Kävin äsken jälkitarkastuksessa..
Tyhmä kysymys kai, mut olishan se lääkäri sanonut jos mulla olis jotain kohdun- tms. laskeumia?? Mua on huolestuttanut et jos onkin jotain kun netistä olen lukenut kauhutarinoita kolmannen synnytyksen aiheuttamista vaivoista..
Kommentit (3)
ja jos tunnet olosi ihan normaaliks, niin älä huoli! Minullakin monta ystävää, jotka synnyttäneet kolme lasta, eikä ole mitään ongelmaa.
Kysyin ekan synnytyksen jälkeen, kun olin ponnistanut yli 4 kg poikaa tunnin ja vartin, ennen kuin imukupin saattelemana tuli ulos, että miksi jotkut väittää pitkistä ponnistusvaiheista tulevan repeämää, pukamaa, laskeumaa sun muuta ongelmaa, niin lekuri sanoi, että jos niitä jollekin tulee, niin tulisi ajan kuluessa muutoinkin, koska kudostyyppi on heikko.
Eli jos sinulle ei ole kahdesta synnytyksestä tullut yhtään mitään, tuskin tulee kolmannestakaan. Minulla ei ainakaan kahden jälkeen ole edes raskausarpia, mikä myöskin kertoo joustavasta kudostyypistä.
Myöskään raskausarpia ei ole tullut eikä ihmeempiä repeämiä synnytyksissä. Ei pitäisi lukea mitään kauhutarinoita, kaikkea sitä alkaakin miettiä/pelätä.. t:ap
jos on lievä