Ottaisitko facebook kaveriksesi entisen psykiatrisi?
Mulla on facebook-kaverina entinen psykiatrini. Jotenkin meillä natsas vaikka ikäeroa on 20-vuotta. Hänen vastaanotollaan kävin vuosia sitten, viimeksi kuusi vuotta sitten. Mitään suhdetta meillä ei ikinä ollu. Mutta sen verran, että jos olisismme olleet samanikäisiä ja tavannu jossain bileissä niin olisin vongannu.
Kommentit (13)
Vaikka kuinka natsaisi? Tai mikäs mä olen sanomaan. Ja voihan naamakirjassa rajata melko näppärästi sitä, kuka näkee mitäkin tietoa. Ja muutenkin, hemmetti sentään, aikuiset ihmiset kai osaavat reknata asiansa ja harkita tekemisensä ellet nyt ole ollut ihan syyntakeeton tapaus.
kun tietäisin jokseenkin yhtä paljon ko. mielenterveyshenkilön taustoista, mielipiteistä jne. kuin mitä hän tietää minusta. Ja varmuudella.
Muuten pelkkä tuttvuuskin voisi ajan myötä tuntua tosi epäreilulta puolin ja toisin.
Siksi en ikinä menisikään tilittämään tuntojani kenellekään tuntemattomalle.
Joo en, se olisi niin iso eettinen virhe sen puolelta, että en osaisi luottaa siihen ihmisenä muutenkaan, jos se tuollaista tekee.
Korkeintaan voin kuvitella että jos tutustuisi yli kymmenen vuoden päästä uudestaan jossain tilanteessa, jossa kumpikaan ei tunnistaisi toistaan ja tavallaan pääsisi tutustumaan tasa-arvoisesti, niin sitten voisi miettiä. Silloinkin pitäisi harkita tarkkaan.
mun mielestä. Te kai ootte kuitenkin täysi-ikäisiä ja täysivaltaisia kumpikin? Psykiatri sun aloituksessa viitta provoisoivasti mun mielestä pidempään terapiasuhteeseen. Jos niin on, niin ammatti-ihminen on suhteenne jatkosta (siis FB-sellaisen) vastuussa, et sinä.
mun mielestä. Te kai ootte kuitenkin täysi-ikäisiä ja täysivaltaisia kumpikin? Psykiatri sun aloituksessa viitta provoisoivasti mun mielestä pidempään terapiasuhteeseen. Jos niin on, niin ammatti-ihminen on suhteenne jatkosta (siis FB-sellaisen) vastuussa, et sinä.
Kukaan tuttavistani ei tiedä tästä, ei edes mieheni. En ole kehdannu kertoa, kun varmaan kuulostaa niin oudolta. Asumme kuitenkin kaukana toisistamme ja hänen potilaakseen en enää mene.
ap.
jos ja kun olette tosiaan aikuisia. Samalla periaatteellahan voisi muuten rajata koko terveydenhuollon henkilökuntaa, julkisen ja ykistyisen liikenteen henkilökuntaa ja ties minkä laitoksen henkilökuntaa `kaveeraamasta` potentiaalisen asiakkaan kanssa! Eli entisaikoijen peräkammarinpojan ja Osuuskaupan kassaneidinkin silmäpeli olisi ollut eettisesti väärin ;)
Tämä kommentti siis osittain huumorilla! Totta vaan toinen puoli tulkitsijan mukaan. Öitä!
Ja syyt: en ottaisi kaverikseni (enkä myöskään pyytäisi) kun oikeita tuttuja. Toki psykiatrinsa tuntee, mutta _ammatillisessa_ mielessä, eli ei ole "kaveri" vert. sukulaiset tai vanhat koulukaverit tai nykyiset ystävät. ja minusta oli todella outoa jos psykiatrini pyytäisi kaverikseen (vert. hammaslääkäri, kätilö tmv.) eikä koskaan tulisi itse mieleen pyytää myöskään kaveriksi.
Minusta liikutaan jo aika harmaalla alueella mitä tulee (molemminpuoliseen) "etiikkaan"!
perusteella ihan ok. Ihan normi BLAAH-kaveri FB:n täytteenä. Jotkut niitä hankkii. Ole huoleti, kyllä hän tulee ammattilaisena ehkä järkinsä ja blokka sut ulos, ellet ehdi ensin. Jos haluutte säilyä kavereina niin mikä estää?
Mutta ehkäpä tuo sun juttu on ihan ok.
pidempiaikaista psykiatria/terapeuttia, mutta heitä en kyllä ottaisi facebook-kavereiksini. Eli ehkäpä meillv synkkasi ja tuo psykiatri on hieman rennompi.
ap.
ei ole kaveerannut mitenkään muuten näinä vuosina, mutta pyysi fb-kaveriksi lääkäriään. Äkkiä vois ajatella, että lekuri on mukana vaikkapa politiikassa, ja ottaa siksi ihan kaikki kaverikseen, vaikkei tuntisi/muistaisi edes heitä.
oli niin hottis, jotta mikä ettei. Tosin sun tarinaasi en usko:)