Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SYYSVAUVAT -05 UUSI VIIKKO***

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea teidän muiden kuulumisia, itse tuntuu etten ole koneelle kauheasti ehtinyt. Meidän kuusiviikkoiselle Nikke-poitsulle on tullut flunssa. Eilen käytiin lääkärissä näyttämässä ja keuhkot kuunneltiin, mutta onneksi ei kuulunut rahinoita. On kuulemma viirusperäinen. Kuumetta ei ole, mutta raukalla on ääni mennyt ja köhii/yrittää yskiä. Nyt onneksi ääni alkaa palautua. Ollaan istuttu hyöryssä (kylppärissä kuuma suihku päälle ja mamma ja poika sitten sinne hikoilemaan). Meillä on kuitenkin yöt nukuttu suhteellisen hyvin, eka pätkä klo 21-01.30 ja toisen kerran herää 4-6 välillä. Tuo flunssa varmaan ärsyttää ja viime yönä poitsu oli hereillä klo 5-7, kölli kyllä mun vieressä kun yritin vähän torkkua. Päiväunet menee vaihtelevalla menestyksellä - eilen hienosti, tänään ei onnistunut ollenkaan kuin max 20 minuuttia kerrallaan, muuten tulee huuto, jos ei ole näköyhteyttä äitiin. Sitten tietty nukahti kun mies oli tullut kotiin ja kävin äkkiä hakemassa perheelle ruokaa:)

Onko muille sanottu neuvolassa, että vauvan pään kasvukäyrä ei ole oikean näköinen? Meillä on tosta pipon koosta ylimääräinen kontrollikäynti terkkarilla. Neuvolan lääkärin mukaan syytä huoleen ei ole ja hänen mielestään mitään lisäkontrollia ei tarvita, mutta terkkari sanoi että pitää käydä. Onneksi sitten kotona vertailin edellisten lasten neuvolakortteihin ja samassa tahdissa tuo pipo kasvaa kuin isosiskolla. Tuijottaakohan ne välillä neuvolassa liikaa noita käyriä? Toisaalta ja varmasti se on ihan hyvä, mutta kun meillä edellinen pipomitta oli laitoksella otettu 35 ja nyt terkkari sai viime viikolla mitaksi 39.9 niin eikai tässä mitään huolta ole. Mittaajakin on eri joten siinäkin voi olla selitystä tuohon nopeaan kasvuun. No hyvä että kontrolloidaan.

Sitten muille mammoille kyselyä: oletteko päässeet eroon kiloista? Mä en ole ja nyt aattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloittaa vaikka painonvartijoiden ohjeita noudattaan. Onkohan nuo ohjeet paljon muuttuneet muutamassa vuodessa? Mulla on vielä pari vuotta sitten hommattu kirjekurssi tallessa (silloin tehosi hyvin) ja en haluaisi mennä mihinkään ryhmään hehkuttamaan laihduttamisen ihanuutta:)

Nyt meen laittaan pykät kuivuun ja kylvettään Nikkeä.

t. Kaisastiina

Vierailija
22/40 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kone ollut korjaamolla, joten en ole päässyt kirjottelemaan pitkästä aikaa. Toki nuo päivätkin menevät niin vauhdilla, että oma aika on aika kortilla.

onpa ulkona kauhea myrsky. Yöllä pelkäsin että puut kaatuvat meidän talon päälle...

Kaikilla masuvaivaisille voimia! Täälläkin on sellainen pakkaus kotona, mutta toivottavasti ei enää kauaa! Kävin eilen vaavin kanssa vyöhyketerapiassa ja näyttäisi (ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä...) auttavan meillä!! Kakka ja pierut ovat tulleet sen jälkeen ilman suurempia ähinöitä eikä muutenkaan olla huudettu masua. Lupaavaa siis! Toivottavasti jatkuu tällaisena. Ensi viikolla on vielä uusi hoito, joten sen jälkeen ehkä sitten meillä on iloinen nauravainen poitsu !?!?

Suosittelen siis kaikkia masuvaivaisten vaavien äitejä kokeilemaan.

Vyöhyketerapeutti kertoi, että koliikin hoitoon auttaa myös hyvin (ehkä vieläpä helpommin, kuin " tavalliseen" masukipuun). Hoitokertoja tarvitaan yleensä 1-3 kertaa. Lisäksi kertoi, että äidin pitäisi välttää imetysaikana appelsiinia, mandariinia, greippiä, paprikaa, banaania ja sieniä. Nämä aiheuttavat vaaville masuvaivoja. Omena, sipuli yms. sitten vielä pahentavat tilannetta.

Muuten täällä kasvetaan kovaa vauhtia. 4 vkoa 1pvä ikäisenä poitsu painoi jo n. 5,5 kiloa. Poitsu kyllä voisi oppia nukkumaan öisin vähän paremmin. Viime yönäkin herättiin 1-2 tunnin välein tankkaamaan.

Täällä petihommat voisivat alkaa myös kiinnostaa, joskin vähän arveluttaa että miten ne sitten luistaa... Mutta täytyy odotella vielä jälkitarkastuksen yli. Oletteko tehneet " alapääjumppaa" ? Mä olen yrittänyt pikkuhiljaa aloitella nyt kun eppari yms. vaivat ei enää vaivaa.

abebe ja vaavi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilma on kurja ja väsyttää ihan hullun lailla....mutta pakko plärätä nettiä kun ehtii/voi....

MUJERITA: meillä ei salaisuuksia tuohon yö nukkumiseen, mutta ei se meillä aina niin ruusuista ole.... tyttö kyllä nukkuu pitkiä unia mutta menee nukkuu vasta joskus 12-03!!!!

Kyllä väsyttää kun joka ilta on sama homma....11 syödään (mies onnistui sitten eilen senkin sotkea>=), kitistään pari kolme tuntia ja sitten nukkumaan. Eilen mies nukahti tyttö sylissä soffalle ja lopulta sain passittaa miehen nukkumaan ja itse menin tytön kanssa soffalle pötkölleen, minä nukahdin vauva ei vaan valvoi yksinään (tosin mun ja selkänojan välissä) ja mölisi siinä aikansa kuluksi.....

Olisko jollain jotain vinkkejä kun meillä on tää noku tilanne että minä kotona vauvan kanssa ja mies töissä..... on vaan sellainen tilanne että kun tytön kanssa kotiuduttiin sairaalasta niin mies oli mua ja vauvaa kohtaan hirmu huomaavainen ja tiskas ja touhus kotona mua avitellen.... nykyään se ei tee mitään..... iltaisin kun ruokaa pitäis laittaa niin sekin on yli voimaista hänelle.... harmittaa vaan kun nyt mä kaipaisin todellakin kotona apua kun on kuin pommin jäljiltä mutta ei niin ei=' (, meinaa jo itku tulla.....tai no eilen tulikin.....

Eilen sanoin että säkin voisit tehä vähän kotitöitä, mut tähän vastaus oli vaan " että kun vielä jaksais" ..... toisinaan hän vain ihmettelee että miks mä oon koko ajan väsy ja kärttyinen.....

No nyt häippäsen nukkumaan takas jos sattuis vahinossakaan mieli olee parempi kun herää.....*pyyhkii kyyneleitä silmistä*

Syyskukka ja Pikku Prinsessa

Vierailija
24/40 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo paljon paremmalla mielellä, kiitos teille :))) Eilen sitten tarkkailtiin poikaa ihan kympillä ja meistä se käyttäyty ihan normaalisti, tosin on laiskempi fyysisesti kuin siskonsa mutta jokainen ajallaan :) Silmistä siis tarkastetaan ettei miksei näkyny kunnolla punaheijasteet, mie en tiijä mistään mitään joten odottelen kutsua Taysiin tutkimuksiin. Eilen mies kävi katselemassa uusia sohvia uuteen kämppään ja mun piti mennä mukaan, mutta olin todella siinä mielentilassa eilen että jotkut sohvat EVVK, tässä on vähän tärkeempiä asioita nyt mielessä. No mies ei uskaltanu ostaa kun ajatteli saavansa haukut niskaan, oli ottanu valokuvat kyllä sohvista ja tehtiin valinta, ihanaa :) ajateltiin nyt uusia koko sisustus samantein.

Syyskukka! Älä todellakaan ota paineita kotihommista! Huomaat että pian sitä sietää jo aika paljonkin, meinaan sotkua jne :D Teette sitten yhdessä kun jaksatte. Tää alku on ihan jokaiselle kasvun paikka, uusi perheenjäsen tarvitsee sen oman aikansa ja perhe muotoutuu ihan uudelleen. Voimia teille! Täälläkin itketään harva se päivä, syystä tai ei :D

Lapset kutsuu, jaksuja kaikille :)

JMMK

p.s IHANAA KUN OLI SATANU LUNTA!:)

Vierailija
25/40 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme palkanneet siivoojan kerran kuussa tekemään perusteellisen siivouksen (4 h, noin 100 euroa). Meillä on 115 neliötä ja kaksi kerrosta. Lisäksi mä koetan pitää huushollin suhtsiistinä ja vapaana turhista tavaroista. Esikoinen on virikehoidossa ;) 3na päivänä viikossa, joten hänen sotkunsa jäävät minimaaliin.

Suosittelen siis siivojaa väsyneille mammoille, joiden miehet eivät ole luontaisia siivoojia.

Vierailija
26/40 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän sama tilanne, kun mies tekee fyysisesti raskasta työtä. Mutta me olemme nyt tehneet sopimuksen, että minä käyn 3 kertaa viikossa jumpassa, niinä päivinä kun ei ole jumppaa niin kun mieheni tulee kotiin, hän seurustelee neidin kanssa sen ajan kun minä laitan ruokaa ja vähän siivoilen. Jonka jälkeen mieheni menee suihkuun ja sillä aikaa laitan tytön valmiiksi ja lähdemme kauppaan tai jonnekkin kyläilemään tms. mutta pääasia että pois kotoa!

Ja kerran viikossa mies saa mennä yksin minne haluaa ja jumppapäivinä ennen jumppaa! Lisäksi sunnuntaiaamuisin mies herää tytön kanssa aamulla ja minä saan nukkua, mutta nyt kun alkaa vauvauinti niin varmaankin nukun sitten uinnin jälkeen, ja näin saan yhden aamun viikossa viettää sängyn pohjalla.IHANAA!!!

Mutta tämä järjestely elkoi meillä vasta kun neiti oli melkein 3 kk, kun mieheni ei uskaltanut olla kahdestaan ennen sitä.

Ria 4kk.

Vierailija
27/40 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiesus mikä yö!

No, Esikoistyttöä nukuttin sitte 2 tuntia kun uhma oli kova.

24.00 vauva söi ja jatkoi uniaan.

03.00 vauva heräsi syömään ja VALVOI 06 asti! Ei siis huutanut, katsoa killitteli kiinnostuneena pimeitä huoneita, ja kun yritin mennä nukkumaan itse niin kiljaisi aina 15 min välein seuraa itselleen. kun otin syliin niin taas oltiin ihan hiljaa ja vain katseltiin pää heiluen ja keikkuen mua ja maisemia! Omalla tavallaan söpöä mutta kun hiukan väärä vuorokauden aika.

No 6 nukahti siis jolloin Esikoinen kitisi ja halusi mun vviereen.

7 aikaan vauva sitten heräsikin syömään! niin, ruokailustahan oli jo 4 tuntia. 7.30 menin nukkuu ja esikoinen heräsi 8 aikaan ja huusi kiukkuisena ekan puol tuntia. olihan menny nukkumaan vasta 22.00 kun yritin 20 asti nukuttaa..

Nyt vauva nukkuu, ja Esikoinen katsoo bambia ja mulla on takana 2h yöunia. Väsyttäis,, ja pitäs siivota ennen kuin raumalle mennään, ja pakatakin tarttis

JMMK:

Kiva kun olet paremmalla mielellä jo

SYYSKUKKA:

Unohda siivous!

meilläkin kun mies lähti laivalle kuukaudeksi edellispäivänä, niin ajattelin ihan tylysti kyllä nyt antaa paikkojen hiukan repsottaa tänään ja vedota väsymykseen..

