Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei taida poika tosiaan olla valmis potalle, vieläkään...

Vierailija
07.03.2011 |

aamupäivällä täällä jo avauduin, kun poika ei erinäisistä yrityksistä ja keinoista huolimatta tunnu tajuavan/haluavan potalle. Tai tehdä sinne mitään.

Tänään kuitenkin taas annoin pojan (ihan kohta 3 v.) olla koko päivän ilman vaippaa, ensin ihan ilman housuja ja sitten laitoin alushousut. Tulos: kaikki pissat ja kakat tulleet lattialle/matolle/alushousuihin. Kertaakaan ei ole tehnyt edes aietta mennäkseen potalle, on vaan huutanut sitten kun pissat ovat jo tulleet/kakka housussa, tai kiikuttanut märkiä housuja mulle jos en ole itse huomannut että on pissanut jonnekin.

Hoh-hoijaa. Laitoin äsken vaipat. Ja taidan laittaa huomennakin. Ehkä kokeilen kesällä uudelleen...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se tekee housuun, kun tietää, että laitat kuitenkin vaipat lopulta. Kokeile niin että pari päivää et vaan sitkeästi laita vaippoja, vaan annat tehdä housuun. Jos mitään edistystä ei tapahdu siis monessa päivässä, niin sitten kait ne vaipat on laitettava. Mutta ei siis yhden päivän jälkeen. Pitkää pinnaa siivoamiseen...

Vierailija
2/7 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se tekee housuun, kun tietää, että laitat kuitenkin vaipat lopulta. Kokeile niin että pari päivää et vaan sitkeästi laita vaippoja, vaan annat tehdä housuun. Jos mitään edistystä ei tapahdu siis monessa päivässä, niin sitten kait ne vaipat on laitettava. Mutta ei siis yhden päivän jälkeen. Pitkää pinnaa siivoamiseen...

USEAMPI PÄIVÄ PUTKEEN JA EDISTYSTÄ TAPAHTUI AINAKIN MEILLÄ!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viet vaan potalle pissille parin tunnin välein, kuten ennen ruokailua ja ennen ulkoilua. Sillä tavalla lapsi tottuu siihen, mikä idea on.

Vierailija
4/7 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika ei suostunut potalle, mutta lopulta 2v ja 7 kk alkoi aina vaatia heti vaipanvaihtoa. Sain sit tarroilla suostuteltua potalle, kun kerran selvästi tiesi, milloin on pissi/kakka tulossa. Perjantai-iltana istui eka kerran, ja onnistui. Lauanatian hiffasi koko jutun ja sunnuntaina oli enää yöllä vaippa. Se jäi viikon pästä pois. Sunnuntaina oli jo niin onnellinen uudesta taidostaan, etti tarroja enää tarvittu, oli niin ylpeä pottailustaan.

Joten koita saada poika sinne potalle/pöntölle, kyllä se sen hiffaa. Lahjonta auttoi ainakin meillä (6 tarraa ja sai valita lelun)

Vierailija
5/7 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jätät asiasta stressaamisen. Kyllä se lapsi oppii potalla käymään ennemmin tai myöhemmin. Ihme vouhotusta, että lasten pitäisi oppia tosi pieninä potalle.

Toiset ovat tässä asiassa kypsempiä kuin toiset, mutta kaikki aikanaan oppivat.

Vierailija
6/7 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä jää pissasta märäks, mutta ei mene lattialle tavarat kumminkaan?

Vierailija
7/7 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viet vaan potalle pissille parin tunnin välein, kuten ennen ruokailua ja ennen ulkoilua. Sillä tavalla lapsi tottuu siihen, mikä idea on.

eli, että tunnistaa milloin on hätä ja menee vessaan. Minä en viistinyt tehdä tuota potatusrumbaa ja molemmat poikamme oppivat jossain vaiheessa menemään itse potalle. Eivät nuorina, mutteivät "yli-ikäisinäkään". Toki jokusen kerran käytettiin potalla, jotta idea oli selvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme