Koiranulkoiluttajat, uskotteko oikeasti, että paska katoaa hangessa?
Nyt on taas se aika vuodesta kun lumen alta paljastuu kasapäin koiranpaskaa. Ei kesällä ole sellaista. Ilmeisesti kesällä keräätte koirienne jätökset?
Mihin perustuu uskomuksenne, että koiranpaska liukenee lumihangessa olemattomiin? Olenko missannut jonkun kemiantunnin? :D
(tiedän että on myös teitä, jotka keräävät lemmikkienne jätökset oli vuodenaika mikä tahansa)
Meidän kylässä on tällä hetkellä sellaiset paskabulevardit että huhhheijaa. Metrin välein saa väistellä liukumiinoja.
Selittäkää tämä ilmiö, kiitos.
Kommentit (122)
hengenvaarallista loismatoa, kuten koirat. Koirat levittävät sitä sitten paskassaan ja se leviää sieniin ja marjoihin. Ja hups, naapurin pph.n lapset käy lähimetsässä marjaretkellä ja niin pääsee näppärästi kakaroista eroon kun ne kupsahtaa.
sulavat ja liukenevat tosi nopeasti maastoon...miettikää nyt vähän. Koira on eläin - metsissä elää eläimiä; susia, kettuja, oravia, hiiriä...Myös koiranpaska sulaa ja lannoittaa maatamme ihan kuten luonnossa villeinä elävien eläinten ulosteet. Koettakaa kestää se hetki, kun ne pökäleet ovat näkyviä!! Ei se kestä kauaa. Hienoa on, että ihminen sontii pönttöön ja sieltä paskat ohjataan tuhoamaan ja haittaamaan ympäristömme toimintaa. Jos tehtäisiin oikein, nekin jätteet hyötykäytettäisiin! Lukekaapa vaikka tämä: <a href="<a href="http://www.huussi.net/tietoa/pdf/Anja_Weckman.pdf" alt="http://www.huussi.net/tietoa/pdf/Anja_Weckman.pdf">http://www.huussi.net/tietoa/pdf/Anja_Weckman.pdf</a>" alt="<a href="http://www.huussi.net/tietoa/pdf/Anja_Weckman.pdf" alt="http://www.huussi.net/tietoa/pdf/Anja_Weckman.pdf">http://www.huussi.net/tietoa/pdf/Anja_Weckman.pdf</a>"><a href="http://www.huussi.net/tietoa/pdf/Anja_Weckman.pdf</a>" alt="http://www.huussi.net/tietoa/pdf/Anja_Weckman.pdf</a>">http://www.huussi.net/tietoa/pdf/Anja_Weckman.pdf</a></a>
ja tarttunut koiriin. Luonnonvaraiset eläimet levittävät loista edelleen, mm. juuri marjojen ja sienien välityksellä.
tämä ketju taas osoittaa asian, jonka olen jo kauan aikaa sitten todennut. Ne koiranomistajat jotka todella jättävät koiransa ulosteet yleisten kulkuteiden varsille ja jopa keskelle tietä ja ovat vain normaalia yksinkertaisempaa porukkaa, ajattelemattomia, laiskoja, tyhmiä ja helvetin itsekkäitä.
Ei voi muuta todeta. Itsenne tässä vain tyhmiksi teette kommentoimalla tuohon tyyliin...
Aina kun näen jonkun paskottavan tai kusettavan koiraa tien poskessa ilman että kerää jälkiä ajattelen, että onpa tyhmä ja epämiellyttävä ihminen....
Jopa koirani Rothwayleri Tom on sinua älykkäämpi. Hän ei räksytä turhaan turpaansa vaan toteuttaa uhkauksensa. Sinä et ole mitään, et voi arvostella muiden älykkyyttä pelkästään kakkaamisen perusteella!
