Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen lapsen yritys ja miehen ristiriitaiset "kommentit"

Vierailija
07.03.2011 |

Meillä yritetään toista. Tai sitten ei. Vielä en ole raskaana, kun ei kunnolla olla vielä yritetty, syynä se etten oikeasti tiedä mitä mies haluaa, toisen lapsen vai ei. Mies kyllä SANOO että haluaa vielä toisenkin lapsen. Hän siitä enemmän on puhunutkin. Mutta teoissaan ja puolihuolimattomissa kommenteissaan viestiikin sitten ihan toista, eikä kysyttäessä osaa eikä halua vastata mitään, ei halua keskustella, ei osaa keskustella (ei kyllä mistään muustakaan, sinänsä ei siis ihme, tämä vaan on niin iso asia, etten halua tehdä "päätöstä" näinkin isosta asiasta tietämättä mitä mies oikeasti tahtoo tai mihin hänen rahkeensa riittävät)

Eli siis mies sanoo, että haluaa toisen lapsen.

On jopa lopettanut tupakanpoltonkin sen vuoksi, vaikkei se ole ollut hänelle helppoa.

Sitten kuitenkin esim. manailee vähän väliä, kuinka häntä ärsyttää tämä jatkuva penninvenytys ja kun ei "mihinkään" ole varaa. Aina tällöin olen sanonut miehelle, että on sellainenkin vaihtoehto, että toisen lapsen yrittämisen sijaan lopetan hoitovapaan ja haen töitä, jollon penninvenytys helpottuu.

Ja sitten toisekseen, kun olen sanonut, että kaipaisin apua lastenhoitoon ja kodinhoitoon, mies ei useinkaan edes selkeistä pyynnöistä huolimatta laita tikkua ristiin. Esim. makoilee vaan sohvalla ja katselee telkkaria, vaikka lapsi huutaisi märissä vaipoissaan ja mä laittaisin juuri ruokaa keittiössä. Ja kun pyydän apua, hän ei tule silti auttamaan, jolloin teen kaiken yksin. Selviän kyllä, mutta mietityttää, että oikeastiko hän haluaa toisenkin lapsen kun ei ekaakaan halua kunnolla hoitaa.

Ja sitten vielä se, että mies puhuu usein että haluaisi tehdä pisempiä työpäiviä työssään. Osaksi siksi, että nauttii työstään, mutta osaksi varmaan siksi että haluaisi lisää rahaa. Tämä on ristiriitaista vauvahaaveiden valossa siksi, että olen miehelle sanonut, että hän tekee jo nyt paljon töitä ja sitten jos olisi toinenkin lapsi, tarvitsisimme häntä varmasti myös kotona, ja jo olemassaoleva lapsikin ikävöi toisinaan isäänsä kun tämä tekee joskus nykyäänkin pitkiä päiviä (jopa 12 tuntisia) joten lisätunnit eivät tosiaankaan kävisi päinsä.

Kun kysyn siis tästä ristiriitaisuudesta, mies vaan sulkeutuu ja ärtyy. Sanoo, että haluaa toisen lapsen. Mutta haluaa myös lisää rahaa ja töitä. Eikä tajua, etä ei voi saada kaikkea heti...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotitöistä puhumattakaan.. mutta on kyllä lapsen kanssa että saan käydä lenkkeilemässä ja toisinaan kavereillanikin itsekseni.

Minua ei siis sinänsä haittaa miehen osallistumattomuus, jaksan kyllä hoitaa (ainakin tämän yhden) lapsen ja kodin hyvin yksinänikin, eikä se tunnu raskaalta (paitsi joskus harvoin, jos olen vaikkapa kipeänä. mutta silloinkin kyllä jaksan, kun tiedän ettei se olotila jatku pitkään).

Se vaan mietityttää, että lapsi/tulevat lapset kuitenkin haluaisivat varmaan isäänsä nähdä enemmänkin.. (varsinkin siis jos mies toteuttaa haaveensa ja ryhtyy tekemään vielä enemmän töitä) ja sitten se, että mitä jos mulle tapahtuu jotain tai uusi vauva olisi tosi vaativa, ja tarvitsisinkin sitten apua.. sitten en oikein voisi miehen apuun luottaa :/

Toisaalta mies ei sitten tunnu olevan mielissään, kun olen sanonut että voidaan kyllä tyytyä yhteenkin lapseen. Miltei ärtyy jos esitän sitä vaihtoehtoa. Mulle asia on oikeastaan ihan sama, toisaalta haluaisin toisenkin, mutta vaikka lapsiluku jäisi tähän yhteen, sekin olisi ihan ok.

Siihen en usko, mitä joku vastaaja esitti, että miehelläni olisi toinen nainen tms.

ap

Vierailija
2/5 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä lapsen että lisää rahaa, mutta sinuna en kyllä tekisi toista lasta, kun ei nytkään ole apuna eikä tee mitään nykyisenkään lapsen eteen, paitsi käy töissä, eikä edes tienaa riittävästi teille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinä haluat tehdä toisen lapsen miehen kanssa, joka ei osallistu lapsenhoitoon nytkään millään tavalla - edes pyydettäessä!

Veikkaan että mies haluaa tehdä lapsen sinun mieliksesi, sinulta ei hommat loppuisi kotona ja voisi tehdä niitä pitkiä "työpäiviä", tod.näk. jonkun muun naisen makuuhuoneessa.

Lopputulos on aika selkeä eli yksinhuoltajuus odottaa kun mies keksii parempia tapoja nauttia elämästään ja rahoistaan - eikä se takuulla ole perhe-elämä.

Vierailija
4/5 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttei halua tehdä mitään sen eteen. Olettaa siis, että sinä hoidat molemmat lapset. Hän ei myöskään tosiaan tunnu laittavan perhettä ja perhe-elämää työn ja rahan edelle. Riskinä on, että mies katkeroituu entisestään toisen lapsen ja "lisäpenninvenytyksen" takia, sulkeutuu entisestään itseensä ja pakenee työelämään jättäen sinut lasten kanssa yksinään.

Itse en tekisi moisen lurjuksen kanssa lapsia. Oma mieheni ei edes halunnut alunperin kolmatta lastamme, mutta taipui kun huomasi miten kovasti sitä halusin. Edelleen hoitaa lapsia mukisematta, nukuttaa, syöttää, ulkoiluttaa, tiskaa, pesee pyykkiä, ei valita rahattomuudesta ja jaksaa silloin kun itse väsyn.

Vierailija
5/5 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettavan kuulosta. Lisää lapsia kun äijäs istuu perse homeessa sohvalla nytkin eikä hoida lasta? Ei tarvitse olla ennustaja, tehkää toinen mukelo niin ero tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän