Nyt äänestetään (lapset yksin kotona)
Onko OK, jos äiti lähtee harrastukseen tunniksi ja sinä aikana isä käy kaupassa ja on poissa noin 20 min, kun lapset 6 v ja 7 v sinä aikana yksin ulkona. Etenkin mietin tuota ulkona oloa, vaikka tarpeen tullen ovi on auki niin, että pääsee esikoisen kännykällä soittamaan isälle, jos tarvis. Sisälle jättämistä ko. ajaksi olemme vasta hiljattain alkaneet opetella, kun esim. mies matkoilla ja minun pitää hakea kaupasta ruokaa tms.
Meillä vanhemmilla asiasta erilainen näkemys...
Kommentit (6)
niin pikkuhiljaa voi treenata just noita 20 min pätkiä. Jos taas menee vasta eskariin syksyllä, niin ei sitten.
alle kouluikäistä yksin, tai sisaruksen kanssa jos ovat melkein samanikäisiä.
2:lle: Itse olen jättänyt lapset kotiin kaupassakäynnin ajaksi ensimmäistä kertaa silloin, kun molemmat ovat olleet sairaina monta päivää ja on pitänyt saada ruokatäydennystä, ja siis mies matkoilla (lapset sairastuvat tietty aina juuri silloin).
Kun esikoinen sai kännykän, käyn kaupassa nykyään joskus yksin silloinkin, vaikka kaikki olisivat terveitä. Olen ensin kysynyt heiltä, haluavatko he tulla mukaan, mutta jos he ovat mieluummin jääneet kotiin (vaikka pitkän tarha- tai koulupäivän päätteeksi), olen antanut heidän tehdä niin.
Mutta palattuani tänään harrastuksesta ja kuultuani, että mies oli jättänyt lapset yksin ulos siksi aikaa, olen loppupäivän murehtinut, mitä kaikkea olisi voinut tapahtua. En tykännyt yhtään ja sanoinkin sen, mutta mies ei suostu näkemään asiassa mitään kyseenalaista.
Niin, ja 6-vuotiaamme on vasta 6 v täyttänyt.
Että 7-vuotiaanko jättäminen yksin pihalle siksi aikaa olisi OK? Hän täyttää kesällä 8.
Mä en kyllä itse uskaltaisi jättää häntäkään, mutta äsken miehen kuultua av-äänestyksen tuloksen, hän myönteli, että OK, seuraavalla kerralla 6 v saa jäädä sisään ja 7 v ulos.
Mä en taida kohta uskaltaa lähteä tästä mihinkään vahtimasta, jos meillä on näin erilaiset käsitykset siitä, mikä on hyväksyttävää.
että joku naapuri on tietoinen siitä, että lapset ovat keskenään.
Miksi ei isä voi ottaa lapsia kauppaan mukaan?
Miksi sinäkään et muuten voisi ottaa lapsia mukaan kauppaan?