Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos löydät kännykän kadulta niin paljonka olisi mielestäsi ok summa sen löytämisestä?

Vierailija
06.03.2011 |

Ei mikään huippuhieno puhelin, pari vuotta vanha. Olisiko 20e ok?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahta kymppiä viitsi edes maksaa vanhan puhelimen korjauksesta, niin vähän niillä on enää arvoa, eikä käyttöikä näytä usein olevan paria vuotta enenpää. Joten sori, mun puhelimeni sitten saa jäädä kadoksiin, jollei sitä ilmaiseksi palauta.

Vierailija
22/30 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtäkää nyt että kuuluu maksaa löytöpalkkio.

No jos on halpa kännykkä 5 eur riittää, mutta kalliimmasta sitten enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt puhelimen kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla palauttanut puhelimen omistajalleen. En ole pyytänyt löytöpalkkiota enkä ole sellaista saanut. Minusta on vaan reilua palauttaa toisen omaisuus omistajalleen, koska näin toivoisin muidenkin tekevän, jos itse kadottaisin oman puhelimeni.

Vierailija
24/30 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palauttanut omistajalleen. Eipä tullut mieleen löytöpalkkiota pyytää, enkä olisi kyllä kaivannutkaan.

Vierailija
25/30 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ihan pitää maksaa siitä et auttaa ja näkee vaivaa jonkun toisen eteen????? Itsekästä sontaa!! Jos esine on arvokas ja omistaja haluaa ehottomasti korvata jotakin niin ihan ok, mutta että ihanko kännykän toimittamisesta pitää maksaa?? Ettekö koe ollenkaan auttamisen iloa? Musta monin verroin arvokkaampaa on saada auttaa kuin saada rahaa. Ja joo, ihan voin nähdä vaivaa jotta tuntematon ihminen tulee iloiseksi. Ei oo ihme että nykyään on niin paljon kurjuutta kun ihmiset on näin pikkusieluisia.

Kerran olin kaupassa, jonne asiakas oli unohtanut puhelimen. Kun tuli noutamaan, kauppias vaati (oli markkaaika) satasen löytöpalkkiota. Meinasin oksentaa, ikinä en jalalaani astu moisen ahneet ällötyksen liikkeeseen.

Vierailija
26/30 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla on tilaisuus auttaa, joskus kun itse tarvitsen apua, joku auttaa mua. Ja niinhän se meneekin. Jostain kumman syystä.

Vierailija
27/30 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerralla joku fiksu koiranulkoiluttaja oli sen bongannut ja loogisesti soitti numeroon "äiti". Ulkoilija ja puhelin olivat aivan meidän lähellä tiellä, joten poika juoksi salamana hakemaan puhelimensa ja kiitti kauniisti. Minusta riitti.

Toisella kerralla vastaava tilanne, puhelimen löysi teini-ikäinen tyttö, joka toimi yhtä fiksusti ja soitti äidille. Poika haki puhelimen, kiitti ja toimitti jälkikäteen omilla rahoillaan ostetun karkkipussin tytölle.

En näe syytä maksaa löytöpalkkiota muuta kuin todella arvokkaasta tai esim. työpuhelimesta. Kiitos riittää. Ja se, että itse toimii samalla tavoin vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
28/30 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos joku palauttaa minun hukkaaminai puhelimen, voin hyvin antaa kympin tai kaksi. Uuden hommaaminen on kuitenkin iso vaiva, vaikkei puhelin ole edes oma.

Vierailija
29/30 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just siksi kun kiittämättömät ja välinpitämättömät eivät tajua edes tarjota mitään, on pitänyt säätää se 10%.

Tämä on ihmiskunta on yhteinen yhteisö. Jos kuvittelet pärjääväsi niin hyvin yksin, ettet huomioi muita, niin pidä sitten kans huoli tavaroistasi 

Tietysti kun tuollainen kapitalistinen yksilökeskeisyys on muotia, niin käytetään vain toisia hyväkseen ihan huomaamatta.

Vierailija
30/30 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkanut selvittelemään kenelle kuuluu, mutta nostin asfaltilla olleen puhelimen sivuun, ettei kukaan aja sen päältä. Ilmeisesti oli löytynyt find my phonen avulla.