Millaisia kaverilahjoja olette synttäreillä antaneet?
Tai mitä lapsesi on saanut?
Ovatko lapset tykänneet?
Kommentit (8)
meillä ei tasan oteta käyttöön mitään kaveri lahja juttua,sii elämä mitä shaissee! Ihan outo ajatus että lapsella on synttärit ja hän saa silloin lahjoja(jotka eivät ole pääasia) niin pitää antaa myös kavereille että kellekkään ei tule pahamieli:D Mun lapsuudessa ei KELLÄÄN ollu tollasta tapaa ja synttärit oli aina riemukkaita juhlia eikä kukaan pahoittanut mieltään, koska ymmärsimme että nyt kaverin suuri juhla päivä, minun oli juuri tai tulee kohta! gurling vanhemmuutta tässäkin?? -äippä23v
Lahjat annetaan sille jolla on synttärit. Vieraat saavat hyvää syötävää ja juotavaa. Sekä huolehditaan siitä, että jokainen vieras tuntee itsensä tervetulleeksi ja hänellä on mukavaa ja hauskaa juhlissa.
Ihan älytöntä tollainen että vieraillekin annetaan lahjoja. Minkä takia? Kiitokseksi kun tulivat juhliin? Siksi, etteivät muuten tulisi? Sitten saisivatkin jättää tulematta.
Jotka eivät tulisi lahjomatta, eivät edes olisi mitään oikeita kavereita. Aargh!
meinannut tajuta tätä avausta :)
Mutta joo, ei ole onneksi meidän piireissä tapana annella kaverilahjoja synttäreillä. Tai jotkut antaa (tarraa, tikkaria, pikkukrääsää) mutta me ei. Me pidetään synttärit kalliisti Hoplopissa, Huimalassa, keilahallissa tai MegaZonessa ja siinä on vieraille tarpeeksi, enää en pikkukrääsää mukaan anna. Enkä itsekään arvosta sitä jos lapsi tuo lisää turhaa kamaa kotiin, sellaista, jolla ei mitään tee.
- pieni namipussi tai esim. tikkari+laku+purkka
- pieni yllätys esim. kynä/pinnit/superpallo/muovidino tms.
ja printattu yhteiskuva ;)
Näin, koska onginta on se sankarin ykköstoive aina vaan!
no ei taida olla yleisiä. Yksiltä synttäreiltä lapsi sai pienen menopelin, joka on ollut todella mieluinen, yksi suosikkileluista ehdottomasti.
Itse vastustan krääsää mutta idea on silti ihan kiva, olen jopa miettinyt olisiko meilläkin 2v synttäreillä jotakin tällaista.
Kun ekalla pidettiin synttärit: teimme itse kangaspussukat, joihin panin sitten pienen kortin, kynttilät ja kiiltokuvan, ehkä jotain muuta (en muista). Viimeksi oli purkkaa, rusinapaketti ja jotain muuta (kumma kun ei muista). Muilta on saatu lähinnä karkkia. Me ei tykätä siitä yhtään, koska lapset eivät saa meillä karkkeja eli kaverisynttärit opettavat lapseni syömään karkkia. Todellakaan emme halua karkkia. Joskus on karkin lisäksi ollut kynää, vihkoa.
Meillä tämä oli synttärisankarille itselleen tärkeää. En antaisikaan, jos hän ei itse niin olisi siitä innoissaan. Toisaalta se on minusta silleen reilua, että kaikkia kavereita ei tule kutsuttua vastavuoroisesti eikä näitä perheitä tunne, niin tulee annettua molemmin puolin.
Pojan 7v synttäreillä annettiin ilmapallot. Lapset oli 4-7 vuotiaita ja kaikki tykkäsivät. Omat lapset roudaa kaverisynttäreiltä kotiin yleensä kaikkea ihme pilipali krääsää tai karkkia.
ja on tullut star wars pehmoleluja, juomapulloa, otsalamppuja, legoja, dinoja jne
Ja jokainen lahja ollut mieleinen.
Itse ovat vieneet legoja, star wars palapelejä, hahmoja, bagukan tavaraa jne