T:Neiti21+ prinsessa 1kk1pvä+Nea 1v6kk+

Vierailija
28/40 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vähän vatsavaivoista... Itse annoin tytöllemme ensin cuplatonii ja sitten vaihdoin disflatyliin ja neuvola suositteli maitohappobakteeri-jauhetta (en muista nimeä), mielestänki ne auttoi ainakin meillä! Melkein heti vatsavaivat loppuivat kun annoin sitä maotihappo-juttua (Paketissa oli kaksi pientä lasipulloa joissa jauhetta ja mittalusikka), sen jälkeen ei meillä ole kärsitty vatsavaivoista ja lopetin disflatylinkin!!! Mielestäni se oli ihana tuote!!! Sehän perustuu siihen, että vauvan maha ei välttämättä ole luonut riittävää bakteerikantaa vatsaan josta johtuu, että vatsa reagoi maitoon, mutta maitohappobakteerit luovat terveellisen bakteerisuojan vatsaan jotta vatsa kestää paremmin maitoa ja mahd. ruokavalion vaihtelua... (korvike/rinta) Minä uskon kyseisiin tuotteisiin ainakin ja toivon, että niistä olisi apua muillekkin!

Meillä tyttö on jo melkein 4kk ja kaikki hyvin! Yöt nukkuu kokonaan, päivät naureskelee, juttelee ja touhuaa. Ei itke turhia. Nyt kun saanut kahdella syötöllä Vellimaitoa, niin syöttäjä vuorokaudessa vain 4-5! Eikä maha ollut moksiskaan vellin aloittamisesta! (lieneekö maitohappobakteerit vaikuttanut siihenkin :) )

Meidän tytön rytmi oli siinä 2kk:n iässä kanssa sellainen että meni nukkumaan vasta 23-24.00, mutta 3kk:n tienoilla se muuttui itsestään ja nyt 5pvä vajaa 4kk ja menee nukkumaan joka ilta viim. 20.30 ja herää 6-7 aikoihin, syö ja vaihdetaan vaippa ja jutellaan vähän ja uni jatkuu n. 9.00 melkein 2h!!! Ja päikkärit 14.00 1½h ja viiden jälkeen vielä pienet tirsat (30min.) ja sitten jo yöunille!

Hm...sitten seksistä... Kun meillä on niin päin että loppuraskaudesta minun himoni olivat huipussaan eikä päässäni paljon muuta liikkunutkaan, mutta mieheni ei halunnut kun pelkäsi satuttavansa lasta tms. Synnytyksen jälkeen meni hetki ettei tehnyt mieli eikä asiasta edes puhuttu mutta nykyään on niin, että minä kyllä haluaisin ja olisin valmis milloin vain, mutta mieheni ei halua vieläkään... En tiedä järkyttikö synnytyksen näkemin vai se ajatus että minusta tuli äiti vai mikä, mutta kun ei niin ei! Ei sitä voi pakottaakaan, mutta jotain tässä nyt täytyy kohta jo keksiä!

Voimia kaikille kenellä ihan pieniä vauvoja! Ajatelkaa positiivisesti, meilläkin vasta/jo 4KK eikä tyttö voisi kiltimpi olla, vaikka alku oli hankalaa ja oli vatsavaivoja ja rytmi hakusessa, mutta uskokaa että se helpottaa kun vauva lähenee 3-4kk!!!

Ja vanha kansa sanoo, että vauva rauhoittuu kun se saa nimen ja tietää kuka hän on!!!

Vierailija
29/40 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Täällä on äiti saanut nukkua tulpat korvissa kaksi yötä ja uskotte varmaan, että olo on mahtava maanantaihin verrattuna. Pojilla on masuvaivat hieman helpottanut, kun aloitin taas maitohapot ja disflatyylin. Tosin eilen päivällä ruokaa piti saada jo 45min välein, Eli nälkähän niillä on ja ilm. sitä huutavat. aloitin sitten kokeilulla 100ml maitoa ja siihen 30ml porkkana-perunavelliä. Vauvat vaunuun ja ulos. Nukkuivat 3,5h putkeen ennen seuraavaa ruokailua.:) :) Jee Jee! Toivottavasti tämä ratkaisee itkemisen syyt. Muuten annoin taas pelkkää maitoa. kirjasin ylös ja pojat on syönyt yht. 22 kertaa yht. 1l/poika vuorokauden aikana. Tänään annoin nyt klo 10 aikaan vellimaito seoksen ja ajattelin samaa antaa illalla ennen yöunia. Jospa meidän perheessä saataisiin sitten nauttia pitemmistä unista :)

Esikoinen on taas keksinyt, että aina kun syötän vauvaa/vauvoja niin hän haluaa jotain. silloin ei kelpaa vastauksesksi kohta vaan alkaa riehumaan ja lyömään mua. Ihanaa 2v. uhmaa. Mutta periksi en anna, että kesken syötön alan häntä palvella, kun ei mitään oikeaa tarvetta/hätää ole.

Kiitos, kun kannaustitte mua maanantaina, oli kivaa huomata saavansa tukea kannassasisarilta :)

Iloista päivää ja paljon voimia sekä jaksamista teille!!!

pallomasu+ pojat huomenna 8vko. ja tyttö 2v. 2kk

Vierailija
30/40 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo paljon kerenny täällä keskittyä lukemaan, kun poika pitää mulle seuraa päivällä, eiku miten päin se nyt meneekään.

Meillä poika (7vk tänään) aloitti viikon kääntymällä selältä vatsalleen. Vahingossa tietty, mutta kuitenkin. Ja toisti sen eilen tiistaina taas. :D Naureskelua on paljon ja katse on entistä tarkkaavaisempi (minun mummoni sanoi, kun laitoin hänelle kuvan pojasta 3-viikkoisena, että onpas älykkään näköinen poika. Kehenkähän se on tullu?;)) Mitenkäs muilla edistytään?

Yöt menee edelleen sillä kahdella syötöllä ja yleensä poika nukahtaa heti syötön jälkeen. Vähän vaan huolestuttaa, kun poika syö vaan 5-10 minuutin pätkiä, päivällä joskus jopa 15 minuuttia. Tosin hän kyllä sitten syö 10-12 kertaa vuorokaudessa (ihme kun ei , kopkopkop, ole mahavaivoja). Kuinka usein ja kuinka pitkään teidän muksut syö?

Nyt täytyy käyttää tilaisuus hyväkseen (poika nukkuu) ja imuroida!

Päivänjatkoja!

Vierailija
31/40 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain kahdesti syöty lypsymaitoa pullosta tänään, muuten on TISUTELTU! ihanaa :D

Vierailija
32/40 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt alkaisi olla aikaa kirjoitella enemmän. Meillä ollaan annettu Disflatyliä viikon ikäisestä lähtien, pienetää ainakin paukuttelun voimakkuutta, ähinää on ollut aina, kakkaa tulee nykyisellään kerran vuorokaudessa. En meillä ainakaan huomannut mitään muutosta noissa masuvaivoissa, vaikka tyttö siirtyikin viikko sitten pelkkään tutteli plussaan, kun multa yksinkertaisesti loppui rintamaidon tulo kokonaan.

Onko muita joiden vauva olisi jo pelkällä korvikkeella?

Yöt alkoi mennä 3 viikon ikäisenä yhdellä syötöllä ja lähes kellon tarkkuudella, meillä ei onneksi neiti ole innostunut seurustelemaan yöllä. Voimia teille joiden vauvat teitä yöllä valvottavat. Meillä valvotaankin sitten päivät ja viihdyttäis sylissä. Muuten mennyt kivasti. Isukilta neidin hoitaminen sujuu hyvin ja olenkin käynyt aika paljon yksin lenkillä/hoitamassa asioita kaupungilla, se on ollut hyvin virkistävää.