Jopa koirani Rothwayleri Tom on sinua älykkäämpi. Hän ei räksytä turhaan turpaansa vaan toteuttaa uhkauksensa. Sinä et ole mitään, et voi arvostella muiden älykkyyttä pelkästään kakkaamisen perusteella!
Hei lisää! Mä repeilen täällä! :D
t:Tom Rothwayleri -fani
Ymmärtäisitte tämän, jos kunnallista puhtaanapitoa ei olisi.
Totta vie meillä lapset ymmärtävät, ettei kevyenliikenteen väylillä/pyöräteillä pientareilla kirmailla, mutta - KIROSANOJA - viheralueetkin ovat ylläreitä täynnä vuodenajasta riippumatta.
Miten luulette että koirat menisivät aina metsään asioille , niinkuin hirvet yms ? Ihmiset vaan rakentaa kaikkialle taloja ja ei siellä kaupungissa ole yleinsä lähellä mitään metsää minne koira viedä.
mutta ei ne laiskurit vie niitä koiriaan sinne, koska on niin paljon helpompaa paskattaa se koira siihen nurkalle.
Mutta turhaan noitten kakkojen takia pulssiaan nostamaan, sillä sitä paskaa tulee olemaan aina ja ikuisesti eikä se tällä valittamalla maailmasta lopu. Ei tämä riesa nyt kovin montaa viikkoa kestä, sitten tulee kevät ja sateet huuhtoo ne paskat mennessään. Enemmän minua ärsyttää se, että joutuu asumaan noitten vajakkien kanssa samassa taloyhtiössä, ja nuo kastemadon älykkyydellä varustetut ihmiset ovat mukana päättämässä mm saman talon asioista. Hyi! Ja vähänkö ne rakit haisee!!
Helvetti, mulla on tärkeämpääkin mietittävää, kuin että katoaako joku paska hankeen.
juuri se syy miksi paskoja ei kerätä."Ihan sama" ja "MINÄ, minä, minulla"!
Katsoinpas taas tätä ketjua.
Arvaapa mitä: minulla on koira ja kerään tunnollisesti joka kikkaran pussiin ja pussin pudotan lähimpään roskikseen. Saman olen opettanut lapseni tekemään, kun kenkittävät koiraa.
Mutta, yllätys yllätys, en jaksa stressata päätäni sillä, että tienpielet ovat toisten koirien kakkoja täynnä. Mua ei oikeasti kiinnosta, katoaako se paska johonkin vai noukkiiko joku sen. En voi ymmärtää, että joku näkee vaivaa koiranpaskasta.
Miksi sitten kerään itse? No, se lukee siellä kaupungin järjestyssäännöissä ja tykkään tehdä niin kuin kuuluu tehdä ja kuten odotetaan. Ei se ole iso vaiva kerätä sitä paskaa roskiin. Mutta pakko myöntää, että mulle on aivan helvetin sama, onko sitä siellä tien varressa vai ei. Enkä tajua ihmisiä, jotka näkevät hirveän vaiva siitä valittamisesta. Eikö teillä hyvä ihme ole elämää?
Helvetti, mulla on tärkeämpääkin mietittävää, kuin että katoaako joku paska hankeen.
Arvaapa mitä: minulla on koira ja kerään tunnollisesti joka kikkaran pussiin ja pussin pudotan lähimpään roskikseen. Saman olen opettanut lapseni tekemään, kun kenkittävät koiraa.Mutta, yllätys yllätys, en jaksa stressata päätäni sillä, että tienpielet ovat toisten koirien kakkoja täynnä. Mua ei oikeasti kiinnosta, katoaako se paska johonkin vai noukkiiko joku sen. En voi ymmärtää, että joku näkee vaivaa koiranpaskasta.
