Mitä 3 kk vanha vauva osaa?
Mun vauva makaa ja mielestäni huitoo kädellään leluja, muttei tartu niihin. Hymyilee ja "jokeltaa" vähän sanomalla ääää, gäää. Potkiskelee jaloillaan.
Käsiään ei ole vielä löytänyt muuten kuin laittamalla sormet silloin tällöin suuhun jos on nälkä. Onko kädet siis löytyneet? Vai miten se ilmenee?
Ei vielä käänny, mutta nostaa kyllä vatsallaan maatessaan päätä kyynärvarsien varaan.
Kommentit (5)
oli keksinyt kädet,tutki niitä tarkkaan ja huitoi esineitä.
pää pysyi hyvin ylhäällä kun nojaili käsiin, pyöri napansa ympäri ja oppi myös kääntymään selältä masulle
Meillä poika täyttää perjantaina 3kk ja "taidot" kuullostaa täsmälleen samoilta. Pikkasen yrittää tarttua jumppalelun leluihin ja jos laittaa pehmolelun vatsan päälle, niin voi vähän hiplata sitä. Mä tulkitsin ton nyrkkien suuhun laittamisen käsien löytymiseksi, mutta tiedä häntä sitten..
Tällä hetkellä tykkää kovasti katsella itseään peilistä.
kääntyy selältä mahalle, mutta ei vielä takaisin. Aloitti kääntymisen 2 ½ kk ikäisenä :)
Koko ajan on nyrkit suussa.
Ääntelee, ääää, gää gägää ja nauraa ääneen.
jotka aika ajoin heiluvst silmien edessä, ovatkin hänen. Niitä heilutellaan silmien edessä katse tarkkana, sitten liike pysähtyy (kestää hetken ennenkuin sekin hallitaan) ja alkaa vimmattu tutkiminen ja maisteleminen.
Se tapahtunee ihan kohta.
Mun vauvat on kääntyneet siten että kakkonen oli 3 kk, kolmonen oli 4 kk, nelonen ja esikoinen tekivät vaikeamman käännöksen ensin ja nelonen oli 5,5 kk, esikoinen tais olla samoilla luvuilla, joten ei vielä kiirettä. Ehtii kyllä putoilla sängystä vielä moneen kertaan.
t: neljäs nyt 6 kk