Täytynee käydä tsekkaamassa Specsaversin kehykset koska säästö olis Instruun
verrattuna jopa 200-250e...
Instrussa kävin la ja menis uusiin laseihin liki 500e, tarvitsen siis triplaohennushionnan linsseilleni.
Äsken soitin Specsaversiin ja sieltä saisin linssini hintaan 180-270e/pari riippuen ottaisinko lasi-vai muovilinssit.
Siihen sitten kehykset päälle ja niitähän siellä on hintahaitarissa 5-250e vai ylikin.
Ei vaan ole nyt varaa laittaa 500e laseihin, työttömäksikin jäämässä loppukeväästä.
Kommentit (7)
tiedosta :) Ukon lasit hajos just ja tarvii lähtee kattoon uusia. Nyt tietää mihin.
ostin specsaversilta, ja tosi hyvät lasit ovat =) Eli kannatan.. Kaverin nissenin lasit hajos heti ja oli muutenkin kuulemma ihan väärän vahvuset.
piti sanoa instrun*** lasit hajosivat.
onneksi takuu oli vielä voimassa ja sai uudet tilalle.
Minulla on viikon vanhat lasit Perzesaverilta, ja niissä oli joku kupru oikeassa linssissä alhaalla. Tuo kupru sijaitsee vielä kolmekerroksisen linssin keskiosassa, jota en voi edes puhdistaa, kun se on pinnoitteiden välissä. Eli virallinen linssi johon ne voimakkuudet hiotaan, ja sitten suojataan pinnoitteilla, asiakkaan niin halutessa. Tuo kupru näkyi hyvin silmään, varsinkin koneen valossa. Sekä samassa linssissä huomasin tämän lisäksi, kaksi ohuen hienoa haarmua ylempänä minun näkökenttää, joten ajattelin: kun nuo viat, päivänvalossa ei näy juuri ollenkaan niin antaa olla. mutta sitten tulin toisiin aatoksiin, että uudet pokat nämä kuitenkin on, ja olen ne sääntöjen mukaan viikonaikana puhdistanutkin, ja että periaatteessa niissä ei saisi olla mitään, koska laseissani on kovapinta, päätin että menen takaisin kyseiseen liikkeeseen. Koska halusin uuden linssin, ihan jo periaatesyystä. Kuinka ollakkaan aluksi nuori myyjä liikkeessä pyyhki laseja, ja kun siellä oli valoisaa, oli vaikea saada niitä naarmuja esiin, sekä sitä alhaalla olevaa kuprua näkyviin, sanoin jotta ne tulevat hyvin esiin pimeässä, ja tietsikan valon avulla. ja myyjä sitten sanoi että jos se oli joku lika vain, sanoin ei ole mahdollista, ja siinä aikani tuskailin, kunnes tuo myyjä kutsui hieman vanhemman optikon. Tuo optikkokaan ei saanut laseista esiin mitään, vaikka tutki niitä jonkun laitteen alla, sanoin jotta se vaatii hämäryyttä jotta sen voi nähdä, sekä sen vähän kuin vesipisaralta näyttävän kuprun, linssin alaosassa, mutta yritti selittää mikrobinaarmuista, jotka kuulemma kuuluvat linssiin, sanoin jotta ajan kanssa kovapintaan kyllä muodostuu ominaispinta, mutta minun tilanteessani, jossa lasit ovat vain viikon vanhat, ja kun kysymyksessä on selvästi kaksi naarmua, ja otin sitten vielä lasit käteeni, kohdistin ne suoraan liikkeen katossa olevaan valoa vasten, ja sain kuin sainkin ne näkyviin. Mutta optikko ei enää jostain syystä halunnut katsoa, ja sanoi vaihdetaan linssi uuteen, ja hän pitää huolen jotta ne tarkastetaan kunnolla. Sanoin sitten huojentuneena jotta kiitos, ja kysyin sitten ihan vain testaus mielessä, tuleeko tästä jotain kustannuksia, vaikka tiesin kyllä heidän takuunsa kattavan kaiken, jos takuu paikkaansa pitää. Sillä materiaalitakuu heillä on kaksivuotta. Optikko silti mietti hetken, ja sanoi liike maksaa tämän, eli takuun piikkiin menee. Minulle tuli olo että tuossa liikkeessä, on asiakkaat ehkä itse maksanut korjauksia, koska optikko oli sen oloinen miettiessään. Ja sanoinkin sitten että hyvä, sillä käsittääkseni se on materiaali virhe. Koska se kupru linssin alaosassa, sijaitsee keski-linssissä, eli linssissä on kolmekerrosta, koska en pääse käsiksi tuohon viralliseen linssiin, en ole voinut myöskään sitä mitenkään aiheuttaa, se menee hiontavirheen piikkiin. Sekä sanoin myös lisäksi, että ne mikrobinaarmut tulevat vasta myöhemmin. Optikko sitten nyökkytteli, ja sanoi pari viikkoa menee korjaukseen, he ilmoittavat sitten, kun saan hakea pokat takaisin. Selvästikkään eivät tykänneet, kun menin valittamaan tuosta linssistä, mutta käsittääkseni minulla on kuluttajana, oikeus saada lasit ilman vikoja, kun olen niistä maksanutkin. Toivoisin Seinäjoen perzesaverin henkilökunnalta, ammattitaitoisempaa asennetta kaikkin tilanteisiin. Sillä se suut mutruun asenne, on kaukana hyvästä asiakaspalvelusta. Kun ostin nuo kyseiset lasit, myyjä vaati että minun on maksettava lasini ennakkoon, eli toisin sanoen ostaa sika säkissä, kysyin että mihin perustuu tuo sääntö heillä, jotta asiakkaat joutuvat ennakkoon maksamaan ja myyjä totesi se on heidän käytäntö. Sanoin sitten tahtoisin puhua johtajan kanssa, myyjä sanoi johtaja ei ole paikalla, sanoin että on se nyt kumma paikka, kun tulee tilanne jossa tarvitsisi puhua tarkemmin jonkun, joka tietää jotain, johtaja ei ole paikalla. Nuori myyjä sanoi sitten, jotta hän on lomalla ja kunnes jatkoin kysymysten esittämistä, myyjä lipsautti sitten vahingossa, että johtajaa ei saanut häiritä. Eli myyjä valehteli johtaja oli paikalla, mutta ei saa häiritä. Luulisi tuolla firmalla olevan vähemmän varaa valehdella asiakkaille. Toinen juttu on se että, tuo firma mainostaa laseja halvalla, mutta minun lasini tulivat maksamaan 170 euroa, joten en pitänyt sitä kyllä mitenkään halpana. Lisäksi kun he taivuttelevat sankoja, voisivat tehdä sen tarkemmin koska, ihmisillä saattaa olla erilainen korvanväli kuin toinen, joten nuo pokat vielä panoivat kipeästi, toista korvaväliäni tuon viikon aikana. Joutuvat vielä senkin korjaamaan kun saan ne pokat takaisin. Tuo optikko vaikuttaa hieman osaavammalta, kuin nuo nuoret myyjät, joten vaadin jotta hän taivuttaa sangan oikeaan muotoon. Ja pidän kyllä huolen jotta saan lasini mahdollisimman nopeasti takaisin. Sillä soitan viikon kuluttua ja kysyn tilannetta. Ihmettelen että siellä on paljon nuoria palkattu, juuri 18 täyttäneitä nuoria naisia, jotka eivät tiedä tuon taivaallista laseista. Näöllä ei pitäisi leikkiä. Jos tuo firma säästää juuri sillä jotta alipalkkaavat kaikki nuoret, en yhtään ihmettele että homma ei kertakaikkiaan pelaa. Tuosta saisi toimivan firman Suomessa, jos vähän panostaisivat myyjiin ja ammattitaitoon. Optikon ammattitaitoa en sikäli moiti, hän näki silmäni vain kuin katsoi niihin, ja selitti miten silmäni toimivat. Se oli ainut mahtava juttu, jotta yksi hyvä optikko siellä on, sillä kävin hakemassa, toisen silmälasiliikkeen silmälääkäriltä vahvuudet, ennen kuin perzesaverille menin, joten tuo optikko ei määrännyt minulle vahvuuksia. Tykkään sangoistani ja siellä olevista muistakin malleista. Ostan sieltä kyllä uudelleenkin, mutta puolensa saa pitää, jos meinaa saada mitä haluaa. Suosittelen kyseistä firmaa, vain pontenttiaalisille puolensa pitäville ihmisille: Joka tohtii sanoa jos jotain on vialla, ja samalla vaatia parasta.
Liikkeet ovat yrittäjävetoisia, joten paljon riippuu ko liikkeen yrittäjistä.
Hinnat toki samat joka puljussa, sekä tuotteet.
pitänee itsekin käydä tuolla kun joskus ostan uudet lasit