitkat hiukset, se saattaa myos nayttaa hassulta. Mutta sellainen olkapaalle ulottuva, hyvin leikattu tukka jossa ei mitaan kummallisia varikotkotuksia, ei kylla vanhenna.
Tuntuisi pahemmalta jopa kuin rintojen poisto¨!
Ja mulla on sentään isot rinnat.
Sopiva hiusmalli riippuu varmaankin enemmän kasvojen muodosta ja hiuslaadusta kuin naisen iästä. Kulmikkaisiin kasvoihin sopii usein erilainen malli kuin pyöreisiin tai sydämenmuotoisiin kasvoihin. Hiukset vaikuttavat myös henkilön pituusvaikutelmaan: lyhyet hiukset saattavat saada ihmisen näyttämään pitkältä ja pitkät hiukset puolestaan lyhentävät. Eli todella lyhyen henkilön ei välttämättä kannata suosia pitkiä hiuksia, jos ei halua korostaa lyhyyttään.
Jos hiukset ovat hyvin ohuet, niitä ei välttämättä saa pidettyä kauniinnäköisinä pitkinä. Erittäin pitkiä hiuksia tulee hoitaa ja siistiä huolellisesti, jotteivät ne alkaisi näyttää kuluneilta. Samoin on vanhanaikaisia ja erityisen tätimäisen näköisiä lyhyitä hiusmalleja, jotka turhaan vanhentavat ja antavat kulahtaneen vaikutelman. Pointtini on se, että sekä pitkä että lyhyt leikkaus voi kenellä tahansa ikään katsomatta näyttää naurettavalta, jos mallin antaa kasvaa muodottomaksi tai leikkaus on epäonnistunut eikä sovi kyseisen henkilön muuhun ulkonäköön.
Minusta hiusten pituudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka naisellinen tai seksikkään näköinen joku on. Minulle naisellisuus (ulkonäössä) on itsetietoisuutta ja oman kroppansa kantamista ylpeästi. Kaunista on se, jos osaa korostaa omia viehättäviä puoliaan ja tietää, millainen tyyli sopii itselle. Tämänhetkinen oma mieltymykseni kallistuu lyhyeen hiusmalliin. Ihaillen kiinnitän huomiota sellaisiin naisiin, joilla on siro ja ilmeikäs kasvojen luusto ja tätä piirrettä raikkaasti korostavat lyhyet hiukset. Makukysymys, luulen.
ja laittaa tukkaansa sen mukaan, mitä muut ajattelee ja mitä olettavat heille sopivan. Ahdistavaa.
Minä olen 47v ja minulla on pitkä tukka. En edes väitä kuten muut palstammammat, etteikö minulla olisi ryppyjä. Löytyy silmäkulmista ja otsasta.
Tukka on useimmiten vielä letillä käytännön syistä.
Olen aina elänyt asenteella, että jos minussa joku jotakuta häiritsee, se on hänen ongelmansa. Jos jollekulle tulee paha olo siitä, millainen olen niin siinäpä elää pahan olonsa kanssa. Minua se ei kosketa.
Hui hai, meillä on yksi, ainoa elämä. Aion elää vielä todella vanhana harmaa pitkä tukka liehuen selässä. Jos jollekulle siitä tulee ahdistuksia ja unettomia öitä niin suon sen hänelle. Pitäähän muillakin ihmisillä olla sisältöä elämässä kun voivat ahdistella minun hiuksieni ja pukeutumiseni takia.
mä olen 41v ja on just tuontyyliset hiukset kuin tuossa kuvassa. Tosin en näytä nelikymppiseltä, sanovat... Mutta kyllä tuo kuvan nainen on selvästi nelikymppinen, nuorekas sellainen, ei tätimäinen ;). Kuten itsekin olen, hyvin tuontyylinen.
Eivät nelikymppiset niitä hiuksiaan huvikseen ja tätimäisyyttään pätkäise, vaan siksi, että piirteet - suupielet ja leukaperät - iän myötä väistämättä valahtavat, ja alhaalla roikkuva tukka korostaa alaspäin valuvaa efektiä. En minäkään nättiä pitkää tukkaani huvikseni leikkauttanut, mutta kun rohkenin sen tekemään, sain pelkästään positiivista palautetta: tutut ja puolitutut hämmästelivät, kuinka ikävaikutelmasta putosi pois yli puoli vuosikymmentä.
Kananpersemalli nelikymppisellä on kammottava, samoin kuin nuoremmillakin.
sen mukaan, miten toiset minua imartelevat.
Eivät nelikymppiset niitä hiuksiaan huvikseen ja tätimäisyyttään pätkäise, vaan siksi, että piirteet - suupielet ja leukaperät - iän myötä väistämättä valahtavat, ja alhaalla roikkuva tukka korostaa alaspäin valuvaa efektiä. En minäkään nättiä pitkää tukkaani huvikseni leikkauttanut, mutta kun rohkenin sen tekemään, sain pelkästään positiivista palautetta: tutut ja puolitutut hämmästelivät, kuinka ikävaikutelmasta putosi pois yli puoli vuosikymmentä.
lyhyet hiukset vanhentaa monia, ei tietty kaikkia, mutta monia! Riippuu tietty mallistakin, ja ihmisestä, mutta noin yleensä se kyllä vanhentaa. Ja se, että saa positiivista palautetta, ei välttämättä tarkoita sitä, että oikeasti on nuortunut... ehkä ei vaan kehdata sanoa totuutta, kun joku on mennyt hiuksensa pätkimään :).
kylla geeneilla on iso vaikutus: olen itse elava esimerkki - mulla ei ole ollenkaan ryppyja ja juuri kukaan ei tajua miten "vanha" oikeasti olen (luulevat alata 35-vuotiaaksi, eika kyseessa ole imartelu koska tilanteet ovat sellaisia etta esim. kysytaan aionko vaikkapa hakea johonkin koulutukseen jossa ylaikaraja tuo 35...), olen siis 40 v. Itse olen tupakoinut 11 vuotta, 15-vuotiaasta alkaen (nyttemmin kylla lopettanut) ja etenkin teinina ja parikymppisena myos kuluttanut reippaasti alkoholia. Urheilu on ollut sporadista parhaimmillaankin. Mun aitia luultiin 35-vuotiaana alle 16-vuotiaaksi, ja hanen aidillaan oli sama homma. Eli kylla ainakin meilla on ihan tasan geeneissa.
Itse asiaan: minustakin lyhyt tukka yleensa vanhentaa, tietysti jos on todella vanhentunut kasvoistaan ja sitten on tosi pitkat hiukset, se saattaa myos nayttaa hassulta. Mutta sellainen olkapaalle ulottuva, hyvin leikattu tukka jossa ei mitaan kummallisia varikotkotuksia, ei kylla vanhenna.