Miksi sitten kerään itse? No, se lukee siellä kaupungin järjestyssäännöissä ja tykkään tehdä niin kuin kuuluu tehdä ja kuten odotetaan. Ei se ole iso vaiva kerätä sitä paskaa roskiin. Mutta pakko myöntää, että mulle on aivan helvetin sama, onko sitä siellä tien varressa vai ei. Enkä tajua ihmisiä, jotka näkevät hirveän vaiva siitä valittamisesta. Eikö teillä hyvä ihme ole elämää?
Kyllä mulla helvetti on elämää, saatana!
Ulkoilen paljon lasteni kanssa. Ja vittu miten minua ärsyttää, kun puolet ajasta ulkoillessa menee siihen että muistutan ja tarkkailen ympäristöäni paskan varalta, ettei tarvitsisi pestä pyykkiä, joka vitun päivä. Se haisee ja tahraa rappukäytävät. Tajuatteko miten vaikea taaperon on pysyä pystyssä. Se on paskassa polvia myöten, niin on täynnä tiet, pihat ja puistot.
Olisi rentouttavaa ulkoilla siten ettei tarvitsi stressata lapsia ja itseä koirien paskoista. Ei minuakaan haitannut paskat ennen lapsia. Nyt ymmärrän mikä riesa ne on. Eihän ne lapsettomat välitä mihin koiransa paskovat, kunhan oma piha on puhdas.
T: Kovanyrkkinen isä
Liiallinen hysterisointi tästä koirankakka-asiassa on turhaa ajan- ja energianhukkaa. Jotkut ei vaan opi. Kannattaa myös muistaa, että meitä vastuullisiakin koiranomistajia on. Eli ei kannata leimata koko porukkaa laiskoiksi ja tyhmiksi.
Itse näin koiran omistajana toivoisin, että vähintään niiden keskikokoista koiraa isompien koirien omistajat viitsisivät vaivautua koiransa ulosteiden suhteen, edes vähän. Siitä on vitsit vähissä kun tanskandogin tai irlannin susikoiran kokoinen jättiläinen murjaisee valtavan haisevan p*skan keskelle tietä.
Pikkukoirien ulosteiden kanssa pystyy elämään, mutta siinä vaiheessa kun tuotos on isompi kuin ihmisen jätös ja se jätetään keskelle tietä, tulisi tuosta teosta suoraan sakottaa. Itse olen koirallinen ihminen, joka kerään kakat pussiin. Kyllä monesti pistää vihaksi, kun saa oman koiransa torttujen lisäksi pussittaa samankin lenkin aikana useita muidenkin koirien ulosteita. Ja samalla tavallahan ne koirienkin tassut likaantuvat keskelle tietä jätetyistä auringon pehmentämistä kakoista! Ei tässä kärsi ainoastaan lapsiperheet vaan samalla tavalla myös ne tunnolliset koiraperheet.
Arvaapa mitä: minulla on koira ja kerään tunnollisesti joka kikkaran pussiin ja pussin pudotan lähimpään roskikseen. Saman olen opettanut lapseni tekemään, kun kenkittävät koiraa.Mutta, yllätys yllätys, en jaksa stressata päätäni sillä, että tienpielet ovat toisten koirien kakkoja täynnä. Mua ei oikeasti kiinnosta, katoaako se paska johonkin vai noukkiiko joku sen. En voi ymmärtää, että joku näkee vaivaa koiranpaskasta.
Kyllä mulla helvetti on elämää, saatana!
Ulkoilen paljon lasteni kanssa. Ja vittu miten minua ärsyttää, kun puolet ajasta ulkoillessa menee siihen että muistutan ja tarkkailen ympäristöäni paskan varalta, ettei tarvitsisi pestä pyykkiä, joka vitun päivä. Se haisee ja tahraa rappukäytävät. Tajuatteko miten vaikea taaperon on pysyä pystyssä. Se on paskassa polvia myöten, niin on täynnä tiet, pihat ja puistot.Olisi rentouttavaa ulkoilla siten ettei tarvitsi stressata lapsia ja itseä koirien paskoista. Ei minuakaan haitannut paskat ennen lapsia. Nyt ymmärrän mikä riesa ne on. Eihän ne lapsettomat välitä mihin koiransa paskovat, kunhan oma piha on puhdas.
