Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan yöunista

Vierailija
07.03.2011 |

Mitä teidän mielestä vaaditaan siihen että voi sanoa vauvan nukkuvan "koko yön"?

Neuvolan vihkosessa sanottiin 0-3 kk:n kohdalla "yli 5 tuntia" ja 3-6 kk:n kohdalla "vähintään 6 tuntia".

Miten teistä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko yö tarkoittaa mielestäni aika laajaa käsitettä ajallisesti. Mielestäni haarukka vois olla että illalla käy nukkumaan kello 19-23 ja aamulla herää kello 06-10. Muuta 5 tuntia yhtä mittaa ei musta mitenkään voi olla koko yö.

Vierailija
2/3 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuu n.8h yhtäsoittoa ja herää aamuyöstä tankkaamaan, jonka jälkeen nukkuu vielä 1h-2h. Tätä ainakin sanon koko yön nukkumiseksi. Aiemmin heräsi n. 5h jälkeen ensimmäiselle ruualle ja siitä parin tunnin päästä toiselle, nyt skippaa ton ekan yöpalan, silloinkin se oli jo mielestäni koko yön nukkumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkitystä sillä on, mikä katsotaan koko yön nukkumiseksi. Mulla ainakin kaikki merkitys on vain sillä mitä vauva tekee suunnilleen klo 21 - 06, eli kuinka monta kertaa herää tuona aikana, kun itse haluaisin nukkua. Eli jos tuossa välissä herää vaikkapa vain pari kertaa, niin se on mulle ihan riittävän "koko yön" nukkumista, sillä silloin saa itsekin ihan mukavasti nukuttua.

Se, jos vauva nukkuu jossain välissä 5 tuntia, mutta huutaa kaiken muun ajan, ei kyllä tee mitenkään autuaaksi, eikä tunnu siltä, että siinä kukaan olisi nukkunut mitään "koko yötä". Meidän eka lapsi oli vauvana tällainen. Toinen taas heräili 10 - 15 kertaa yössä, ja vaikka muuten yö kestikin pitkään, niin tiheiden heräilyjen vuoksi sekään ei tuntunut "koko yöltä", koska taaskaan äiti ei saanut riittävästi unta.