Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia lenkkejä teidän juuri 6-vuotiaat jaksavat hiihtää? (ev)

Vierailija
05.03.2011 |

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ikinä hiihtänyt

Vierailija
2/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

metriä on tässä ihan kodin lähellä hiihtänyt. Saattaisi jaksaa pidempääkin, muttei olla viety "oikeille" laduille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin varmaan jaksaisi pidempään, mutta ton hiihtää mielellään, ilman suurempia valituksia:)

Vierailija
4/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsotaan, onko sillä eroja!

Meillä 12/04 tyttö, joka hiihti esim. eilen yli 3km lenkin. Tänään tulee pidempi (omasta tahdostaan siis), n. 5km ehkä.

Aikoo hiihtää joka päivä hiihtolomalla ainakin 2km.

Itä-Suomen lääni.

Vierailija
5/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia lenkkejä teidän juuri 6-vuotiaat jaksavat hiihtää? (ev)

Se ihan riippuu tasosta (paljonko on harrastanu).

Ihan kilometristä jonnekki viiteen kilometriin. Mun pari hullua kaveria veteli 10km reissuja tokaluokalla. Asutaan aika maalla.

Kaikki hiihti ihan omasta tahdostaan ja päivähän tuossa hyvin kulu, sillon ei ollu vielä pleikkareita olemassa =D

Miksi moinen kysymys?

Vierailija
6/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika kai kun ei olla pahemmin ulkoilutettu. Ja syö tosi huonosti, ei jaksa liikkua.

Vierailija
7/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 12/04 tyttö, joka hiihti esim. eilen yli 3km lenkin. Tänään tulee pidempi (omasta tahdostaan siis), n. 5km ehkä.

Itä-Suomen lääni.

MIMMI!!!! =D Olet kasvattanut reippaan neitokaisen =D

Vierailija
8/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomen lääni.

Maakunnat kyllä löytyy...

Vierailija
9/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomen lääni.

Vaikea laittaa lääniä, kun niitä ei ole . Maakunnat kyllä löytyy...

laitat vaikka sen läänin, jonka alueella asuit ennen kuin läänit lopetettiin?

Vierailija
10/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat eivät vie pienenä lastaan kunnon hiihtoladuille, niin eivät lapset pienenä välttämättä sitten innostukaan hiihtämään pitkiä lenkkejä. Jokainen perhe valitsee itse mihin asioihin haluaa lapsensa "totuttaa", minulla se on ollut urheilu, niin kuin minunkin lapsuuden kodissa. Mutta sitten en esim. osaakaan piirtää yhtään=D

Kyllä aikalailla kaikki motorisesti normaalisti kehittyneet 6 vuotiaat jaksavat hiihtää jo kilometrejä, jos ovat niihen tottuneet, ja on kunnon välineet käytössä. Minun poikani hiihti jo 5 vuotiaanakin 3 km lenkkejä, tosin silloin oli tuskastuttavaakin, kun ei osannut kiivetä vielä mäkiä, ja kun käymme kuitenkin samoilla laduilla hiihtämässä, missä ensi viikonloppunakin hiihdetään salppurin kisat:)

Mutta turha on tavallaan vertailla näitä kuka mitäkin jaksaa, tosin kyllä töideni puolesta helposti huomaa juuri hiihdossa tai luistelussa, jos on jotakin häikkää kehityksessä, mutta jos lapsi ei ole hiihtänyt paljoa, niin on ihan normaalia että hän ei myöskään miellellään pitkiä matkoja hiihdäkään:)

Vierailija
11/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomen lääni.

:P

Vierailija
12/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pururadan ympäri.

Hyvin jaksaa, voi olla hiihtäisi pidempiäkin lenkkejä, mutta kun itse olen laiska lähtemään mihinkään etemmäs.

Vierailija
13/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihdetty ainoastaan kotipihassa. Hiihto ei oikeastaan kuulu harrastuksiin, suksetkin on ikivanhat, ei niillä tuon kummempaa hiihtäisikään.

Itse hiihdin "lenkkiä" vasta koulussa. Silloinkin inhosin sitä ja lintsasin kaikki hiihtotunnit heti kun uskalsin.

Pohjois-Karjala.

Vierailija
14/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamia kilometrejä (arvioisin että alle viis). "Oikealla" ladulla mut en tiedä lenkkien pituutta.

Täällä Tampereen kupeessa.

Vierailija
15/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomen lääni.

:P

TODELLAKAAN ollut piruilua =D Ihan tosissani sanoin. Mahtavaa että löytyy noin reipas pikkuliikkuja ja jostakihan se on opittu.

Vierailija
16/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos retkeileen lähtee, saa mennä omaan tahtiin, välillä evästauko jne. hiihtäisi varmaan pidempäänkin. Tykkää liikkumisesta hirveesti ja meillä lähtee talon vierestä ladut, joten pääsee vaikka päivittäin hiihtämään. Tärkeintä ei alotellessa matka, vaan se että on kivaa ja saa mennä omaan tahtiin. Meillä tosin isosisko aika hyvä kannustin ja huonommakshan ei voi jäädä :D

ja ihan etelä-suomessa asutaan.

Vierailija
17/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kympin lenkit.

Tavoite on korkealla. 2026 olympialaisiin olis haave.

Vierailija
18/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteensä n. 4 km. Ja koko ajan valivalivali paitsi alamäessä jotka oli tietysti mahtavia. Eikä se nyt kai jaksamisesta ollut kiinni kun ei edes hengästynyt, lähinnä viitsimisestä. Mäkeä olisi kyllä viitsinyt laskea.

Vierailija
19/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen hiihti kilometrin. Tykkää hiihtämisestä, ja onkin hienosti oppinut. Isoja ylämäkiä ei vielä pääse itse ja vastaavasti jyrkkiä alamäkiä ei uskalla laskea.

Vierailija
20/37 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtäminen oli aloitetettu 4-vuotiaana.

Asuinpaikkana pääkaupunkiseutu.