Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäitiyttä ei pidä rinnastaa työttömyyteen

Vierailija
07.03.2011 |

Kävin huvikseni vaalikoneessa ja sainkin uutta pohdittavaa. Menin Kristillisdemokraattien kotisivuille ja luin Päivi Räsäsen blogista kirjoituksen "Kotiäitiyttä ei pidä rinnastaa työttömyyteen", http://www.kd.fi/KD/www/fi/ajankohtaista/index.php?we_objectID=6976 .

Ainakaan minä en tunne "vain olevani kotona" hoitaessani kahta korvatulehduskierteistä vintiöä. Heräämme aamuvarhaisella ja menen maaten puoliltaöin. Työtä minulla on kotona lasten sairastaessa yötä päivää.

Siskot, kuinka monta teistä vähätellään siitä että "olette vain kotona"?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostaa sitä mitä tekee! Olin useamman vuoden kotiäitinä ja mulle se oli tosi tärkeää, että sain hoitaa omat pienet lapset itse, joten arvostin työtäni. Olen ylpeä pitkästä kotiäitiydestäni. Nykyään olen perhepäivähoitaja. Tätä hommaa ei (ainakaan palkassa) arvosteta, mutta minä itse ymmärrän tekeväni todella tärkeää työtä. En muista, että joku olisi arvostellut kotiäitiyttäni, tai ainakaan sanonut, että olisin VAIN KOTONA.

Vierailija
2/3 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ne työttömätkään oo vaan kotona. Ainakin perheellinen työtön siivoaa, kokkaa, kuljettaa lapsia kouluun/harrastuksiin siinä missä kaikki muutkin, kotiäidit ja työssäkäyvät. Et mulle on ihan sama jos joku ajattelee, että kotiäitiys ja työttömyys sama asia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä lasta , joista kaksi erityistä eli teettävät töitä todellakin enemmän kuin tavalliset lapset. Silti saan jatkuvasti vastailla puolituttujen kyselyihin. "Joko olet toissä?" "Kai olet jo töitä hakenut" "Vieläkö sä olet vaan kotona?"

ARRGGHH

Kun oikeasti olleen näin perheensisäisesti päätetty, että toistaiseksi olen se joka pyöritää tätä arkea täällä kotona. Mies ei osaisi eikä haluaisi vaihtaa osia kanssani.

Kotiäitiys on arvokas valinta. Eikä mikään luuserin tai laiskan merkki. En ole sen huonompi ihminen kuin toisenlaisetkaan äidit. Meidän arki toimii vaan paremmin näin.