Miksi farkuistani aukeaa vetoketju itsestään?
Kommentit (9)
tai huono vetska. Jos vika vetskassa, niin laita esim. avainlenkki vetimeen ja pujota se napin ympäri ennen napin sulkemista.
Auttaa kuulemma, kun hankaa lyijykynällä vetskaria
se auttaa kun hohtimilla kevyesti puristaa sitä lukko-osaa, joka liukuu ketjussa. Mulla ainakin auttoi lasten takeissa! Ei tarvinnut ryhtyä vaivalloiseen ketjun vaihtoon.
Miksi farkuistani aukeaa vetoketju itsestään?
et taitaa olla "hyväksytty" farkkuvetoketjujen ongelma kun JC:ssä myydään vetskaria kiinnipitäviä kumppareita. Sen sijaan, että mitoitettais farkut tai laitettais sellaiset vetoketjut ert pysyis kiinni.
Itselläni tuo on miltei kaikissa uusissa farkuissa ongelmana ja ovat kyl sopivan kokoiset. Vähän kuin selän puolelle jäävä kolo, selkä kuopalla...
Toisissa johtuu selkeesti kovasta käytöstä, mutta toisia käytetty vähän. Varmaan jotain halpatuonti vetoketjuja.
Leviksissä ei ole moista ongelmaa ollu ikinä.
Farkut eivät ole muuten liian pienet, ovat jopa vähän isot.
tai huono. ja se lopullinen lukitushan tapahtuu siten, että se vedin, jolla vedätte vetoketjun kiinni, käännetään/kääntyy alaspäin. monesti, jos housut ovat väärän kokoiset, joko isot tai pienet, vetoketjun kohdalle jää sellainen pieni "kumpu", joka nostaa lukon/vetimen vähän ylös ja siksi se aukeilee.
Omien havaintojen mukaan edullisimmissa enemmän tuota ongelmaa mitä kalliissa. Ja kannattaa kokeilla tuota yllä olevaa vinkkiä, että nipistää hieman tiukemmalle sitä "liikkuvaa osaa" vetoketjussa. Ja joskus myös tuo kuminauha/avainlekki ollut käytössä, ihan näppärä sekin.
Ja itsellä kun oli Levikset, niin niissä oli aina napit, ei vetoketjua paitsi yhdessä mallissa mikä minulla oli.
joistakin housuista aukeaa. Olen todennut, että niissä se vetoketju on liian löysä, vetoketjussa kun pitää olla edes vähän sitä vastusta. Ei oikein auta kuin vetoketjun vaihtaminen tuohon ongelmaan.