T: Kovanyrkkinen isä
Ota nyt hyvä ihminen vähän sitä "omaa aikaa" tai jotain. Kuulostat aivan hermorauniolta.
Tai silitä koiraa. Se laskee verenpainetta.
Näin paljon koiranomistajia ei ole missään maailman kaupungissa kuin suomessa.Ulkomaalaiset aina ihmettelevät että onpas yksinäistä kansaa kun on näin paljon koiria.Muutenkin koiran paskaa jokapuolella.
Näin paljon koiranomistajia ei ole missään maailman kaupungissa kuin suomessa.
"Missään maailman kaupungissa kuin Suomessa"?
Tiedoksesi, Suomi on kuules maa, ei kaupunki. Ja mihinkähän perustat väitteesi? Monissa suurkaupungeissa on huomattavasti Suomen kaupunkeja suurempi koiratiheys...
Eiköhän riitä todisteeksi. Kyllä ne paskaperseet pitää saada kuriin. Kansalaiset ilmiantajiksi. Paskaperseet pilaavat kunnon ulkoiluttajien maineen.
Meidän koira paskoo lähes poikkeuksetta ojan pohjalle tai puskaan. Enkä todellakaan lähde niitä paskoja sieltä noukkimaan. Jos ne sellaisessa paikassa likaavat lapsienne vaatteet niin siinä tapauksessa on syytä vilkasta peiliin että kuka vanhempi antaa lapsensa talsia rämisesssä ojassa kaiken lian ja paskan keskellä.
Meijän koira on oppinu että pissaa ja kakkaa pidätetään niin kauan kunnes poistutaan piha alueelta. Ehkä ne paskat häiritsee, mutta niistä kuseista valittamisesta en kyllä ymmärrä.
Asiasta en ole oikeestaan mitään mieltä. Mua ne koiranpaskat siellä ei häiritse, mutta toisaalta ei mua häiritse sen valittajatkaan.
ja yksinkertaisia ihmisiä... Ei ne vaan tajua ettei paskan paikka ole puistoteillä, keskellä jalkakäytävää, leikkipuistossa, toisten kotipihassa jne.
Kun ei aivot toimi niin vaikea odottaa että ymmärtäis oikean ja väärän eron.
Tää rotwaileri Tomin omistaja oli kyllä kans yksi vähämielinen... Siis todellako!?!? Lasten kanssa ei kuulu kulkea yleisillä teillä ja kulkuväylillä ja koirien kanssa kuuluu... eli summa summarum koiran oikeuden menee lasten oikeuksien edelle!?
Lapsi on siis lemmikki eläintäkin alempi tapaus... Lapsi ei saa kulke puistossa ja kävelytiellä äitinsä kanssa kauppaan, kerhoon, postiin, päiväkotiin tai muuallekaan... Se on vaan teleportattava itsensä leikkipuistoon? tai kas kun siellä leikkipuistoissakin on paskaa! ONKO SE MUKA OIKEIN!? Kertokaa koiran omistajat millä tavalla se on oikein että leikkipuistoissakin on paskakasat?
Mikään paikka ei ole pyhä koiraansa paskattavalle ihmiselle (onneksi niitä fiksujakin on) joten paskakasoja on myös omakotitalo alueilla ihmisten kotipihassa!!!! HALOOO!!! Eikö se oma kotipihakaan ole vapaata aluetta jossa ei tarvitse väistellä paskaa???
