Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies masentunut, kärsivätkö lapset?

Vierailija
06.03.2011 |

Mes on ollut kuukauden sairauslomalla masennuksen takia. Lääkkeet eivät selvästikään vielä pure, vaihto on parhaillaan käynnissä. Välillä väliin mahtuu hyvä päivä, ja sitten taas ihan sitä itseään.

Tänään mies on kiukutellut koko päivän koko perheelle, siis minulla ja ala-asteikäisille tytöillemme. Aikoinaan on ollut alkoholiongelmia, tosin ei lasten aikana. Tänään on kuultu siitä, kuinka hän alkaa turruttamaan itseään jollakin, viinalla tai rauhoittavilla, jos niitä jostain saa (ja saisikin halutessaan, on lääkärin hoidossa). Olisi niin paljon helpompi ymmärtää ihmistä, joka olisi onneton ja surullinen, mutta tällaista kiukuttelua en meinaa millään jaksaa!

Missähän vaiheessa lapset alkavat kärsimään? Missä vaiheessa pitää itse ymmärtää lähteä, eikä vain hoitaa lapseksi muuttunutta aikuista? Ymmärrän kyllä, että kuukausi tässä taudissa voi olla todella lyhyt aika ja parempia hetkiä on (toivottavasti) tulossa, mutta koskahan mennään liian pitkälle? Tällä hetkellä miehen ongelmat vievät selvästi aikaa lapsiltamme. Onneksi eivät ole enää ihan pieniä! En haluaisi, että he aikanaan joutuvat terapiassa käsittelemään näitä asioita :(

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta otan osaa tilanteeseesi.

Olen itse miettinyt että en ehkä jaksaisi kroonisesti vakavasti masentunutta puolisoa kovin kauaa katsella, niin julmalta kuin se kuulostaakin. Meillä läheisilläkin kun on se yksi ainoa ainutkertainen elämä elettävänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi