G: Törmäät pimeällä parkkipaikalla toiseen autoon. Kukaan ei näe.
Kommentit (26)
omatunto soimaisi, jos lähtisin lipettiin. Siis laittaisin lappuun yhteystiedot sekä kuvaisin tarkasti kaikki toiseen autoon tulleet vauriot - ei sitten tulisi kiistoja siitä, mitä on korjattu.
Rehellisyys maan perii.
nim. todennut liian usein että rehellisyys ei maata peri. Mitä hyötyä olla itse kunniallinen, kun kukaan ei ole sitä itseäsi kohtaan?
Ja jäisin odottamaan. Mutta jos olisi kiire, niin kuvaamisen lisäksi jättäisin yhteystietoni.
niin jättäisin kyllä lapun auton tuulilasinpyyhkijöitten alle, mihin laittaisin yhteystietoni ja pahoitteluni siitä, että töppäilin.
Niin sika en ikinä olisi, etten ottaisi vastuuta omista mokistani.
jos reitti on vapaa,kaasutan tieheni.
Ja jäisin odottamaan. Mutta jos olisi kiire, niin kuvaamisen lisäksi jättäisin yhteystietoni.
Pitäisi kuvata kaikki vastapuolen autolle aiheutuneet vauriot. Koska, jos olisi oikein törkeä tyyppi vastassa, niin se voisi alkaa väittää että se-ja-sekin aiheutui tästä.
kameroita missään, niin ajaisin tieheni. Niin usein on omaa autoani kolhittu ja naarmutettu eikä tekijöitä koskaan missään, että rehellisyys ei tosiaankaan maata peri.
Törmäät pimeällä parkkipaikalla toiseen autoon. Kukaan ei näe.Mitä teet?
kävi noin, viime Joulun alla :/ Ei ois varaa maksella tuollaisia vahinkoja, mutta minkäs teet...
Jätin lapun, missä kerroin tapahtuneen ja jätin yhteystietoni.
Seuraavana päivänä omistaja soitti. Kiitteli rehellisyydestä ja toivotti hyvät joulut???????
Se oli mersu ja keulaan jäi kunnon lommo!!!
En voi vieläkään käsittää ettei vaatinut mitään??? Kai se mies heltyi joulun alla? Tai sitten ei ollu pikkurahan puute?
Uskomaton mäihä!
yhteystietoni. Olin sitten köyhä tai en, olen vastuullinen omista teoistani.
Köyhyydellä pois ajamisen oikeuttaminen on naurettava ajatus, sillä vastapuolihan voi olla vielä köyhempi.
Itse homman, molempien vahinkojen kattamisen, voi hoitaa vakuutuksen kautta ja maailma tuskin siihen kaatuu.
Jos taas ajaa pois paikalta, joutuu kärsimään itsekin omat vahinkonsa 1:1, mutta jättää myös vastapuolen samaan tilaan.
Aika röyhkeää olisi ajaa pois. Toivoisin, että aina kun näette tilanteen jossa tekijä ajaa pois paikalta käräyttäisitte sen kusipään poliisille.
Ei ois varaa maksella tuollaisia vahinkoja, mutta minkäs teet...
ei ole varaa maksaa vahingon sattuessa vakuutuksen omavastuuta ja pudonneita bonareita, ei pidä ajaa autoa.
Ei ois varaa maksella tuollaisia vahinkoja, mutta minkäs teet...
Jos ei ole varaa maksaa vahingon sattuessa vakuutuksen omavastuuta ja pudonneita bonareita, ei pidä ajaa autoa.
Kaikesta voi sopia, ei mulla ole varaa sairastellakkaan, mutten silti elä kuplan sisällä ;)
Soittaisin mun tutulle autokorjaamolle " millon sulla ois aikaa kattoa mun auto". Mutta joo, kuvaisin vahingot ja ottaisin yhteyttä omistajaan tai jättäisin lapun ja tietoni siihen. Sitä vartenhan autossa on vakuutukset :P peltiä saa aina uutta.
kerran ahtaalla parkkipaikalla sulloin lasta autoon ja avasin oven liian kauas ja se kosketti hieman toisen auton kylkeä. Siihen jäi n. 20cm mittainen oman autoni värinen viiru mutta ei siis lommoa onneksi. Se oli iso musta uusi citymaasturi ja itsellä kirkkaanoranssi ruosteinen pikkuauto, joten vastapuolella varmaan rahaa maalauttaa se, niin jatkoin kun en olisi huomannutkaan ja ajelin pois...
Onneksi mieheni ei ollut mukana sillä hän on niin yltiörehellinen että olisi varmaan halunnut jättää jotain yhteystietoja...
Uskon että rehellisyys maan perii. ei ehkä suoraan, mutta rehelliset, korkeamoraaliset ihmiset on varmaan elämässään onnellisempia ja tasapainoisempia kuin löyhämoraalinen roskaväki, joka ei kunnioita muita ja jolla ei ole aihetta kunnioittaa edes itseään vilpillisyyden vuoksi.Lisäksi uskon siihen, että hyvä käytös palkitsee elämässä pitemmän päälle ja epärehellisyydestä rangaistaan tavalla tai toisella.
kerran ahtaalla parkkipaikalla sulloin lasta autoon ja avasin oven liian kauas ja se kosketti hieman toisen auton kylkeä. Siihen jäi n. 20cm mittainen oman autoni värinen viiru mutta ei siis lommoa onneksi. Se oli iso musta uusi citymaasturi ja itsellä kirkkaanoranssi ruosteinen pikkuauto, joten vastapuolella varmaan rahaa maalauttaa se, niin jatkoin kun en olisi huomannutkaan ja ajelin pois...
Onneksi mieheni ei ollut mukana sillä hän on niin yltiörehellinen että olisi varmaan halunnut jättää jotain yhteystietoja...
kävi kerran kutakuinkin niin, että minulla oli laina-auto, kutakuinkin juuri tuollainen. Ja sitten parkkipaikalla joku oli raapaissut kylkeä. Minähän sen jouduin tietenkin maksamaan auton omistajalle, kun jäljen jättäjä ei vaivautunut mitään yhteystietoja jättämään.
Kyllä syötiin muutama kuukausi kauravelliä.
Uskon että rehellisyys maan perii. ei ehkä suoraan, mutta rehelliset, korkeamoraaliset ihmiset on varmaan elämässään onnellisempia ja tasapainoisempia kuin löyhämoraalinen roskaväki, joka ei kunnioita muita ja jolla ei ole aihetta kunnioittaa edes itseään vilpillisyyden vuoksi.Lisäksi uskon siihen, että hyvä käytös palkitsee elämässä pitemmän päälle ja epärehellisyydestä rangaistaan tavalla tai toisella.
se minusta välillä tuntuu, että asia on päinvastoin. Mulla on monesti ollu enempi haittaa tästä "yltiö" rehellisyydestä.
En osaa oikeen valehdella, musta näkee sen kilometrien päähän :/
Toivottavasti tästä on joskus es hyötyä...
kävi kerran kutakuinkin niin, että minulla oli laina-auto, kutakuinkin juuri tuollainen. Ja sitten parkkipaikalla joku oli raapaissut kylkeä. Minähän sen jouduin tietenkin maksamaan auton omistajalle, kun jäljen jättäjä ei vaivautunut mitään yhteystietoja jättämään.
Kyllä syötiin muutama kuukausi kauravelliä.
kun kirjoitit tuon sun näkökulmas =) Näitä juttuja tulee aina mietittyä kun jotain sattuu. Ei anna omatunto periksi.
se minusta välillä tuntuu, että asia on päinvastoin. Mulla on monesti ollu enempi haittaa tästä "yltiö" rehellisyydestä.
Jos kaikki olisivat rehellisiä, kantaisivat omat vastuunsa ja tekojensa seuraukset, olisi maailma oikein mukava paikka elää.
Se että jokut kusipäät tekevät ja rellestävät, saavat aikaan henkistä ja rahallista vahinkoa tarkoituksella tai tahattomasti eivätkä kanna mistään mitään vastuuta, on aika kohtuutonta muita osapuolia kohtaan.
Minusta on erityisen törkeää, että se kansanluokka joka elää eniten muiden, eli työtä tekevän kansanosan varassa, ei edes vastaa niistä vahingoista joita aiheuttaa käytännössä elättäjilleen, vedoten siihen ettei ole varaa.
Ottaisivat vastuun elämästään, niin elämä olisi monellakin tavalla paljon helpompaa.
joku on törmännyt minuun.
Köyhä.