Ei tarvitse olla edes kävelemään opetteleva lapsi kun 1-6v lapsi on vielä monesti varomaton askelmissaan. Aina ei tajuta katsoa mihin astutaan ja seurataan liikkuessa myös liikenteitä, vastaantulijoita ja varotaan pyöriä yms. JA kun jalkakäytävällä on paskakasoja puolen metrin välein reunassa ja keskellä 2km kävelymatkan ajan niin ei se saatana sentään ole laiskuutta olla valvomatta lastaan vaan se on sulaa mahdottomuutta. On silkkaa tuuria jos selviää kotia 3 laspen kanssa kaikilla kengänpohjat puhtaana.
Ah ja kun parhaimmillaan kävellessä voidaan katsoa maisemia, kukkia... keskustella ja bongata oravia niin nyt voi kulkea 2km tuijottamalla ja haistamalla paskaa kaiken aikaa.
Ei täyjärkinen puolustele asiaa. Täysjärkinen ohjaa koiransa sivummalle tekemään jätöksensä jos pussia ei jakseta kantaa mukana. Ei ne yleiset kulkuväylät todellakaan ole koiran paskatusta varten. Ne on sitä varten että ihmiset liikkuvat paikasta toiseen! LAPSI ON IHMINEN JA KOIRA ELÄIN! Koiran omista ilmeisesti idiootti...
Ei pidä paikkaansa!
Talvellahan elimistön tuote ei hajoa, se peittyy lumeen.
Mutta kun kevät tulee ja kasat sulaa, kakka myös löystyy ja hajoaa.
Kesällä taas ruoho kasvaa ja madot yms ötökät hajoittaa ulosteita. Ei niitä kukaan siivoa. Korkeintaan joku suihkuttaa ihmisen/eläimen jätteen ja ongelma on ratkaistu.
Meillä koira kakkaa ennen pihasta lähtöä. Näin jaksaa ulkoilla alueelle joka ei ole hoidettu.
T. eräs, jonka miehen joulukuussa tekemä oksennus tullut pihassa näkyviin.
että kerään oman koirani kakat aina pois, muiden tekemisistä ja tekemättömyyksistä en voi mennä vastuuseen tai ottaa itselleni taakkaa.
Tähän minäkin haluan vastauksia teiltä vastuuntuntoisilta koiran omistajilta jotka ette kerää paskoja!
Kyllä on kauniin näköistä kävellä metsässä paskan keskellä. Saati kotipiirissä kun ruskeaa ulostetta keltaisten läikkien keskellä on pitkin pientareita!
Tämähän johtuu ihan siitä, että koiran kakki maatuu oikeasti todella nopeasti, mistä syystä kesäisin niitä läjiä ei näy niin paljon. Talvella kikkareet jäätyvät ja säilyvät niin kauan kunnes kelit on plussan puolella ja lumet sulanu, joten lumien sulaessa sieltä paljastuu aina vain lisää paskaa kunnes ne maatuvat pois.
Eli ei ne läjien jättäjät kerää kesälläkään niitä pois. Minäkin voin sanoa, että VIHAAN sitä näkyä kun valkoisilla tien varsilla on läjäpäin paskaa ;(
kun katselin sulavia lumikasoja. Ei minulla ole koiria vastaan mitään, mutta omistajien pitäisi suorittaa jonkinlainen koulu, ennenkuin saa ottaa koiran. Kyllä niin ajattelematonta porukkaa löytyy koiraihmisistä, että laittaa miettimään heidän älykkyysosamääräänsä...
tämä ketju taas osoittaa asian, jonka olen jo kauan aikaa sitten todennut. Ne koiranomistajat jotka todella jättävät koiransa ulosteet yleisten kulkuteiden varsille ja jopa keskelle tietä ja ovat vain normaalia yksinkertaisempaa porukkaa, ajattelemattomia, laiskoja, tyhmiä ja helvetin itsekkäitä.
Ei voi muuta todeta. Itsenne tässä vain tyhmiksi teette kommentoimalla tuohon tyyliin...
Aina kun näen jonkun paskottavan tai kusettavan koiraa tien poskessa ilman että kerää jälkiä ajattelen, että onpa tyhmä ja epämiellyttävä ihminen....