Vierailija
33/40 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uskomaton yö (siis positiivisesti), typy nukahti yöunille klo 22, heräsi 04.30, söi ja vähän aikaa valvoskeli kehdossaan ja seuraavaksi herättiin 08.30 :)) Enpä muista koska olisin viimeksi nukkunut noin pitkät unet, kun loppuraskaudessakin nukkuminen oli heikkoa....

Meillä tuo nukahtaminen tuottaa tuskaa :( Nyt ollaan muutamana iltana tosin päästy ajoissa nukkumaan....kun usein on mennyt puoleen yöhön. Oon nyt muutamana iltana tehnyt niin, että imetän vauvan sängyssä (ja aikaa menee hurjasti) ja syömisen jälkeen isä on heijannut vauvan uneen makkarissa...aiemmin tehtiin kaikki tämä olkkarissa, missä oli vähän valoa ja tellu päällä, eikä onnistunut. Mutta nyt ollaan huomattu, että makkarin rauhassa ilman valoja onnistuu....siis ainakin muutaman kerran...ei vielä juhlita....

Taitaapi lähes kaikilla syysvauvoilla olla masuvaivoja....tylsää, niin täälläkin. Tosin nyt on ollut vähän parempi kausi menossa ja toivotaan, että jatkuukin näin....

Nyt typy heräsi...mukavaa päivää...

t.hope-a ja typy 7 vk

Vierailija
34/40 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kuuluu hyvää, vauva on nukkunut hyvin öitä, isommat hankaluudet on esikoisen kanssa, joka 4-vuotiaan innokkuudella koko ajan on äänessä ja kiukuttelee paljon ja pahoittaa mielensä herkästi... Onneksi hänellä alkaa seurakunnan kerho ensi viikolla =) 2 kertaa viikossa, 3 tuntia kerrallaan. Sitten on vielä kahtena iltana harrastusta, toisena jumppa ja toisena muskari... Kyllä 4-v. jo toden totta tarttee seuraa ja virikkeitä... Siis oman ikäistä seuraa myös ;)

" Kauhulla" odotan ensi viikkoa ja seuraavaa 3 kuukautta... Mies lähtee ulkomaille töihin 3 kk:ksi, tulee muutaman viikon välein käymään kotosalla... Miten pärjään vauvan, esikoisen ja ulkoilutusta vaativan koiran kanssa? Täytyy vaan härskisti käyttää sitten tuttuja ja sukulaisia hyödyksi ja pyytää apua! Ja ottaa päivän kerrallaan stressaamatta kodin siisteydestä sun muusta...

Jaahas, nyt esikoinen ja isi tais palata ajelulta, palataan!

Noppis ja poitsu kohta 5 vk ja tyttö 4 v.

Vierailija
35/40 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siispä eilinen aamu meni sitten siihen että kotona yksin itkin pahaa oloani (kuka ikinä tietä mikä yht äkkiä iski) kunnes soitin äidilleni ja pyysin häntä iltapäiväksi kanssani meille...eipä käynyt mutta sitten tulimme siihen tulokseen että minä tepsuttelin sinne...saimpahan jotain juttu seuraa ja äidin lohduttava olkapää on PARAS!! No mutta iltapäivään mennessä olinkin jo taas oma iloinen itseni=)

Päästiin myöskin eilen saunaan ja voi jumpe kun teki hyvää ja tyttökin tykkäs! Kotona sitten suoraan turvakaukalosta vaatteet pois ja tyttö sänkyyn, nukkui ehkä 5-10 minuuttia kunnes heräs....jäin sitten makkariin nukuttaa typykkää ja 11 aikaan se sitten jo nukahti ja mekin päästiin herra ties kuinka pitkään aikaan jo 11,30 nukkumaan!! aamulla heräsin 9 aikoihin ja tyttö olis jatkanut nukkumista mutta herätin hänet syömään ja vaipan+ulkovaatteiden vaihtoon, ja sen jälkeen kipitettiin kauppaa ja pinelle kävelylle!

Siis yhteenveto tuosta tekstistä: Eilen aamulla kurjaa, illalla hyvä fiilis ja paremman fiiliksen toi se että tyttö meni jo 11 nukkuu...tänään pienellä kävelyllä ja kauppailemassa.

Huih unohdin jo kokonaan että tänään tulee pappi käymään meillä kotona koska ristiäiset on jo sunnuntaina!! Pitääköhän sille keittää kahvia? Tai tarjoo jotain pullaa?? voi iik!!!!

Vaavi taitaa alkaa heräillä päikkäreiltä.... ollaan meinaten ruvettu vähän valvottaa neitiä päivisin jos vaikka se auttais siihen yö valvomisiin... toivotaan... ainakin autto eilen=)

Nyt kurkkaamaan kuinka vaavi voi ja alkaako tosiaan herätä jo nyt....

Syyskukka ja Pikku Prinsessa 6 vko

Vierailija
36/40 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan kylmä ulkona. Pitää oikeasti jo miettiä mitä laittaa vauvalle päälle. Käytiin aamulla kävelemässä kantoliinan kanssa ja piti tosissaan katsoa mihin astuu, kun oli niin liukasta. Pitänee hankkia sellaset mummo-raudat kenkiin :D

Vauvan elämä on kyllä yks mysteeri. Aina kun luulee oppineensa jonkun hyvän päivärytmin, nukutustekniikan tms. niin johan se lakkaa toimimasta. Oma äitini kyllä näin varoittikin.

Eilen illalla meillä ei oltais nukahdettu millään. Minä nukahdin vauvan viereen parikin kertaan ja aina kun heräsin niin tämä vaan killitti ja huitoi siinä vieressä. Joskus puolen yön aikaan vasta nukahdettiin. Ja tänään tyttö tekis mitään muuta kun nukkuis pienissä pätkissä ja söis joka välissä...hmm. Minkäs teet. Ei oikein viitsi huudattaakaan lasta nälkäisenä.

Voikohan vauvalla olla kasvukipuja? Mietin vaan kun tää tyttö kasvaa niin kamalasti pituutta (10cm/2kk). Itse muistan lapsuudesta että jalkoja kolotti kun kasvoi oikein vauhdilla pituutta.

Kuulumisiin

Auroora ja tyttö 8vko

Vierailija
37/40 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytettiin Sinnaa 2kk neuvolassa. Äiti meni sinne paniikin vallassa, että liekkö lapsi kasvanut tarpeeksi ja yllätys olikin suuri, kun painoa oli tullut vajaa 1,5kg kk:ssa. Käsittämätöntä. Minä oon ollut ihan paniikissa, että saako lapsi tarpeeksi ruokaa rinnasta, niin näkyy saavan. =)

Hirveästi oli tytöllä asiaa terkalle ja hän ihmettelikin, että onko tyttö noin seurallinen myös kotona. Vaatteet kun otettiin pois, niin pääsi pienellä itku eikä meinannut oikein rauhoittua. Nauroi terkka vaan, että ainakin tyttö ilmaisee mielipiteensä äänekkäästi ja että ääntä kyllä lähtee. :)

Onko teillä muilla vauvan kasvot kuivat nyt kun ilmat alkaneet viiletä? Meillä Sinnalla pikkuisen meinaa olla kuivat kasvot. Hirmu mielellään en kamalasti kuitenkaan laittais rasvaa ettei iho jää siihen riippuvaiseksi, mutta pakkohan siihen on kuitenkin jonkun verran laittaa. Itsellä kun on kokemusta tuosta, että kun kamalasti käyttää rasvaa, niin ei loppujen lopuksi voi olla lainkaan ilman.

Meillä tytön masuvaivat helpottaneet oikeastaan kokonaan. Kakka tosin tulee edelleen vain kerran viikossa ja sitä välillä pikkuisen itkeskellään. Terkka ehdottelikin Rela dropseja tehostamaan tuota suolen toimintaa. Silloin kun viimeksi kokeiltiin noita tippoja, tuli masu kipeämmäksi niistä, että tiedä sitten uskaltaisiko kokeilla!? Mutta voisihan noita yrittää, kun kuitenkin tytön suolisto ja masu on nyt kehittyneempiä, niin jospa niistä olisikin apua.

Voimia masuvaivojen kanssa edelleen taisteleville. Kamalaa se on katsoa kun toista sattuu ja kun vielä itse on väsynyt, niin tuntuu, että mikään ei ole hyvin. :( Mutta toivotaan, että menisivät pian ohi.

Taynaja ja Sinna 2kk

Vierailija
38/40 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pikkuinen on sairastellut. Viimeviikolla olimme ostolla sisällä neste ja antibiootti tipassa ja piuhoissa kuumeen takia, ja lämpöily vain jatkuu. Eilisen vietimme päivystyksessä, muta saimme luvan palata kotiin panadol suppojen turvin. Toivottavsti tauti ( mikä lie ) laantuu pian.

Vierailija
39/40 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei täälläkään kerennyt kirjoittelemaan. Se aika minkä tyttö nukuu niin menee siivotessa, tiskatessa, pyykätessä tai jotain muuta askarrellessa.

Meillä on nimenantotilaisuus jo nyt lauantaina ihan läheisille ja seuraavana lauantaina miehen kavereille ja heidän perheilleen. Nimi paperi on jo lähtetty tällä viikolla maistraattiin. Meillä kumpikaan ei kuulu kirkkoon joten tyttökään ei tule kuulumaan. Meillä tytön nimi oli valittuna jo aika aikaisin vaikka emme tienneetkään kumpi oli tulossa. pojan nimen kanssa olisiki sitten ollut jo vaikeampaa. Kolme kummia tulee kuitenkin tytölle ja tilasin kummipeperitkin netistä. Toivottavasti tulevat huomenna. Kakku on tilattuna, mutta muu tarjonta onkin vielä harkinnassa. Todennäköisesti kävelen pakastealtaalle ja ostan sielä pasteijoita yms ja paistan ne uunissa ainakin nyt viikonlopuksi. Ei viitsi ottaa stressiä tarjottavista.

Meillä kanssa on mahavaivoja, joslaittaa vaaka-asentoon, niin eikö kohta ala itku ja parku. Päästelee tytteli sellaisia paukkuja välillä. Aloitin rela-tipat eilen, joten katotaan onko niistä apua. Pitää kokeilla noita muitakin tippoja. D-vitamiinia aloitan antamaan varmaan ensi viikolla, joten kauhulla odottelen tuleeko niistä lisää mahavaivoja. ostin varmuudeksi toisetkin tipat tuonne laatikkoon.

Tytteli syö parin kolmen tunnin välein ensin rintamaitoa ja sitten tuttelia, kun ei jaksa vieläkään imeä pelkkää rintaa tarpeeksi kauan. Yritetään jos jossain viheessa riittäisi pelkkä rintamaito.

Meillä tytön on pakko nukkua omassa sängyssään, kun meillä on vain 1,5 leveä sänky johon ei oikein kolmea sovi. ihan hyvinon sinne nukahtanut *koputtaa puuta* illalla ja yösyömisen jälkeen. Päikkärit vedetään välillä sohvalla. Josko nyt uskaltaisi aloittaa tuon ulkona nukuttamisen. Tänään oltiinkin ekan kerran vaunuilla maanantain neuvolareissun jälkeen ulkoilemassa.

Paino oli noussut maanantaina jo yli syntymäpainon. Ihan kiva. Pituuttakin oli nyt 52,3 cm (syntyessä 49cm). Liekö mitattu syntyessä vähän alakantiin.

Nyt tytteli rypeaa vaatimaan ruokaansa. Eli palailen taas jossain vaiheessa.

j+beibi 2 vkoa

Vierailija
40/40 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 140cm sänky ja hyvin melkein 2kk siihen kolmestaan mahduttiin. Nyt tosin tyttö nukkuu omassa sängyssään yön, mutta aamulla otan tissille viereen ja tissittelyn jälkeen usein jatketaan kolmisteen vielä unia. =)

En tosin uskaltais pitää jos oltais kovia pyörimään, mutta kumpikaan meistä ei unissaan pyöriskele. Ja kyllä sen muutenkin aistii, että se vauva on siinä vieressä.